Κριτική για το περιεχόμενο αλλά και για το χρόνο κατάθεσης του πολυνομοσχεδίου άσκησε μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η Χαρά Κεφαλίδου.
Η κ. Κεφαλίδου τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι δεν ήταν κατάλληλος ο χρόνος κατάθεσης ενός τέτοιου μεγέθους και εθνικής σημασίας σχεδίου Νόμου προσθέτοντας «Το Νομοσχέδιο ήρθε σε χρόνο γενικευμένου lockdown, που σχολεία, μαθητές, εκπαιδευτικοί ήταν απομονωμένοι. Γέμισε τον πολιτικό κόσμο, τους εμπλεκόμενους φορείς, μεγάλο μέρος της κοινωνίας με επιφυλάξεις».
«Είναι ένα πόνημα βιαστικό, επιδερμικό. Απουσιάζει εντελώς το όραμα και η συνολική στρατηγική. Παραμένει αποσπασματικό, ατελές, αναχρονιστικό», σημείωσε σχετικά. «Η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ισοπέδωσε και απογύμνωσε το Δημόσιο Σχολείο. Εσείς ερχόμενοι με εξαγγελίες και βαθυστόχαστες ανακοινώσεις, το αφήνετε στη γύμνια του, που την διαφημίζετε κιόλας! Αγνοείτε επιδεικτικά, το Δημόσιο Σχολείο, όταν δεν το ευτελίζετε» πρόσθεσε.
«Κυρία Υπουργέ δεν δίνετε εξετάσεις αριστείας στον πρωθυπουργό! Δίνετε προαγωγικές εξετάσεις στην ελληνική κοινωνία! Το Νομοσχέδιο σας είναι μπάλωμα στο μπάλωμα πάνω στην καταστροφική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ» είπε η Χαρά Κεφαλίδου.
Τέλος, κλείνοντας την ομιλία της σημείωσε: «Περιμέναμε από εσάς κα Υπουργέ να πιάσετε το νήμα από εκεί που το αφήσαμε το 2014. Έρχεστε να ρετουσάρετε τα συντρίμμια του ΣΥΡΙΖΑ».
Αναλυτική η ομιλία της Χαράς Κεφαλίδου
«Κυρία υπουργέ, Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Συζητάμε σήμερα επιτέλους δια ζώσης ίσως το επιδραστικότερο σχέδιο νόμου, όπως φάνηκε από το εξαιρετικό ενδιαφέρον των πολιτών στη διάρκεια της 15νθημερης διαβούλευσης με πάνω από 14.700 σχόλια.
Το γεγονός ότι ήρθε σε χρόνο γενικευμένου lockdown, που σχολεία, μαθητές, εκπαιδευτικοί ήταν απομονωμένοι (γεγονός που προκάλεσε αλγεινή εντύπωση) γέμισε με το «καλημέρα», πολιτικό κόσμο, εμπλεκόμενους φορείς, μεγάλο μέρος της κοινωνίας με επιφυλάξεις.
Δεν ήταν κατάλληλος ο χρόνος κατάθεσης ενός τέτοιου μεγέθους και εθνικής σημασίας σχεδίου νόμου. Μέσα στην πανδημία και ενώ κύριο μέλημα όλων ήταν:
η ηγεσία του Υπ. Παιδείας μοιάζει να λειτούργησε λάθρα με αποτέλεσμα το Ν/Σ να συγκεντρώσει πριν καν ξεκινήσει η συζήτηση την καχυποψία όλων. Και εύλογα.
Οι 15 ημέρες διαβούλευσης ακούγονται αρκετές μόνο σε αδαείς.
Δεν είναι:
Θα ισχυρισθείτε ότι τελειώνει το σχολικό έτος. Είστε στην κυβέρνηση και στην ηγεσία του Υπ. Παιδείας 10 μήνες. Δεν είναι ικανός χρόνος για να ανοίξετε κανονικά τον διάλογο και να φέρετε τις απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις; Προεκλογικά, εσείς δεν λέγατε ότι έχετε έτοιμα τα νομοσχέδια; Το αμπαλάζ αστραφτερό!
Ας πάμε όμως στο περιεχόμενο:
Η ηγεσία του Υπ. Παιδείας έφερε ένα Ν/Σ με ποικίλες παρεμβάσεις σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης που διατρέχει τη «ραχοκοκαλιά» της εκπαιδευτικής διαδικασίας στη χώρα μας.
Στόχος τους λέτε είναι η μεταρρύθμιση και ο εκσυγχρονισμός του σχολείου σε όλες τις βαθμίδες και η εισαγωγή στην Γ’ βαθμια εκπαίδευση.
