Categories: Εκπαίδευση

Χαρά Κεφαλίδου: Εξοβελισμός οικονομικών & κοινωνικών επιστημών από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Την έντονη απογοήτευση, τον προβληματισμό και την αγανάκτησή τους για τον εξοβελισμό των οικονομικών και κοινωνικών επιστημών από τα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων, εκφράζουν με Επιστολές τους προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΟΕΕ) και η Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών.
Για το γεγονός αυτό η βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, Χαρά Κεφαλίδου, με Αναφορά της η ζητά να ενημερωθεί για τις απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες του Υπουργείου αναφορικά με τα μαθήματα των οικονομικών και κοινωνικών επιστημών και την επαναφορά τους στο ωρολόγια προγράμματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Αναφοράς:
«ΑΝΑΦΟΡΑ
Προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως
Θέμα: Εξοβελισμός οικονομικών και κοινωνικών επιστημών από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Την έντονη απογοήτευση, τον προβληματισμό και την αγανάκτησή τους για τον εξοβελισμό των οικονομικών και κοινωνικών επιστημών από τα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων, εκφράζουν με Επιστολές τους προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΟΕΕ) και η Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών.
Οι επιλογές της Υπουργού όπως καταγράφονται στα ωρολόγια προγράμματα, με την υποβάθμιση των οικονομικών μαθημάτων και γενικά των κοινωνικών επιστημών, θα έχουν ως αποτέλεσμα οι μαθητές να μπορούν μόνο να κάνουν ελλειμματική χρήση της τεχνολογίας, επεξεργασίας και  διαχείρισης των πληροφοριών μέσα από διαδικτυακές λειτουργίες. Έτσι, όμως ο μαθητής δεν αναπτύσσεται αφού κυριαρχεί η επιλεκτικότητα και η αποσπασματικότητα στη διδασκαλία. Το αποτέλεσμα είναι να διαμορφώνονται πολίτες που λειτουργούν μέσα σε μια ευέλικτη αγορά εργασίας, ως αναλώσιμοι διαχειριστές πληροφοριών. Οι μαθητές, στο σύστημα αυτό, δεν γνωρίζουν, δεν κατανοούν και δεν μπορούν να ερμηνεύσουν βασικές πλευρές της κοινωνικής πραγματικότητας και ιδιαιτέρα της οικονομικής. Δεν έρχονται σε επαφή με την οικονομική επιστήμη, που το αντικείμενό της προσδιορίζεται στην παραγωγή, ανταλλαγή και διανομή των αγαθών στην κοινωνία. Ο Πρόεδρος του ΟΕΕ τονίζει ότι οι μαθητές πρέπει να μάθουν πώς κινείται η οικονομία, να αναπτύξουν τη σκέψη τους και να σκεφθούν δημιουργικά αντιμετωπίζοντας τα προβλήματα της οικονομίας και της κοινωνίας.
Επιπλέον, επισημαίνεται ότι οι επιλογές στα ωρολόγια προγράμματα θα έχουν επιπτώσεις και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, αφού η μείωση των ωρών διδασκαλίας των οικονομικών μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο οδηγεί αντικειμενικά σε νέες διαθεσιμότητες καθηγητών. Στο πλαίσιο αυτό, το ΟΕΕ καλεί το Υπουργείο να διορθώσει το λάθος τροποποιώντας εκ νέου τα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου, ενώ παράλληλα καταθέτει συγκεκριμένες προτάσεις.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας σας (04.06.2020) στη Βουλή αναφορικά με το Νομοσχέδιο είχατε τονίσει: «Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να ενισχυθεί η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης… Αποστολή του σχολείου είναι να βγάλει στην κοινωνία σφαιρικά διαμορφωμένους πολίτες. Να καλλιεργήσει αυτές τις δεξιότητες στους νέους μας, που θα τους είναι τόσο πολύτιμες όταν μεθαύριο βγουν στην κοινωνία και την αγορά εργασίας». Κι αναρωτιέται κανείς πώς ακριβώς θα καταφέρετε να εφαρμόσετε στη σχολική χρονιά που ξεκινά σε δύο μήνες μια από τις Νέες Θεματικές, την Επιχειρηματικότητα – όπως άλλωστε έχετε δεσμευτεί – χωρίς να διδάσκονται ποτέ οι μαθητές τα μαθήματα των Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών;
 Εξοβελίσατε από τα ωρολόγια προγράμματα τα συγκεκριμένα μαθήματα γιατί θεωρείτε ότι δεν συμβάλλουν στη διαμόρφωση των αυριανών πολιτών, δεν τους βοηθούν να βγουν καλύτερα προετοιμασμένοι στην κοινωνία και τη μελλοντική αγορά εργασίας;
Σε συνέχεια των ανωτέρω επισυνάπτονται οι Επιστολές του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και της Ένωσης Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών και ζητούμε να προβείτε στις απαραίτητες διορθωτικές δικές σας ενέργειες αναφορικά με τα μαθήματα των οικονομικών και κοινωνικών επιστημών και να μας ενημερώσετε σχετικά.
Οι Αναφέροντες Βουλευτές
Χαρά Κεφαλίδου
Χρήστος Γκόκας
»

Δείτε τις σχετικές Επιστολές:

  • του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας εδώ
  • της Ένωσης Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών εδώ
Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Δήμος Χαλανδρίου: Νέες εγγραφές στα καλλιτεχνικά εργαστήρια

Μετά την ολοκλήρωση της πρώτης περιόδου εγγραφών, δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να εγγραφούν στα…

15 ώρες ago

«Νίκη Πολιτών Αγίας Παρασκευής» – Γιάννης Σταθόπουλος: Εξελίξεις στο θέμα των πρ. Εκπαιδευτηρίων «Μακρή»

Εκδικάστηκε στο Εφετείο Αθηνών η αίτηση του Δήμου Αγίας Παρασκευής, ώστε να προσδιοριστεί η τιμή…

17 ώρες ago

Γιάννης Μυλωνάκης: Ενημέρωση για το Ο.Τ. 119 (πρώην Εκπαιδευτήρια Μακρή)

Ο δήμαρχος Αγίας Παρασκευής, Γιάννης Μυλωνάκης, με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενημερώνει τους…

18 ώρες ago

H διακήρυξη Α.Δ.Ε.Δ.Υ. για την 51η αγωνιστική επέτειο της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΗ ΒΑΔΙΖΟΥΜΕ ΞΑΝΑ! Η παρακαταθήκη του αντιδικτατορικού αγώνα και της εξέγερσης του…

18 ώρες ago

Στέφανος Παραστατίδης*: Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες και εμπλοκή φροντιστηριακού ομίλου στη συγγραφή και αξιολόγησης του πολλαπλού βιβλίου

Επίκαιρη ερώτηση προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, που θα συζητηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής, κατέθεσε…

1 ημέρα ago

Χάρης Δούκας στην 35η Ειδική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου: Όλοι μαζί, αταλάντευτα, να δώσουμε τον αγώνα κατά της παρανομίας

Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, επανέλαβε στην 35η Ειδική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ότι «ο Δήμος…

1 ημέρα ago