Categories: Εκπαίδευση

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (Π.Ε.Κ.): Tο αλαλούμ των οδηγιών του υπουργείου….

Ο «βομβαρδισμός» των σχολείων τις τελευταίες ημέρες από το Υπουργείο Παιδείας με απανωτές ασαφείς και ασυνάρτητες οδηγίες σχετικά με την καταγραφή ηλεκτρονικού εξοπλισμού, πέρα από τη σύγχυση που έχει προκαλέσει σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, καταδεικνύει ουσιαστικά δύο πράγματα:

  • Την αδυναμία της ηγεσίας του Υπουργείου να σταθεί στο ύψος των κρίσιμων περιστάσεων και να ανταποκριθεί στη συλλογική προσπάθεια της εκπαιδευτικής κοινότητας που κατόρθωσε χωρίς υποστήριξη σε μέσα, υποδομές και επιμόρφωση να διατηρήσει ζωντανή την εκπαιδευτική λειτουργία.
  • Την προτεραιότητα του Υπουργείου όχι στην αντιμετώπιση των έκτακτων και πιεστικών αναγκών αλλά στην επικοινωνιακή προβολή των «πρωτοβουλιών» του.

Με πρώτη οδηγία δίνεται εντολή στους Διευθυντές των σχολείων να διερευνήσουν –μέσα σε ελάχιστες ώρες(!) και χωρίς καθορισμό κριτήριων– τις ανάγκες εκπαιδευτικών και μαθητών.
 Με επόμενη διευκρίνιση  «διευκρινίζεται» ότι  η καταγραφή δεν αφορά σε φυσικά πρόσωπα αλλά σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας.
Με τρίτη οδηγία το Υπουργείο «ξεκαθαρίζει» ότι οι παραπάνω οδηγίες δεν αφορούν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ότι η αναλογία συσκευών θα είναι μία ανά 50 μαθητές.
Σε άλλο σημείο γίνεται «σαφές» ότι τα παραπάνω σχετίζονται όχι με την έκτακτη ικανοποίηση των αναγκών αλλά  «με πρόγραμμα ΕΣΠΑ, που υλοποιείται στο πλαίσιο της γενικότερης  βελτίωσης ψηφιακών δεξιοτήτων».
Αυτό  το αλαλούμ των οδηγιών σε συνθήκες «κανονικότητας» θα μπορούσε ακόμη και να μην σχολιαστεί  αφού  τέτοιου είδους  χειρισμοί είναι συνηθισμένο φαινόμενο για το Υπουργείο.

Στις σημερινές όμως κρίσιμες για τους μαθητές αλλά και για τη γενικότερη λειτουργία των σχολείων περιστάσεις, η άγνοια και το επικοινωνιακό άγχος της ηγεσίας του Υπουργείου δημιουργούν έντονη ανησυχία για την «επόμενη ημέρα».
Είναι η ώρα που επιτέλους το Υπουργείο πρέπει να τιμήσει τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που καθημερινά πασχίζουν για τη διατήρηση της διδακτικής – παιδαγωγικής σχέσης με τους μαθητές τους,   με ένα σοβαρό σχεδιασμό για την επιμόρφωση, τις δομές και τα μέσα.
Καλούμε το Υπουργείο να εγκαταλείψει τους επικοινωνιακούς χειρισμούς και να ικανοποιήσει άμεσα χωρίς περιορισμούς και διακρίσεις τις ανάγκες όλων των μαθητών και των εκπαιδευτικών σε φορητές συσκευές και σύνδεση στο διαδίκτυο.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Δήμος Αθηναίων: Αλήθειες και ψέματα για τα δημοτικά τέλη

Μετά τον κύκλο διαφωνιών που άνοιξε για τον Δήμο Αθηναίων και την αύξηση των τελών στις μικρομεσαίες…

3 ώρες ago

ΑΔΕΔΥ: 25η Νοέμβρη 2024 – Διεκδικούμε ένα κόσμο ασφαλή χωρίς βία – Καμία ανοχή στην έμφυλη βία

Η 25η Νοεμβρίου καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ ως Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας…

4 ώρες ago

Η «Οινιαδών Ανάπτυξις» μέσω του προγράμματος “Oiniades Trails” θέτει τις βάσεις για τον περιπατητικό τουρισμό στις Οινιάδες!

Η «Εταιρία Διάσωσης, Αξιοποίησης και Ανάπτυξης Ιστορικών Ακινήτων και Φυσικών Μνημείων Οινιαδών – ΑΜΚΕ» με…

4 ώρες ago

Νίκος Ανδρουλάκης:  Με δικές μου ενέργειες από το 2017 νομοθετήθηκε το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νήσων – Γιατί η κυβέρνηση δεν το χρησιμοποίησε μέχρι σήμερα

Με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης,…

8 ώρες ago

BBC: Μετά από μέρες κλιμάκωσης, τι θα κάνει ο Πούτιν στη συνέχεια;

H διεθνής κοινότητα παρακολουθεί με αγωνία την κλιμάκωση στον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας μετά και τη…

10 ώρες ago

Ο Δήμαρχος  Αγίας Παρασκευής, Γιάννη Μυλωνάκη συναντήθηκε με τον Καθηγητή ΕΚΠΑ και Πρόεδρο του ΟΑΣΠ κ. Ευθύμιο Λέκκα

Η δρομολόγηση κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των πολιτικών πρόληψης στον…

12 ώρες ago