Categories: Εκπαίδευση

Χαρά Κεφαλίδου: Εξοβελισμός οικονομικών & κοινωνικών επιστημών από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Την έντονη απογοήτευση, τον προβληματισμό και την αγανάκτησή τους για τον εξοβελισμό των οικονομικών και κοινωνικών επιστημών από τα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων, εκφράζουν με Επιστολές τους προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΟΕΕ) και η Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών.
Για το γεγονός αυτό η βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, Χαρά Κεφαλίδου, με Αναφορά της η ζητά να ενημερωθεί για τις απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες του Υπουργείου αναφορικά με τα μαθήματα των οικονομικών και κοινωνικών επιστημών και την επαναφορά τους στο ωρολόγια προγράμματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Αναφοράς:
«ΑΝΑΦΟΡΑ
Προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως
Θέμα: Εξοβελισμός οικονομικών και κοινωνικών επιστημών από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Την έντονη απογοήτευση, τον προβληματισμό και την αγανάκτησή τους για τον εξοβελισμό των οικονομικών και κοινωνικών επιστημών από τα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων, εκφράζουν με Επιστολές τους προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΟΕΕ) και η Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών.
Οι επιλογές της Υπουργού όπως καταγράφονται στα ωρολόγια προγράμματα, με την υποβάθμιση των οικονομικών μαθημάτων και γενικά των κοινωνικών επιστημών, θα έχουν ως αποτέλεσμα οι μαθητές να μπορούν μόνο να κάνουν ελλειμματική χρήση της τεχνολογίας, επεξεργασίας και  διαχείρισης των πληροφοριών μέσα από διαδικτυακές λειτουργίες. Έτσι, όμως ο μαθητής δεν αναπτύσσεται αφού κυριαρχεί η επιλεκτικότητα και η αποσπασματικότητα στη διδασκαλία. Το αποτέλεσμα είναι να διαμορφώνονται πολίτες που λειτουργούν μέσα σε μια ευέλικτη αγορά εργασίας, ως αναλώσιμοι διαχειριστές πληροφοριών. Οι μαθητές, στο σύστημα αυτό, δεν γνωρίζουν, δεν κατανοούν και δεν μπορούν να ερμηνεύσουν βασικές πλευρές της κοινωνικής πραγματικότητας και ιδιαιτέρα της οικονομικής. Δεν έρχονται σε επαφή με την οικονομική επιστήμη, που το αντικείμενό της προσδιορίζεται στην παραγωγή, ανταλλαγή και διανομή των αγαθών στην κοινωνία. Ο Πρόεδρος του ΟΕΕ τονίζει ότι οι μαθητές πρέπει να μάθουν πώς κινείται η οικονομία, να αναπτύξουν τη σκέψη τους και να σκεφθούν δημιουργικά αντιμετωπίζοντας τα προβλήματα της οικονομίας και της κοινωνίας.
Επιπλέον, επισημαίνεται ότι οι επιλογές στα ωρολόγια προγράμματα θα έχουν επιπτώσεις και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, αφού η μείωση των ωρών διδασκαλίας των οικονομικών μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο οδηγεί αντικειμενικά σε νέες διαθεσιμότητες καθηγητών. Στο πλαίσιο αυτό, το ΟΕΕ καλεί το Υπουργείο να διορθώσει το λάθος τροποποιώντας εκ νέου τα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου, ενώ παράλληλα καταθέτει συγκεκριμένες προτάσεις.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας σας (04.06.2020) στη Βουλή αναφορικά με το Νομοσχέδιο είχατε τονίσει: «Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να ενισχυθεί η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης… Αποστολή του σχολείου είναι να βγάλει στην κοινωνία σφαιρικά διαμορφωμένους πολίτες. Να καλλιεργήσει αυτές τις δεξιότητες στους νέους μας, που θα τους είναι τόσο πολύτιμες όταν μεθαύριο βγουν στην κοινωνία και την αγορά εργασίας». Κι αναρωτιέται κανείς πώς ακριβώς θα καταφέρετε να εφαρμόσετε στη σχολική χρονιά που ξεκινά σε δύο μήνες μια από τις Νέες Θεματικές, την Επιχειρηματικότητα – όπως άλλωστε έχετε δεσμευτεί – χωρίς να διδάσκονται ποτέ οι μαθητές τα μαθήματα των Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών;
 Εξοβελίσατε από τα ωρολόγια προγράμματα τα συγκεκριμένα μαθήματα γιατί θεωρείτε ότι δεν συμβάλλουν στη διαμόρφωση των αυριανών πολιτών, δεν τους βοηθούν να βγουν καλύτερα προετοιμασμένοι στην κοινωνία και τη μελλοντική αγορά εργασίας;
Σε συνέχεια των ανωτέρω επισυνάπτονται οι Επιστολές του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και της Ένωσης Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών και ζητούμε να προβείτε στις απαραίτητες διορθωτικές δικές σας ενέργειες αναφορικά με τα μαθήματα των οικονομικών και κοινωνικών επιστημών και να μας ενημερώσετε σχετικά.
Οι Αναφέροντες Βουλευτές
Χαρά Κεφαλίδου
Χρήστος Γκόκας
»

Δείτε τις σχετικές Επιστολές:

  • του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας εδώ
  • της Ένωσης Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών εδώ
Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Δήμος Αθηναίων: Αλήθειες και ψέματα για τα δημοτικά τέλη

Μετά τον κύκλο διαφωνιών που άνοιξε για τον Δήμο Αθηναίων και την αύξηση των τελών στις μικρομεσαίες…

4 ώρες ago

ΑΔΕΔΥ: 25η Νοέμβρη 2024 – Διεκδικούμε ένα κόσμο ασφαλή χωρίς βία – Καμία ανοχή στην έμφυλη βία

Η 25η Νοεμβρίου καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ ως Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας…

4 ώρες ago

Η «Οινιαδών Ανάπτυξις» μέσω του προγράμματος “Oiniades Trails” θέτει τις βάσεις για τον περιπατητικό τουρισμό στις Οινιάδες!

Η «Εταιρία Διάσωσης, Αξιοποίησης και Ανάπτυξης Ιστορικών Ακινήτων και Φυσικών Μνημείων Οινιαδών – ΑΜΚΕ» με…

5 ώρες ago

Νίκος Ανδρουλάκης:  Με δικές μου ενέργειες από το 2017 νομοθετήθηκε το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νήσων – Γιατί η κυβέρνηση δεν το χρησιμοποίησε μέχρι σήμερα

Με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης,…

8 ώρες ago

BBC: Μετά από μέρες κλιμάκωσης, τι θα κάνει ο Πούτιν στη συνέχεια;

H διεθνής κοινότητα παρακολουθεί με αγωνία την κλιμάκωση στον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας μετά και τη…

11 ώρες ago

Ο Δήμαρχος  Αγίας Παρασκευής, Γιάννη Μυλωνάκη συναντήθηκε με τον Καθηγητή ΕΚΠΑ και Πρόεδρο του ΟΑΣΠ κ. Ευθύμιο Λέκκα

Η δρομολόγηση κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των πολιτικών πρόληψης στον…

12 ώρες ago