Με ανακοίνωσή της η συνδικαλιστική παράταξη της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ), Δημοκρατική Συνεργασία, αναφέρεται στο αλαλούμ που έχει προκύψει σχετικά με την απόφαση της Υπουργού Παιδείας κ. Νίκης Κεραμέως να δώσει tablet σε μαθητές και εκπαιδευτικούς που έχουν ανάγκη, για όσο διάστημα πραγματοποιείται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η ΔΗΣΥ αναφέρει χαρακτηριστικά: «η χωρίς κανένα σοβαρό σχεδιασμό προσπάθεια διαχείρισης από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας του τεράστιου ζητήματος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με επικοινωνιακό μόνο τρόπο, το έχει εκθέσει στα μάτια της εκπαιδευτικής και της μαθητικής κοινότητας καθώς και σε ολόκληρης της κοινωνίας.»
Επιπλέον με την ίδια ανακοίνωση αναφέρονται στην αρνητικό ρόλο που παίζουν οι συνεχείς και «ανούσιες», όπως τις αναφέρει, τηλεδιασκέψεις με τους εκπαιδευτικούς: «Είναι επίσης απαράδεκτο, να μην αφήνουν τους εκπαιδευτικούς να κάνουν τη δουλειά τους, «τρελαίνοντάς» τους καθημερινά με έγγραφα όπως αυτά που περιγράψαμε, με ανούσιες διαρκείς τηλεδιασκέψεις που είτε δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα και γίνονται απλά για να δικαιολογήσουν κάποια στελέχη εκπαίδευσης τον ρόλο τους ενόψει των νέων επιλογών είτε γίνονται για να καλύψουν την ανάγκη κάποιων να παρουσιάζονται επαρκείς σε ότι αφορά τις προκλήσεις της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και όταν τελειώνουν έχουν δημιουργήσει περισσότερες απορίες από αυτές που υπήρχαν πριν γίνουν.» αναφέρει η ΔΗ.ΣΥ.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Δημοκρατικής Συνεργασίας
«Το συνοπτικό χρονικό του τραγέλαφου:
- 3 Απριλίου 2020: Διοχετεύεται στα ΜΜΕ η είδηση πως το Υπουργείο Παιδείας με απόφαση της υπουργού κυρίας Κεραμέως, θα δώσει tablet σε μαθητές και εκπαιδευτικούς που έχουν ανάγκη, για όσο διάστημα πραγματοποιείται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
- 7 Απριλίου 2020: Με κατεπείγον έγγραφο, το υπουργείο Παιδείας, ζητά από τους διευθυντές των σχολείων μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, προκειμένου να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία, να καταγράψουν τις ανάγκες σε εξοπλισμό των μαθητών και των εκπαιδευτικών της κάθε σχολικής μονάδας.
Το έγγραφο είναι τόσο προσεγμένο(…) που δεν ορίζει κανένα απολύτως κριτήριο, καθώς οι συντάκτες του δεν είχαν σκεφτεί(!!) πώς στο ερώτημα: ποιος δεν έχει φορητό υπολογιστή, η απάντηση όλων θα ήταν πως δεν έχουν. Μπροστά στον κίνδυνο οι διευθυντές των σχολείων να βρεθούν υπόλογοι και εκτεθειμένοι, έπραξαν απόλυτα σωστά, δηλώνοντας το σύνολο των μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου, καθώς δεν μπορούσαν να γνωρίζουν τι υλικό υπάρχει στο σπίτι του καθενός… - 8 Απριλίου 2020: Η υπουργός Παιδείας δηλώνει στη Βουλή πως εξοπλισμός μέσα από πρόγραμμα ΕΣΠΑ, ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και δωρεές ιδιωτών είναι στον δρόμο για τα σχολεία!
- 9 Απριλίου 2020: Με έγγραφο που υπογράφει η Γενική Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, διευκρινίζεται, ότι ο εξοπλισμός δεν αφορά τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς αλλά μόνο τις σχολικές μονάδες!!
Το έγγραφο αφήνει πάλι γκρίζες ζώνες για το πόσοι φορητοί υπολογιστές θα πρέπει να δηλωθούν, για παράδειγμα τόσοι όσοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου; Τόσοι όσοι τα τμήματα του σχολείου; - 9 Απριλίου 2020: Ένα δίωρο περίπου μετά το προηγούμενο έγγραφο, φτάνει στα σχολεία νέα διευκρινιστική της προηγούμενης διευκρινιστικής, από τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης, οι οποίοι ενημερώθηκαν σε τηλεδιάσκεψη πως η αναλογία είναι ένας φορητός υπολογιστής για κάθε νηπιαγωγείο και ένας για κάθε 50 μαθητές και μέχρι συνολικά τέσσερις για κάθε δημοτικό σχολείο. Όποιο σχολείο έχει, δεν παίρνει τίποτα! Άνθρακες ο θησαυρός!!
Μετά από όλα αυτά είναι κοινή διαπίστωση, πως η χωρίς κανένα σοβαρό σχεδιασμό προσπάθεια διαχείρισης από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας του τεράστιου ζητήματος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με επικοινωνιακό μόνο τρόπο, το έχει εκθέσει στα μάτια της εκπαιδευτικής και της μαθητικής κοινότητας καθώς και σε ολόκληρης της κοινωνίας. Είναι ανεπίτρεπτο να προσπαθεί να δημιουργήσει μια εξωφρενικά ωραιοποιημένη εικόνα σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στην πραγματικότητα γιατί έτσι δεν βοηθιέται η επίλυση των υπαρκτών προβλημάτων.
Είναι επίσης απαράδεκτο, να μην αφήνουν τους εκπαιδευτικούς να κάνουν τη δουλειά τους, «τρελαίνοντάς» τους καθημερινά με έγγραφα όπως αυτά που περιγράψαμε, με ανούσιες διαρκείς τηλεδιασκέψεις που είτε δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα και γίνονται απλά για να δικαιολογήσουν κάποια στελέχη εκπαίδευσης τον ρόλο τους ενόψει των νέων επιλογών είτε γίνονται για να καλύψουν την ανάγκη κάποιων να παρουσιάζονται επαρκείς σε ότι αφορά τις προκλήσεις της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και όταν τελειώνουν έχουν δημιουργήσει περισσότερες απορίες από αυτές που υπήρχαν πριν γίνουν.
Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καταλαβαίνουμε πολύ καλά ποιο είναι το χρέος μας απέναντι στη νέα γενιά και την κοινωνία και προσπαθούμε να το επιτελέσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και με όλες μας τις δυνάμεις. Το υπουργείο Παιδείας καλό θα είναι να αντιμετωπίσει σοβαρά τις νέες συνθήκες και να βοηθήσει το έργο μας, αντί να ενδιαφέρεται για την επικοινωνιακή του εικόνα.»