Categories: Εκπαίδευση

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (Π. Ε. Κ.): Διάλογος για τα ζητήματα της παιδείας

Όχι σε νομοθετικές πρωτοβουλίες εν μέσω πανδημίας.

Τις τελευταίες μέρες η κυβέρνηση με επιλεκτικές διαρροές στα Μ.Μ.Ε. φαίνεται έτοιμη να προχωρήσει μέσα στον Απρίλιο σε κατάθεση νομοσχεδίου για την Παιδεία. Η κυβέρνηση είχε όλη την δυνατότητα να νομοθετήσει για τα συγκεκριμένα θέματα από τον Νοέμβριο του 2019 όπως αρχικά είχε δηλώσει και το οποίο, από τότε για δικές της σκοπιμότητες,  μετέθετε συνεχώς μήνα – μήνα.
Οι στιγμές που διανύουμε είναι κρίσιμες και δεν επιτρέπεται η χάραξη πολιτικής με τρόπο πρόχειρο και αποσπασματικό. Η διάθεση της κυβέρνησης να ρυθμίσει σημαντικές πτυχές της εκπαιδευτικής λειτουργίας χωρίς προηγούμενο διάλογο με τους παράγοντες της εκπαιδευτικής διαδικασίας (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς) είναι μια επιλογή απαράδεκτη, που δείχνει έλλειψη οράματος και ανυπαρξία διάθεσης συνεργασίας.
Το κρίσιμο στοιχείο του σήμερα είναι η ρύθμιση  ζητημάτων που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία,  τόσο για την εξασφάλιση των κατάλληλων προϋποθέσεων για την διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου όσο και για τους μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου έτσι, ώστε να ολοκληρωθεί το διδακτικό έτος με τρόπο ορθολογικό και παιδαγωγικά κατάλληλο.
Είναι ξεκάθαρο ότι μια σειρά από εκπαιδευτικά θέματα   όπως η τράπεζα θεμάτων, ο βαθμός προαγωγής, το ωράριο μαθημάτων, οι ομάδες προσανατολισμού κ.λπ.  πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα σε κατάλληλο χρόνο τέτοιο ώστε να είναι εγκαίρως γνωστά τα συμπεράσματα και οι αποφάσεις προκειμένου  και οι μαθητές με τους γονείς τους  να έχουν την δυνατότητα να προγραμματίσουν τις επιλογές τους για  την επόμενη σχολική χρονιά.
Είναι απόλυτη ευθύνη της κυβέρνησης να διασφαλίσει ότι η χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής θα λάβει υπ’ όψη της τις προτάσεις των εμπλεκομένων παραγόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σχεδιασμοί οι οποίοι θα ακυρώνουν τις επιδιώξεις για ανοικτό και με πρόσημο τον άνθρωπο σχολείο δεν πρόκειται να γίνουν αποδεκτοί από την εκπαιδευτική κοινότητα.
Ο διάλογος είναι απόλυτη και απαραίτητη προϋπόθεση για να αντιμετωπιστούν δημοκρατικά, δημιουργικά και ορθολογικά τα ζητήματα της εκπαίδευσης.
Είναι θέμα ουσίας.
Είναι ζήτημα αισθητικής.
Είναι υπόθεση παιδείας.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Παύλος Χρηστίδης*:  Πατριωτική Αυτοπεποίθηση

Έπειτα από πολλά συναπτά έτη, κατά τα οποία ο ελληνικός λαός βίωσε με τον χειρότερο…

16 ώρες ago

Ημερίδα για την ενδοσχολική βία & παραβατικότητα στο Αγρίνιο

Το Σχολικό Δίκτυο Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.) του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου- Λυκείου Αγρινίου (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ.) το…

19 ώρες ago

Cine ΑΡΓΩ: Πέμπτη 23/5 προβολή του ντοκιμαντέρ “ΕΜΠΡΟΣ: ένα ελεύθερο αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο”

Σε κάθε δραστηριότητα που γίνεται θεσμός υπάρχουν εκείνες οι στιγμές που αξίζουν λίγο παραπάνω, που…

20 ώρες ago

Νεκρός ο πρόεδρος του Ιράν, Εμπραχίμ Ραΐσι και η συνοδεία του – Ποιος ήταν ο πρόεδρος του Ιραν [Φωτο]

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στο θρίλερ με τη συντριβή του ελικοπτέρου του Ιρανού προέδρου, με τα ιρανικά…

21 ώρες ago

Το ελικόπτερο που μετέφερε τον Πρόεδρο του Ιράν Ραΐσι συνετρίβη Σε εξέλιξη οι έρευνες για επιζώντες

Το ελικόπτερο που μετέφερε τον Ιρανό Πρόεδρο Εμπραχίμ Ραΐσι (Ebrahim Raisi) και τον υπουργό Εξωτερικών…

1 ημέρα ago

Εξετάσεις PISA: Στάση εργασίας κήρυξε η ΔΟΕ την Τετάρτη 22/05/2024, με στόχο την ακύρωση της υλοποίησης αυτών των εξετάσεων

Η Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) με ανακοίνωσή της αναλύει τους λόγους για τους οποίους είναι…

2 ημέρες ago