Categories: Εκπαίδευση

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (Π. Ε. Κ.): Διάλογος για τα ζητήματα της παιδείας

Όχι σε νομοθετικές πρωτοβουλίες εν μέσω πανδημίας.

Τις τελευταίες μέρες η κυβέρνηση με επιλεκτικές διαρροές στα Μ.Μ.Ε. φαίνεται έτοιμη να προχωρήσει μέσα στον Απρίλιο σε κατάθεση νομοσχεδίου για την Παιδεία. Η κυβέρνηση είχε όλη την δυνατότητα να νομοθετήσει για τα συγκεκριμένα θέματα από τον Νοέμβριο του 2019 όπως αρχικά είχε δηλώσει και το οποίο, από τότε για δικές της σκοπιμότητες,  μετέθετε συνεχώς μήνα – μήνα.
Οι στιγμές που διανύουμε είναι κρίσιμες και δεν επιτρέπεται η χάραξη πολιτικής με τρόπο πρόχειρο και αποσπασματικό. Η διάθεση της κυβέρνησης να ρυθμίσει σημαντικές πτυχές της εκπαιδευτικής λειτουργίας χωρίς προηγούμενο διάλογο με τους παράγοντες της εκπαιδευτικής διαδικασίας (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς) είναι μια επιλογή απαράδεκτη, που δείχνει έλλειψη οράματος και ανυπαρξία διάθεσης συνεργασίας.
Το κρίσιμο στοιχείο του σήμερα είναι η ρύθμιση  ζητημάτων που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία,  τόσο για την εξασφάλιση των κατάλληλων προϋποθέσεων για την διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου όσο και για τους μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου έτσι, ώστε να ολοκληρωθεί το διδακτικό έτος με τρόπο ορθολογικό και παιδαγωγικά κατάλληλο.
Είναι ξεκάθαρο ότι μια σειρά από εκπαιδευτικά θέματα   όπως η τράπεζα θεμάτων, ο βαθμός προαγωγής, το ωράριο μαθημάτων, οι ομάδες προσανατολισμού κ.λπ.  πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα σε κατάλληλο χρόνο τέτοιο ώστε να είναι εγκαίρως γνωστά τα συμπεράσματα και οι αποφάσεις προκειμένου  και οι μαθητές με τους γονείς τους  να έχουν την δυνατότητα να προγραμματίσουν τις επιλογές τους για  την επόμενη σχολική χρονιά.
Είναι απόλυτη ευθύνη της κυβέρνησης να διασφαλίσει ότι η χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής θα λάβει υπ’ όψη της τις προτάσεις των εμπλεκομένων παραγόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σχεδιασμοί οι οποίοι θα ακυρώνουν τις επιδιώξεις για ανοικτό και με πρόσημο τον άνθρωπο σχολείο δεν πρόκειται να γίνουν αποδεκτοί από την εκπαιδευτική κοινότητα.
Ο διάλογος είναι απόλυτη και απαραίτητη προϋπόθεση για να αντιμετωπιστούν δημοκρατικά, δημιουργικά και ορθολογικά τα ζητήματα της εκπαίδευσης.
Είναι θέμα ουσίας.
Είναι ζήτημα αισθητικής.
Είναι υπόθεση παιδείας.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Ένωση Αρκάδων Χαλανδρίου: Μουσικο-χορευτική παράσταση – «Χρυσοπράσινο φύλλο δεν σε ξεχνώ»

Η Ένωση Αρκάδων Χαλανδρίου και ο Δήμος Χαλανδρίου, με τη στήριξη του συλλόγου Ελληνοκυπρίων Βορείων…

3 ώρες ago

ΠΑΣΟΚ: Οι έξι (μέχρι στιγμής) υποψήφιοι για την ηγεσία του κόμματος και οι πολιτικές τους διαφορές

Σε θέση μάχης βρίσκονται οι έξι , μέχρι αυτή τη στιγμή, υποψήφιοι για την ηγεσία…

4 ώρες ago

Τέλος το χάρτινο μπλοκάκι κλήσεων των τροχονόμων – Γίνονται ηλεκτρονικές και θα έρχονται μέσω gov.gr [Βίντεο]

Τίτλοι τέλους από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για το παραδοσιακό μπλοκάκι των τροχονόμων, αφού…

6 ώρες ago

Κώστας Λύρος: Θλιβερή Πανελλαδική πρωτιά η ακύρωση του προϋπολογισμού του Δήμου Ι.Π. Μεσολογγίου

Ο πρώην Δήμαρχος της Ιεράς Πόλης Μεσολογγίου και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Δημιουργική Ανατροπή» -…

19 ώρες ago

«Βριλήσσια Δήμος Δημιουργίας» – Κώστας Βαφειάδης: Προβλήματα ασφαλείας στο θέατρο «Αλίκη Βουγιουκλάκη»

Η δημοτική παράταξη «Βριλήσσια Δήμος Δημιουργίας» με επικεφαλής τον Κώστα Βαφειάδη, με ανακοίνωσή της, επισημαίνει…

22 ώρες ago