Σήμερα θα μιλήσω, για το μεγάλο ηθικό, οικονομικό και πολιτικό ατόπημα που διαπράττει η κυβέρνηση, πληρώνοντας με τα χρήματα των φορολογούμενων πολιτών τις διαφημίσεις, στα κάθε είδους ΜΜΕ, για την αντιμετώπιση του κορονοιού.
- Οι διαφημίσεις κοινωνικού περιεχομένου και δημοσίου ενδιαφέροντος, σύμφωνα με το Εθνικό και Κοινοτικό νομικό πλαίσιο, πρέπει να μεταδίδονται δωρεάν.
Θα έχετε ίσως προσέξει, αν παρακολουθείται τηλεόραση μετά τα μεσάνυχτα, τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ μεταδίδουν διαφημιστικά σποτ Δήμων και άλλων φορέων κοινωνικού ενδιαφέροντος. Τα σποτ αυτά μεταδίδονται δωρεάν, σύμφωνα με τον νόμο. Τα ΜΜΕ τα μεταδίδουν εκείνη την ώρα, γιατί ο διαφημιστικός χρόνος που διαθέτουν είναι μηδενικού κόστους, χωρίς να ακούν τις κατά καιρούς διαμαρτυρίες των φορέων.
Συνεπώς, η κυβέρνηση όχι μόνο δεν κάνει χρήση αυτού του νόμου, για την δωρεάν μετάδοση των μηνυμάτων, αντιθέτως στην αρχή διένειμε 11 εκατομμύρια ευρώ στα ΜΜΕ και προχθές άλλα 9 εκατομμύρια ευρώ. - Έκανε ακόμη μια χάρη στα τηλεοπτικά κανάλια, ανέβαλε για ένα χρόνο την πληρωμή των 3.5 εκατ. ευρώ, που έπρεπε να πληρώσει φέτος το κάθε κανάλι, για την χρήση της τηλεοπτικής συχνότητας, που είναι δημόσιο αγαθό.
Αν προσθέσουμε την αντίστοιχη αναβολή δώρο της προηγούμενης κυβέρνησης παραμονές εκλογών για το 2019 και πολλαπλασιάσουμε επί πέντε, θα καταλάβετε το μέγεθος του δώρου.
Εάν η κυβέρνηση ήθελε να ενισχύσει τα ΜΜΕ, λόγω κρίσης, αντί για τα 55 συνολικά εκατομμύρια που τα προσφέρει, θα μπορούσε, με τον τρόπο που θα ενισχυθούν οι άλλες επιχειρήσεις να ενισχυθούν και αυτά, με διαφάνεια και κανόνες. Είναι βέβαιο ότι θα ενισχυθούν και μέσα από αυτούς τους τρόπους. - Αντίστοιχα μηνύματα για την αντιμετώπιση του κορονοιού, προβάλλουν και μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις στα πλαίσια των υποχρεώσεων της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης τους.
Ανάμεσα στις δύο πλευρές υπάρχει μια τεράστια διαφορά, εκτός αυτήν πού ήδη ανέφερα ότι, τα ΜΜΕ είναι υποχρεωμένα να μεταδίδουν δωρεάν τα κοινωνικά μηνύματα των δημόσιων φορέων.
Ποια είναι αυτή;
Οι πολυεθνικές και οι μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις με τα μηνύματά τους προσφέρουν χρήσιμη ενημέρωση στους πολίτες, ταυτόχρονα προβάλλουν και την δική τους κοινωνική ευαισθησία, για λόγους marketing, τις πληρώνουν όμως με τους δικούς τους πόρους, οι οποίοι βέβαια εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημά τους.
Ή κυβέρνηση και οι φορείς του δημοσίου κάνουν ακριβώς την ίδια δουλειά, αλλά με χρήματα των φορολογούμενων πολιτών, και ταυτόχρονα αποκτούν την εύνοια των ΜΜΕ.
Στον φόβο που δημιουργεί η πανδημία, λίγοι το σκέφτονται, στην αδιαφάνεια των αναθέσεων, λόγω κατάστασης έκτακτης ανάγκης, λίγοι δείχνουν ενδιαφέρον, όμως πρέπει όλοι να ξέρουμε ότι, εμείς οι φορολογούμενοι πληρώνουμε αυτό το ηθικά, οικονομικά και πολιτικά ελεγχόμενο, ατόπημα της κυβέρνησης.
Μένουμε σπίτι και σκεφτόμαστε, ο φόβος δεν θα σκεπάσει κάθε ατόπημα, από όποιον και αν διαπράττεται.
* Ο Γιάννης Μαγκριώτης είναι πρώην υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής της Κίνησης «ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ»
Πατήστε και δείτε όλα τα 139 προηγούμενα άρθρα του Γιάννη Μαγκριώτη