Η αναφορά και επίκληση τίτλων και σε μεταρρυθμιστικές τομές που είχαν δημιουργήσει αίσθηση και είχαν κάνει τη διαφορά και την ανατροπή στη Δημόσια Εκπαίδευση, όπως Εθνικό Απολυτήριο, Τράπεζα Θεμάτων, Εισαγωγή Καινοτομιών, Επιμόρφωση, Πρότυπα-Πειραματικά Σχολεία κλπ. τελικά αποδομείτε την ουσία των εκπαιδευτικών πολιτικών και δράσεων.
Κυρία Υπουργέ,
Η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ισοπέδωσε και απογύμνωσε το Δημόσιο Σχολείο. ΕΣΕΙΣ, ερχόμενοι με εξαγγελίες και βαθυστόχαστες ανακοινώσεις, το αφήνετε στη γύμνια του, που την διαφημίζετε κιόλας. Αγνοείτε επιδεικτικά, το Δημόσιο Σχολείο, όταν δεν το ευτελίζετε.
Και μόνο η ανάγνωση του Ν/Σ που φέρνετε, δείχνει το άγχος να τελειώνετε πρόχειρα και βιαστικά μια δουλειά, που δεν αγαπάτε στην πραγματικότητα και η ουσία της δεν σας ενδιαφέρει. Σαν να μην σας αφορά. Το έχω ξαναπεί: Δεν δίνετε εξετάσεις αριστείας στον πρωθυπουργό! Δίνετε προαγωγικές εξετάσεις στην ελληνική κοινωνία!
Ποιο είναι το πρόβλημα στο οποίο δίνει απαντήσεις το νομοσχέδιο που φέρνετε; Δεν υπάρχει. Δεν απαντάει σε κανένα από τα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας, ειδικά μετά τους δυο μήνες πανδημίας.
Το στρατηγικό σχέδιο, το όραμα σας για το Δημόσιο Σχολείο; Ποιο σχολείο θέλετε; Δεν προκύπτει από πουθενά.
Δεν τίθενται πουθενά οι στόχοι, οι μέθοδοι παρακολούθησης της προόδου τους, ένα σαφές κοστολογημένο σχέδιο υλοποίησης με πρόβλεψη των απαιτούμενων πόρων και των πηγών χρηματοδότησής του.
Μπάλωμα στο μπάλωμα πάνω στην καταστροφική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ!!!!!!
Το Ν/Σ προτείνει αλλαγές χωρίς να εξηγεί, σε τί και πόσο θα βοηθήσουν το σύνολο της ελληνικής μαθητικής κοινότητας. Τα παιδιά που μεγαλώνουν στο Νευροκόπι, στα Κύθηρα, στην Αθήνα, στο Λασίθι αλλά και στο Διδυμότειχο περιμένουν….. Φέρατε 9 φτωχά άρθρα για τη λειτουργία του συνόλου των σχολικών μονάδων (περίπου 13.500) και 13 άρθρα για τη λειτουργία των 62 Πειραματικών – Πρότυπων Δημόσιων Σχολείων.
Έτσι εννοείτε εσείς την Αριστεία; Εξαντλούμενης της εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής στα 1.000, 3.000, 5.000 ξεχωριστά μυαλά και αγνοώντας το σύνολο των μαθητών;
Δεν υποτιμώ την αξία των Αρίστων και την ανάγκη στήριξης της πολιτείας για να ανθίσουν και να μπορέσουν να είναι οι μπροστάρηδες του «αύριο».
Δεν τελειώνει όμως σε αυτούς η δουλειά της Πολιτείας. Για την ακρίβεια, το δικό σας πρωταρχικό έργο για αυτά τα παιδιά, είναι να μην τους βάζετε εμπόδια. Έτσι ή αλλιώς θα προχωρήσουν μπροστά. Τους το επιβάλει η φύση τους!
Δουλειά σας είναι να φτιάξετε το Δημόσιο Σχολείο που θα κινητοποιεί τους πάντες (μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς, παραγωγικούς φορείς, τοπική αυτοδιοίκηση, ερευνητικούς φορείς κτλ.) και θα απευθύνεται σε όλους. Στον άριστο, στον μέτριο, στον κάτω του μέσου μαθητή, προσπαθώντας να τον κάνει καλύτερο, με κριτική σκέψη, να του μάθει να ανταπεξέρχεται στις προκλήσεις της ζωής, να προσφέρει στον εαυτό του και την κοινωνία, ικανό να ζει μια αξιοπρεπή και ενδιαφέρουσα ζωή, έχοντας διαρκή δίψα για μάθηση και πρόοδο.
Τελικά θα τον κάνει έναν ολοκληρωμένο πολίτη και ενήλικα.
