Η σχολική τάξη είναι ένας ζωντανός χώρος επικοινωνίας και συνεχούς αλληλεπίδρασης δασκάλου, μαθητών και η εκπαιδευτική πράξη είναι μια ενεργός διαδικασία, παραγωγής γνώσης, κατάθεσης συναισθημάτων και δημιουργίας νέων εμπειριών.
Κανένας τρόπος διδασκαλίας δε μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία, γιατί είναι ανεκτίμητη και ασυναγώνιστη αυτή η τόσο ιδιαίτερη σχέση δασκάλου και μαθητή, αυτό το τόσο ιδιαίτερο και διαδραστικό σχολικό περιβάλλον.
Μέσα στη σχολική τάξη, χωρά ο αυθορμητισμός, χωρούν τα λάθη, χωρούν οι απορίες, οι ανησυχίες, οι συγκρούσεις, τα γέλια, οι αγκαλιές.
Μέσα στη σχολική τάξη όμως δε χωρά καμία κάμερα.
Με την κάμερα, αυτόματα χάνονται όλα τα παραπάνω.
Η γνώση ότι εκτίθεται ο δάσκαλος ή ο μαθητής, αμέσως καταρρίπτει αυτή την ελεύθερη και τόσο μοναδική ατμόσφαιρα, αυτό το κλίμα που σε κάθε τάξη είναι διαφορετικό, και στη διαμόρφωσή του συντελούν εκπαιδευτικοί και μαθητές. Αυτή την άνεση λόγου και έργου ανάμεσα στους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Βιώνουμε πρωτόγνωρες στιγμές, στιγμές που αλλάζουν τα μέχρι τώρα δεδομένα μας, στιγμές που αλλάζουν την εικόνα του σχολείου μας, στιγμές που όλοι καλούμαστε να υπερβούμε τους εαυτούς μας για να μπορέσουμε να φανούμε αντάξιοι των περιστάσεων και των στιγμών.
Είναι ανάγκη σε αυτές τις συνθήκες, όλοι οι μαθητές μας να έχουν ίσες ευκαιρίες στην πρόσβαση στη γνώση.
Και αυτό επιδιώκουμε ως εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή αυτής της πανδημίας.
Να μη χάσουμε την επαφή με κανέναν μαθητή μας.
Η βιντεοσκόπηση όμως του μαθήματος ή η μετάδοσή του σε πραγματικό χρόνο σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί λύση για τους μαθητές μας που δεν έχουν άμεση πρόσβαση στο μάθημα, απλά γιατί η διδασκαλία δεν είναι διάλεξη.
Όχι όμως η βιντεοσκόπηση του μαθήματος ή η ζωντανή μετάδοσή του.
Η λύση είναι στα χέρια των εκπαιδευτικών , στην ευθύνη τους κι εκείνοι καλούνται να επιδείξουν τον τρόπο.
Άλλωστε κάθε σχεδιασμός πρέπει να επιδιώκει τη συναίνεση της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών που καλούνται να υλοποιήσουν τόσο πρωτόγνωρα μέτρα.
Η απουσία διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα, οι ξαφνικές αποφάσεις, χωρίς αξιολόγηση, μόνο τα αντίθετα αποτελέσματα επιφέρουν…
* Η Αλεξάνδρα Σαγρή είναι δασκάλα, Διδάκτωρ Παν/μίου Αθηνών και μέλος Κ.Π.Ε Κινήματος Αλλαγής
Πατήστε και δείτε τα 7 προηγούμενα άρθρα της Αλεξάνδρας Σαγρή
Το Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων επισκέφθηκε το πρωί του Σαββάτου 21 Δεκεμβρίου αντιπροσωπεία της περιφερειακής παράταξης…
Στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2025, ο Πρωθυπουργός παρουσίασε το μεγάλο αφήγημα της ΝΔ…
Χθες, την ημέρα του χειμερινού ηλιοστασίου, την πιο μικρή μέρα του χρόνου με το μεγαλύτερο…
Ο Δήμος Αθηναίων, θέλοντας να δώσει την ευκαιρία στις μαθήτριες και τους μαθητές να απολαύσουν…
Μια καταιγίδα οργής της ακροδεξιάς άναψε σε όλη την Ευρώπη το βράδυ της Παρασκευής, αφού…
Η Χαμάς και δύο ακόμη παλαιστινιακές οργανώσεις (ο Ισλαμικός Τζιχάντ και το Λαϊκό Μέτωπο για την Απελευθέρωση…