Το είχαμε εκτιμήσει από την πρώτη στιγμή της ανακοίνωσης του Υπουργείου Παιδείας για εισαγωγή κάμερας στη σχολική αίθουσα και εκπομπή ζωντανής αναμετάδοσης ότι θα αποτύχει παταγωδώς.
Και η προς τούτο εκτίμηση – ερμηνεία απέρρεε από μια στοιχειώδη ανάλυση του σχετικού μέτρου του ΥΠΑΙΘ.
Ήταν πασιφανές λοιπόν από τη αρχή η αποτυχία, γι’ αυτό και αναφερθήκαμε για επερχόμενη πολιτική ήττα της κυβέρνησης της Ν.Δ. Και δεν είναι ήττα μόνο επί του συγκεκριμένου ζητήματος. Ήδη άρχισαν και τα ξηλώματα στο νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ. Η αλαζονεία και ο αυταρχισμός της κ. Κεραμέως κατέρρευσαν σαν χάρτινος πύργος. Οι σχετικές, ήδη εκφραζόμενες, αιτιολογίες της ηγεσίας του Υπουργείου είναι ψελλίσματα αμηχανίας για να καλυφθεί η γύμνια των μέτρων και για να διασωθεί κάποιο μικρό κομμάτι κομματικής ισχύος.
Και τώρα τι; Όταν αποκαλύπτεται με τόσο απόλυτο τρόπο η αντιεκπαιδευτική πολιτική, η ευθύνη για τις δημιουργικές δυνάμεις της εκπαίδευσης μεγαλώνει. Να δοθεί αγώνας για την εκπαίδευση των μαθητών – και αυτών εντός της αίθουσας όσο και εκείνων που είναι στα σπίτια τους. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία πρέπει να συνεχιστεί, όπως τους προηγούμενους μήνες, και για μαθησιακούς αλλά και για ψυχολογικούς λόγους. Η έλλειψη του σχολείου στους μαθητές είναι πολύ σοβαρή υπόθεση. Δεν είναι απλή απουσία τους. Είναι σκληρή δοκιμασία στον ψυχοσυναισθηματικό τους κόσμο.
Έρχεται το δεύτερο αντιεκπαιδευτικό κύμα, εκείνο του Νομοσχεδίου. Ήδη άρχισαν τα επιμέρους ξηλώματα σε σημεία που ήταν απόλυτα οπισθοδρομικά και αντιδραστικά, που δεν τα είχαμε ποτέ δει στην ιστορία της μεταπολίτευσης. Ωστόσο, ο αντιμεταρρυθμιστικός πυρήνας του Ν.Σ. παραμένει.
Η πολεμική πολιτική της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ κατέπεσε. Το δυστύχημα για τη χώρα είναι ότι η εκπαίδευσή μας είναι «γυμνή» τόσο όσον αφορά τα μεγάλα λειτουργικά προβλήματά της (φέτος διορίστηκαν καθηγητές για να διδάξουν μαθήματα Κατευθύνσεων για τις Πανελλαδικές εξετάσεις ακόμα και τον Φεβρουάριο…) όσο και για τις ανάγκες για μεταρρυθμιστικά μέτρα.
Δυστυχώς βιώνουμε μια παλαιοδεξιά διακυβέρνηση στην εκπαίδευση, μια πολύ συντηρητική πολιτική. Η δήθεν στροφή κιτς κομματικής κοπής προς το Κέντρο είναι ένας εμπαιγμός, ένας δεξιός λαϊκισμός.
Το Κίνημα Αλλαγής επαίρεται για το μεταρρυθμιστικό και εκσυγχρονιστικό έργο του στην εκπαίδευση. Συνεχίζουμε με καθημερινή δράση για τη διαρκή ανανέωση των προτάσεών μας. Αγωνιζόμαστε για να συνεισφέρουμε στη διαμόρφωση προοδευτικής εκπαίδευσης, που θα ενσωματώνει όλο και πιο νέες ιδέες, εξελισσόμενη σε έναν κόσμο, που είναι διαφορετικός κάθε ημέρα.
* Ο Νίκος Τσούλιας, πρώην πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) και νυν Γραμματέας του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής
Πατήστε εδώ και δείτε τα 52 προηγούμενα άρθρα του Νίκου Τσούλια
Για τον προϋπολογισμό του έτους 2025 μίλησε στην Ολομέλεια της Βουλής, ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος…
Η δημοτική παράταξη μείζονος μειοψηφίας «Βριλήσσια Δήμος Δημιουργίας» με επικεφαλής των Κωνσταντίνο Βαφειάδη, σε ανακοίνωση…
Λίγα εικοσιτετράωρα πριν τα Χριστούγεννα, ο Δήμος Αγίας Παρασκευής διοργανώνει Red weekend στην οδό Αγίου…
Ευχές για τις γιορτινές ημέρες, καθώς και γλυκά, αντάλλαξε με τα παιδιά και το προσωπικό…
Καταθέτω μια παρέμβασή μου για το Εθνικό Απολυτήριο (Ε.Α.) ως αποτέλεσμα της εμπειρίας, που απέκτησα…
Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης μετείχε το πρωί στις εργασίες της προσυνόδου…