Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ): Οδηγίες υπουργείου παιδείας για το πως να μετράμε το 1,5 μέτρο

0

Με ανακοίνωσή της η συνδικαλιστική παράταξη της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ) αναφέρεται στη δυσκολία που υπάρχει στην συγκρότηση των τμημάτων, με βάση τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, για την επανέναρξη των σχολείων της δευτεροβάθμιας και ζητά για ακόμα μια φορά: «να επανεξετάσει την απόφασή του σχετικά με την επαναλειτουργία των Γυμνασίων και των δύο πρώτων τάξεων των Λυκείων, βάζοντας προτεραιότητα την εξασφάλιση των όρων για την προστασία του υπέρτατου αγαθού της ζωής των μαθητών και των εκπαιδευτικών»

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΕΚ
«Οι σημερινές οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας με θέμα: «Επαναλειτουργία των σχολείων Δ/θμιας Εκπαίδευσης», επιβεβαιώνουν δυστυχώς αυτό που από την αρχή είχαμε επισημάνει: Ότι για την ηγεσία του Υπουργείου το μείζον είναι  η επικοινωνιακή ανάδειξη των ενεργειών του και ότι σε αυτή την επικοινωνιακή τακτική ελάχιστη σημασία έχουν η τήρηση των κανόνων ασφαλείας και το  διδακτικό – μαθησιακό αποτέλεσμα.
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εξήγγειλε πρόωρα και βιαστικά ένα σχέδιο επαναλειτουργίας. Η υλοποίηση όμως του σχεδίου αποδεικνύει και την προχειρότητα και την αδυναμία εφαρμογής του.
Αφού εξήγγειλαν την επανέναρξη των μαθημάτων με τον χωρισμό των τμημάτων στα δύο (με μέγιστο αριθμό τους 15 ανά υποτμήμα), διαπίστωσαν  ότι κάτι τέτοιο –με βάση τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και το εμβαδόν των σχολικών αιθουσών– , δεν είναι δυνατό.
Έτσι σε πρώτη φάση άλλαξαν οι κατευθύνσεις του ΕΟΔΥ, που ενώ στις 2/5 προέβλεπαν 7μ2 ανά μαθητή στις 3/5 (ανακοινοποιήθηκαν) και όριζαν πλέον τα τετραγωνικά μέτρα ανά μαθητή «σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας».
Παρέμεινε όμως –ως μη ανατρέψιμη οδηγία (αφού αναφέρεται σε Κ.Υ.Α.) – το 1,5 μέτρο απόσταση ασφαλείας.
Το οποίο επίσης δεν εξυπηρετούσε το σχέδιο αφού με τέτοια απόσταση και πάλι δεν χωρούσαν 14 (ή και λιγότερα) θρανία σε μία μέση σχολική αίθουσα.
Έτσι εφευρέθηκε η μέτρηση όχι κατά μήκος, ούτε κατά πλάτος, αλλά διαγώνια, με βάση μάλιστα σχετικό διάγραμμα(!)  για το πώς ακριβώς θα κάθονται οι μαθητές, που επισύναψε στην εγκύκλιό του το Υπουργείο.
Ακόμη όμως και με την τελευταία αυτή “διόρθωση” του υπουργείου ελάχιστες σχολικές αίθουσες έχουν το απαιτούμενο εμβαδόν.
Στην ίδια εγκύκλιο οι Διευθυντές και οι Σύλλογοι Διδασκόντων καλούνται να λύσουν το γρίφο του προγράμματος με τα διαφορετικά διαλείμματα, με τους καθηγητές που διδάσκουν σε 2,3  ή περισσότερα σχολεία.
Σε άλλο σημείο της Κ.Υ.Α. της 6/5/2020 αναφέρεται ότι τα τμήματα με λιγότερους από 15 μαθητές θα κάνουν καθημερινά μάθημα σε αντίθεση με αυτά που έχουν πάνω από 15 που θα κάνουν τις μισές μόνον ημέρες. Το ότι οι μισοί μαθητές θα κάνουν το διάστημα μέχρι την 12η Ιουνίου, διπλάσιες ώρες μάθημα από τους άλλους μισούς, φαίνεται απολύτως λογικό στην ηγεσία του Υπουργείου που μας έχει συνηθίσει πλέον και σε πιο παράλογα.
Και όλα αυτά μέσα σε ένα ασαφές πλαίσιο για την παρουσία βοηθητικού προσωπικού για τον καθαρισμό των σχολικών χώρων και με εύλογα (αναπάντητα) ερωτήματα για την μετακίνηση – μεταφορά καθηγητών και μαθητών.
Είναι ανάγκη έστω και την ύστατη στιγμή,  το Υπουργείο να επανεξετάσει την απόφασή του σχετικά με την επαναλειτουργία των Γυμνασίων και των δύο πρώτων τάξεων των Λυκείων, βάζοντας προτεραιότητα την εξασφάλιση των όρων για την προστασία του υπέρτατου αγαθού της ζωής των μαθητών και των εκπαιδευτικών

Share.

Comments are closed.

WordPress Πρόσθετο Cookie από το Real Cookie Banner