Η πανδημία του ιού covid-19 απειλεί τη ζωή και την υγεία όλων των πολιτών του κόσμου. Η χώρα μας βιώνει μια πρωτόγνωρη πραγματικότητα. Η κυβέρνηση με πίστη ότι οι ζωές των ανθρώπων έχουν μεγαλύτερη αξία από τις συνέπειες για την οικονομία, πήρε έγκαιρα τα κατάλληλα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού.
Μεταξύ αυτών των μέτρων συμπεριέλαβε την αναστολή λειτουργίας των σχολείων μας. Οι εκπαιδευτικοί στις δύσκολες και ιδιαίτερες αυτές συνθήκες προσπάθησαν από την πρώτη στιγμή να κάνουν αυτό που τους υπαγορεύει το επαγγελματικό τους καθήκον.
Η πλειοψηφία τους πέρα από ιδεοληψίες και με γνώμονα το συμφέρον των παιδιών και της εκπαίδευσης προσπάθησε από την πρώτη στιγμή να έχει άμεση επικοινωνία με τους μαθητές, ανταποκρινόμενοι στην ανάγκη της ψυχολογικής στήριξής τους. Ταυτόχρονα προσπαθούν να υλοποιούν με φιλότιμες προσπάθειες και με βάση τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας την εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών, παρά τις αδυναμίες και τις ελλείψεις του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, που αναμφισβήτητα δεν μπορεί να ανταποκριθεί στον τεράστιο φόρτο που δέχεται καθημερινά.
Σε κάθε περίπτωση πάντως δεν ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί για την δυσλειτουργία και τα προβλήματα αυτής της μορφής εκπαίδευσης, αλλά η έλλειψη υποδομών και η πίεση να ανταποκριθούν κάτω από τέτοιες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες.
Ελπίζω και πιστεύω πως η πολιτική ηγεσία έχει κατανοήσει τις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών και κατά συνέπεια την άδικη κριτική μικρής μερίδας του δημοσιογραφικού κόσμου.
Η αλήθεια είναι πως στο εκπαιδευτικό μας σύστημα οι Νέες Τεχνολογίες δεν αποτελούν ουσιαστικά εργαλεία μάθησης. Όπως αλήθεια είναι πως η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις Νέες Τεχνολογίες και τη χρήση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι ελλιπής έως ανύπαρκτη.
Αλήθεια είναι επίσης ότι καμία μορφή τηλεεκπαίδευσης δε μπορεί να αντικαταστήσει το μάθημα σε μία τάξη με φυσική παρουσία.
Η υγειονομική κρίση έδωσε σε όλους την ευκαιρία να κατανοήσουμε την αδήριτη ανάγκη της ενίσχυσης και της αναβάθμισης του συστήματος υγείας αλλά και ταυτόχρονα την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουμε την ανάγκη της ουσιαστικής αναβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης.
Η πολιτική ηγεσία, με τη στήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας, οφείλει να ενισχύσει και να ενδυναμώσει τις πρωτοβουλίες της ώστε:
Ευχή όλων μας είναι να ξεπεράσουμε την υγειονομική κρίση όσων των δυνατόν γρηγορότερα και ανώδυνα, για να επανέλθει η εκπαίδευση στον φυσικό της χώρο και στις αυτονόητες μαθησιακές και παιδαγωγικές συνθήκες.
* Ο Βασίλης Παληγιάννης είναι αιρετός στο ΚΥΣΠΕ με την παράταξη της ΔΑΚΕ
Την κοινή δράση όλων των δημοκρατικών δυνάμεων για την Ειρήνη στην Παλαιστίνη ζητά με δήλωσή…
Η αναστάσιμη προσευχή είναι αυτή που ακούγεται καθημερινά στα σχολεία, από τη Δευτέρα του Θωμά,…
Η Χαμάς δήλωσε σήμερα ότι αποδέχθηκε μια πρόταση από την Αίγυπτο και το Κατάρ για κατάπαυση…
Ο ισραηλινός στρατός ενέτεινε σήμερα τους βομβαρδισμούς του εναντίον δύο συνοικιών στη Ράφα, στους κατοίκους της οποίας…
Το νέο "ποινολόγιο" των μαθητών για την κατοχή κινητών τηλεφώνων και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική…
Σφοδρές αντιδράσεις από την αξιωματική αντιπολίτευση της Τουρκίας προκαλεί το σχέδιο νόμου, το οποίο προωθεί ο Ταγίπ Ερντογάν και…