Αυτή, είναι η οργανωμένη ενσωμάτωση της Αριστείας!
Εκεί θα μετρηθούν τα βέλτιστα αποτελέσματα.
Εκεί χρειάζονται οι καινοτομίες που απουσιάζουν εντελώς από το Ν/Σ σας. Στην τεράστια πλειοψηφία των Δημόσιων Σχολείων.
ΝΑΙ! Θέλει τόλμη για να αλλάξουν Ωρολόγια και Αναλυτικά Προγράμματα, διδακτικές μεθοδολογίες, εργαλεία σχολικής δουλειάς, η διοίκηση της εκπαίδευσης. Θέλει τόλμη για να αλλάξει το Σχολείο!
Από αυτή την απουσία τόλμης, προδίδεται η αδιαφορία σας και τελικά από αυτή προέρχεται η στρέβλωση του επιδιωκόμενου σκοπού. Το κύριο κίνητρό σας δεν είναι το Σχολείο και πώς θα γίνει καλύτερο, αποτελεσματικότερο, προσφέροντας δεξιότητες και όσα χρειάζονται οι μαθητές. Είναι ο εντυπωσιασμός του πολιτικού σας προϊσταμένου! Και εξαντλείται εκεί!
Κυρία Υπουργέ
Μία εξαίρεση μόνο στο άρθ. 40 που δίνει την δυνατότητα σε αποφοίτους ΓΕΛ και ΕΠΑΛ να εισάγονται καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων, εφόσον έχουν λάβει διακρίσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς στους τομείς μαθηματικών, φυσικής, βιολογίας ή ρομποτικής.
Τι λέει ουσιαστικά το Υπουργείο; Ότι αγνοεί παντελώς τα παιδιά των Τεχνικών Λυκείων, εγκαταλείποντάς τα στην τύχη τους, ως μαθητές β’ διαλογής, για να θυμηθεί όσα, σε πείσμα της εγκατάλειψης, ανθίζουν μέσα στο άνυδρο περιβάλλον της επαγγελματικής απαιδευσιάς. Όλα τα άλλα παιδιά των Επαγγελματικών Λυκείων, στον κόσμο της κας Υπουργού απλά δεν υπάρχουν!
Οι προτάσεις ευρεσιτεχνίας για τον «Σύμβουλο Σχολικής Ζωής» δεν μπορούν να καλύψουν την ανυπαρξία δομών εποπτείας, καθοδήγησης, επιμόρφωσης, την απουσία σχεδιασμού αλλά και την ασυνέπεια με τις προεκλογικές υποσχέσεις για την επαναφορά του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων.
Στις μετεγγραφές ανοίγετε ένα θέμα που εξακολουθεί να είναι δαιδαλώδες έτσι όπως το διαχειρίζεστε. Αντί να το λύνετε, βάζετε περισσότερες δυσκολίες, περισσότερα θέματα και στο τέλος δεν υπάρχει κανένα αποτέλεσμα.
Διαφημίζετε τα ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών. Για να ξέρετε λοιπόν Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών, τα οποία μάλιστα θέλετε να τα περάσετε στην Πανεπιστημιακή κοινότητα, δεν μπορούν να γίνουν εάν δεν υπάρχει προηγούμενη διαβούλευση με την ακαδημαϊκή κοινότητα. Σας το είπαν και οι Πρυτάνεις: να το αποσύρετε, να το συζητήσουμε και το φέρνετε μετά. Εσείς όμως βιάζεστε! Και τί κάνετε; Δημιουργείτε ένα παράλληλο Όργανο Διοίκησης. Γιατί δεν δίνετε τη δυνατότητα μόνο στα ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια αλλά και στα Πανεπιστήμια οποιασδήποτε χώρας (Ουγκάντα, Κίνα κλπ) να έρχονται και να είναι όποιας φύσης και ιδιωτικά και δημόσια. Εκπαίδευση franchising κάνετε και αυτό είναι ουσιαστικά ιδιωτικοποίηση εκ των έσω.
Κυρία υπουργέ, κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,
Οι μεγάλες Μεταρρυθμίσεις που βίαια διέκοψαν τα Μνημόνια και ο ΣΥΡΙΖΑ, περιμένουν εδώ και χρόνια σε θέση εκκίνησης. Η Παιδεία είναι ίσως η πιο μακρόπνοη και ταυτόχρονα η πλέον επείγουσα και αναγκαία.
Έχουμε μπροστά μας μια πραγματικά χρυσή ευκαιρία να γίνουν πραγματικότητα όσα έχουν κερδηθεί με δύσκολες μάχες για τον εκσυγχρονισμό της Παιδείας, ήδη από το 2010. Έχουμε τους πολίτες, τα παιδιά μας, την ελληνική οικογένεια, ολόκληρη την κοινωνία που διψάει για πραγματική Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση.
