Categories: Κοινωνία

Μετρό – Γραμμή 4: Από πού θα αρχίσουν να «σκάβουν» οι μετροπόντικες

Ο σχεδιασμός για τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας προχωρά, πλέον, με γοργούς ρυθμούς.
Σύμφωνα με τις μελέτες της Αττικό Μετρό, οι δυο μετροπόντικες που θα αναλάβουν δουλειά, θα τεθούν σε λειτουργία σχεδόν ταυτόχρονα.
Ο ένας θα ξεκινήσει από τη συμβολή των λεωφόρων Μεσογείων και Κατεχάκη στα ανατολικά και ο άλλος από το Γαλάτσι στα δυτικά.
Οι εργασίες του πρώτου θα ξεκινήσουν από χώρο στάθμευσης οχημάτων επί των λεωφόρων Μεσογείων και Κατεχάκη, ενώ το ίδιο θα συμβεί και στη συμβολή της λεωφόρου Βεϊκου με την οδό Τραλλέων στο Γαλάτσι, πολύ κοντά στο σημείο που θα κατασκευαστεί ο σταθμός Άλσος Βεϊκου.
Η επιλογή των δύο σημείων έγινε με κριτήριο τη μικρότερη δυνατή όχληση στην κυκλοφορία, προκειμένου να μην απαιτηθούν εκτεταμένες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις.
Στο Γαλάτσι αναμένεται να κλείσει τμήμα της λεωφόρου Βεϊκου, ενώ είναι πολύ πιθανό να καταληφθεί και το μεγαλύτερο μέρος του πεζοδρομίου για να στηθεί το εργοτάξιο.
Η διάρκεια κατασκευής της νέας γραμμής, η οποία θα ανέλθει σε οκτώ έτη σύμφωνα με το επίσημο χρονοδιάγραμμα και μπορεί να μην χρειαστεί να κλείσουν πολλοί δρόμοι, ωστόσο η όχληση για τους οδηγούς και τους κατοίκους σε ορισμένες περιοχές δεν θα είναι μηδαμινή.
Η κατασκευή των σταθμών τόσο στην πλατεία Εξαρχείων όσο και στην πλατεία Φιλικής Εταιρείας στο Κολωνάκι θα αποτελέσει δύσκολη υπόθεση, καθώς ο χώρος είναι περιορισμένος για τα μεγάλα εργοτάξια που θα στηθούν.
Μηχανικοί με εμπειρία τονίζουν, θα ήταν προτιμότερο ο σταθμός των Εξαρχείων να κατασκευαστεί κοντά στο αρχαιολογικό μουσείο της Αθήνας, δεδομένου ότι εκεί υπάρχει περισσότερος χώρος από ότι στην πλατεία Εξαρχείων. Με την εκτίμηση αυτή συμφωνούν και στελέχη του τουριστικού κλάδου, τα οποία επισημαίνουν ότι ένας σταθμός μετρό κοντά στο μουσείο αποτελεί λογική επιλογή λόγω του μεγάλου αριθμού τουριστών που το επισκέπτεται.
Ιδιαίτερα σημαντική για την εξέλιξη των μελλοντικών φάσεων της γραμμής 4 θα είναι και η κατασκευή του σταθμού στην οδό Ακαδημίας. Ο σταθμός θα κατασκευαστεί στην παλιά αφετηρία των λεωφορείων και θα συνδέεται με σήραγγα με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της γραμμής 2.
Υπενθυμίζεται ότι, στην πρώτη της φάση, η Γραμμή 4 του μετρό θα έχει σταθμούς σε Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Δήμος Αθηναίων: Σαρωτικές αλλαγές στη Δημοτική Αστυνομία

Ο Δήμος Αθηναίων προχωρά σε σαρωτικές αλλαγές στη δημοτική αστυνομία, σε συνέχεια της εξάρθρωσης του…

38 λεπτά ago

Οι τελευταίες εκτιμήσεις για τις Βάσεις 2024 που ανακοινώνονται πιθανότατα στις 29 Ιουλίου

Τέλος Ιουλίου με αρχές Αυγούστου με την πιθανότερη ημερομηνία να είναι τη Δευτέρα 29 Ιουλίου,…

3 ώρες ago

Ο πρόεδρος Μπάιντεν αποχωρεί από την προεδρική κούρσα και υποστηρίζει την Κάμαλα Χάρις

Κάτω από το βάρος αυξανόμενων πιέσεων και όντας αντιμέτωπος με ολοένα ευρύτερη αμφισβήτηση εξαιτίας των…

10 ώρες ago

Τομέας Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ: Ξεπέρασαν τα 100 τα άρθρα του νόμου Κεραμέως που τροποποίησε ο κ. Πιερρακάκης

Δεύτερη φορά ο ίδιος υπουργός παιδείας φέρνει προς τροποποίηση άρθρα του νόμου Κεραμέως του 2022,…

10 ώρες ago

Μεσολόγγι – Όλγα Δασκαλή: Χτίστε με πέτρα, αφήστε τα άχυρα. Οχυρωθείτε κ. Δήμαρχε και διοικήστε με διαφάνεια, σοβαρότητα και ουσία

«Ενώ θα έπρεπε να συζητάμε θέματα ουσίας όπως το νομοσχέδιο για τον τουρισμό, την ενίσχυση…

12 ώρες ago

Formula 1 – Hungarian GP: Πρώτη νίκη του Όσκαρ Πιάστρι – Η McLaren τα έκανε θάλασσα με τους οδηγούς της

Με μια απίστευτη εμφάνισή της η McLaren κατάφερε να πετύχει το απόλυτο στο Grand Prix…

23 ώρες ago