Άγγελος Τζίτζιρας*: Στοιχεία για έναν ιδεατό τύπο σχολείου

Το σημερινό σχολείο έχει να αντιμετωπίσει πολλές και πρωτόγνωρες δυσκολίες, όπως είναι η προσφυγική και μεταναστευτική κρίση, οι νέες τεχνολογίες και το πρόγραμμα σπουδών του σχολείου.
Ως προς τους πρόσφυγες και τους μετανάστες, το κράτος αν και δυστυχώς πιάστηκε απροετοίμαστο, είναι αναγκαίο να προσπαθήσει να λύσει ένα μεγάλο πρόβλημα το οποίο είναι η εκπαίδευση των νεότερων ηλικιών αλλά και η ένταξη τους στην κοινωνία.  Σίγουρα όχι με λύσεις σαν τα “διαπολιτισμικά” σχολεία, διότι έτσι ούτε οι ίδιοι αλλά και ούτε η ίδια η κοινωνία δεν θα μπορέσει να τους αποδεχτεί, ενώ μέσω της εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και της ένταξης τους στο δημόσιο σχολείο θα μπορέσουν να ενταχθούν στην κοινωνία μας, εφόσον οι πρόσφυγες/μετανάστες θα μπορέσουν να γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας μας  αλλά και η ίδια η κοινωνία θα μπορέσει να τους συνηθίσει με μεγάλη ευκολία.
Ως προς τις νέες τεχνολογίες, είναι αναγκαία η ένταξη τους μέσα στην τάξη και να βοηθήσουν τον μαθητή, έτσι ώστε και ο ίδιος να μπορέσει να καταλάβει πιο εύκολα το μάθημα αλλά μπορεί να διευκολύνει και τον ίδιο τον καθηγητή πχ. μέσω ντοκιμαντέρ ή μιας ταινίας στο μάθημα της ιστορίας ο μαθητής μπορεί να μάθει πολύ πιο εύκολα το μάθημα απ’ ότι θα του το εξηγήσει ένας καθηγητής.
Τέλος, ως προς το ίδιο το σύστημα σπουδών είναι αναγκαίες πολλές αλλαγές στο μάθημα των θρησκευτικών, όπου σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία δεν μπορούμε να μαθαίνουμε μόνο για την δικιά μας θρησκεία από το δημοτικό έως τις αρχές λυκείου αλλά είναι αναγκαία και η εκμάθηση και άλλων θρησκειών όπως πχ το Ισλάμ, ο Ινδουισμός κλπ για την κατανόηση και τον σεβασμό προς τους συμπολίτες μας, οι οποίοι ακολουθούν αυτές τις θρησκείες ενώ είναι αναγκαία και η πρόσθεση μαθημάτων, όπως είναι η σεξουαλική αγωγή ώστε οι νέοι να γνωρίζουν πλήρως το πως λειτουργεί η ερωτική πράξη αλλά και τους τρόπους πρόληψης, αν και  φαίνεται πως οι νέοι μπορούν να μάθουν πολλά μέσω του διαδικτύου,  βλέποντας το μεγάλο ποσοστό των αμβλώσεων στις νεαρές ηλικίες παρατηρούμε πλήρως πως υπάρχει έλλειψη ενημέρωσης για αυτά τα σοβαρά θέματα.
Αν θέλουμε λοιπόν ένα σύγχρονο σχολείο, το οποίο θα ενδιαφέρεται για όλα τα μέλη της κοινωνίας και θα προσπαθεί να προλάβει καταστάσεις, είναι αναγκαία η προσαρμογή του και η αλλαγή του με βάση τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες και τις μεγάλες πολιτισμικές και τεχνολογικές ανακατατάξεις.

* O Άγγελος Τζίτζιρας είναι μαθητής της Γ΄ Λυκείου στο 1ο ΓΕΛ Κερατσινίου και μέλος τους τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Δήμος Αθηναίων: Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το τουρνουά μπάσκετ GNC LOUX 3on3 στην πλατεία Κοτζιά [Βίντεο]

Ένα διήμερο γεμάτο μπάσκετ και διακρίσεις έφτασε στο τέλος του. Μικροί και μεγάλοι συμμετείχαν το…

2 ώρες ago

Γ. Μανιάτης: Mε καθυστέρηση 4 ετών και μετά από καταδίκη του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, η κυβέρνηση ανακοινώνει Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό

Με αφορμή την σημερινή ανακοίνωση του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού ο Ευρωβουλευτής καθ. Γιάννης Μανιάτης έκανε…

3 ώρες ago

Η ΚΕΔΕ διεκδικεί ισότιμο ρόλο της Αυτοδιοίκησης στο σχεδιασμό και υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων

Με καθαρό και διεκδικητικό λόγο, η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) έθεσε στη σύσκεψη που…

4 ώρες ago

ΕΛΣΤΑΤ: Το 26,9% του πληθυσμού της χώρας βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας – Aναλυτικοί πίνακες

Σοκάρουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, σύμφωνα με τα οποία ο πληθυσμός της χώρας που βρίσκεται…

7 ώρες ago

Νίκος Τσούλιας*: Το Πάσχα σε παλιά Αναγνωστικά!

Τα Αναγνωστικά, τι ήταν τότε; Ο "κόσμος όλος" για τις μικρές κοινωνίες των αγροτικών χωριών.…

9 ώρες ago

Μανώλης Χριστοδουλάκης: Ερώτηση στη Βουλή για την ενίσχυση του Κέντρου Υγείας Νέας Μάκρης

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μανώλης Χριστοδουλάκης, κατέθεσε κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον Υπουργό Υγείας, επισημαίνοντας τις…

13 ώρες ago