Αυτό σας φωνάζουν τα ρεκόρ σε αριθμό σχόλια της διαβούλευσης!!!!
Λέτε ότι θέλετε να αναβαθμίσετε το Δημόσιο Σχολείο. Όχι όλο, αλλά τέλος πάντων! Μάλιστα! Και πως θα γίνει αυτό;
Στο Ν/Σ απουσιάζουν οι πολιτικές Επιμόρφωσης. Υπάρχει μια αποσπασματική και ανούσια κατάργηση του ΕΚΕΠΕ του ΕΑΠ χωρίς ουσιαστική πρόταση.
Γιατί συνεχίζετε την πολιτική Γαβρόγλου; Γιατί δεν καταργείτε τον Ν.4547/2018;
Δυστυχώς αυτήν τη στρεβλή ιεράρχηση στην πολιτική του Υπ. Παιδείας, την ανικανότητα και την ατολμία του θα την πληρώσουμε όλοι. Θα την πληρώσει ξανά ακριβά η διοίκηση της εκπαίδευσης, τα σχολεία, οι μαθητές και οι πολίτες. Η ηγεσία του Υπ. Παιδείας κρατά τιμωρημένα 900 στελέχη εκπαίδευσης (Σχολικούς Συμβούλους και Διευθυντές Εκπαίδευσης), που είχαν αξιολογηθεί (ήταν οι μόνοι!!!) και επιμορφωθεί με βάση το Π.Δ 150/2013.
Δεν το γνωρίζετε;
Δεν γνωρίζετε ότι τα στελέχη που θα κληθούν να υλοποιήσουν την όποια αξιολόγηση επιλέχθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση με κριτήριο την απαξιωτική τους αντίληψη για κάθε μορφή αξιολόγησης;;;
Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,
Αν εννοούμε πράγματι, ότι θέλουμε ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης Δημόσιας Εκπαίδευσης, οφείλουμε να ανοίξουμε τη συνολική συζήτηση:
Όλα αυτά, για να μην μένουν ευχολόγια και αφ’ υψηλού θεωρητικές προσεγγίσεις, επιβάλλεται τα αποτελέσματα των επιμέρους στόχων, να είναι μετρήσιμα. Και να αντέχουν στους αριθμούς.
Συνεπώς ο σχεδιασμός εργαλείων πρόσληψης γνώσης και απόκτησης δεξιοτήτων πρέπει να μπορεί να αποτιμάται ως προς τα αποτελέσματα που φέρνει σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Ο “δρόμος του Συγκεκριμένου” είναι ο μόνος ασφαλής για ένα αξιόπιστο Σύστημα Ελέγχου μεθόδων, μέτρων, πρακτικών που κάθε φορά επιλέγονται, ενισχύοντας τη λογοδοσία αλλά κυρίως δίνοντας κίνητρο, όρεξη και μεράκι για βελτίωση, σε κάθε ένα από τα 13.500 ελληνικά δημόσια σχολεία.
Αυτή είναι η διάχυση της Αριστείας και αυτό έχει ανάγκη ο τόπος μας για να ξεφύγει από τον φαύλο κύκλο της μιζέριας. Η χώρα ασφαλώς χρειάζεται τους Άριστους, τους ξεχωριστούς. Περισσότερο όμως χρειάζεται τους πολλούς που μπολιάστηκαν να θέλουν να γίνονται διαρκώς καλύτεροι, να τα καταφέρνουν, να διακρίνονται και έτσι συνθέτοντας τη μεγάλη εικόνα, η παρεχόμενη Δημόσια Εκπαίδευση να είναι το εφαλτήριο μιας εθνικής Φυγής προς τα Εμπρός.
Περιμέναμε από εσάς να πιάσετε το νήμα από εκεί που το αφήσαμε το 2014. Έρχεστε να ρετουσάρετε τα συντρίμμια του ΣΥΡΙΖΑ. Για αυτό και θα καταψηφίσουμε.
Ευχαριστώ».
Μετά τον κύκλο διαφωνιών που άνοιξε για τον Δήμο Αθηναίων και την αύξηση των τελών στις μικρομεσαίες…
Η 25η Νοεμβρίου καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ ως Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας…
Η «Εταιρία Διάσωσης, Αξιοποίησης και Ανάπτυξης Ιστορικών Ακινήτων και Φυσικών Μνημείων Οινιαδών – ΑΜΚΕ» με…
Με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης,…
H διεθνής κοινότητα παρακολουθεί με αγωνία την κλιμάκωση στον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας μετά και τη…
Η δρομολόγηση κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των πολιτικών πρόληψης στον…