Categories: Κοινωνία

Μετρό – Γραμμή 4: Από πού θα αρχίσουν να «σκάβουν» οι μετροπόντικες

Ο σχεδιασμός για τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας προχωρά, πλέον, με γοργούς ρυθμούς.
Σύμφωνα με τις μελέτες της Αττικό Μετρό, οι δυο μετροπόντικες που θα αναλάβουν δουλειά, θα τεθούν σε λειτουργία σχεδόν ταυτόχρονα.
Ο ένας θα ξεκινήσει από τη συμβολή των λεωφόρων Μεσογείων και Κατεχάκη στα ανατολικά και ο άλλος από το Γαλάτσι στα δυτικά.
Οι εργασίες του πρώτου θα ξεκινήσουν από χώρο στάθμευσης οχημάτων επί των λεωφόρων Μεσογείων και Κατεχάκη, ενώ το ίδιο θα συμβεί και στη συμβολή της λεωφόρου Βεϊκου με την οδό Τραλλέων στο Γαλάτσι, πολύ κοντά στο σημείο που θα κατασκευαστεί ο σταθμός Άλσος Βεϊκου.
Η επιλογή των δύο σημείων έγινε με κριτήριο τη μικρότερη δυνατή όχληση στην κυκλοφορία, προκειμένου να μην απαιτηθούν εκτεταμένες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις.
Στο Γαλάτσι αναμένεται να κλείσει τμήμα της λεωφόρου Βεϊκου, ενώ είναι πολύ πιθανό να καταληφθεί και το μεγαλύτερο μέρος του πεζοδρομίου για να στηθεί το εργοτάξιο.
Η διάρκεια κατασκευής της νέας γραμμής, η οποία θα ανέλθει σε οκτώ έτη σύμφωνα με το επίσημο χρονοδιάγραμμα και μπορεί να μην χρειαστεί να κλείσουν πολλοί δρόμοι, ωστόσο η όχληση για τους οδηγούς και τους κατοίκους σε ορισμένες περιοχές δεν θα είναι μηδαμινή.
Η κατασκευή των σταθμών τόσο στην πλατεία Εξαρχείων όσο και στην πλατεία Φιλικής Εταιρείας στο Κολωνάκι θα αποτελέσει δύσκολη υπόθεση, καθώς ο χώρος είναι περιορισμένος για τα μεγάλα εργοτάξια που θα στηθούν.
Μηχανικοί με εμπειρία τονίζουν, θα ήταν προτιμότερο ο σταθμός των Εξαρχείων να κατασκευαστεί κοντά στο αρχαιολογικό μουσείο της Αθήνας, δεδομένου ότι εκεί υπάρχει περισσότερος χώρος από ότι στην πλατεία Εξαρχείων. Με την εκτίμηση αυτή συμφωνούν και στελέχη του τουριστικού κλάδου, τα οποία επισημαίνουν ότι ένας σταθμός μετρό κοντά στο μουσείο αποτελεί λογική επιλογή λόγω του μεγάλου αριθμού τουριστών που το επισκέπτεται.
Ιδιαίτερα σημαντική για την εξέλιξη των μελλοντικών φάσεων της γραμμής 4 θα είναι και η κατασκευή του σταθμού στην οδό Ακαδημίας. Ο σταθμός θα κατασκευαστεί στην παλιά αφετηρία των λεωφορείων και θα συνδέεται με σήραγγα με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της γραμμής 2.
Υπενθυμίζεται ότι, στην πρώτη της φάση, η Γραμμή 4 του μετρό θα έχει σταθμούς σε Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Φωτιά σε αστικό λεωφορείο της γραμμής 446 (Σταθμός Αμαρουσίου-Νοσοκομείο Πεντέλης) [Βίντεο]

Φωτιά εκδηλώθηκε αστικό λεωφορείο σήμερα το πρωί, στις 8.15 στην πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου και Εθνικής…

49 λεπτά ago

Βόρεια Μακεδονία: 59 νεκροί, 150 τραυματίες14 έως 25 ετών στο κλαμπ του θανάτου

Μία ασύλληπτη τραγωδία χτύπησε τη μικρή πόλη Κοτσάνι της Βόρειας Μακεδονίας το βράδυ της Κυριακής, όταν πυρκαγιά ξέσπασε μέσα…

1 ώρα ago

Grand Prix Αυστραλίας: Μεγάλος νικητής ο Νόρις [Βίντεο]

Ο Lando Norris κατάφερε να επιβιώσει από τρεις επανεκκινήσεις, μία έξοδο που του κόστισε το…

8 ώρες ago

Φορολογικές δηλώσεις 2025 – Πότε ανοίγει η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ

Η ώρα των φορολογικών δηλώσεων 2025 έφτασε καθώς από τη Δευτέρα, 17 Μαρτίου, ανοίγει η…

12 ώρες ago

Κινητοποίηση γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών για να φύγουν κεραίες δίπλα από σχολείο – Διαμαρτυρία στη Vodafone, Tρίτη 18/3, 17.30

Οι Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων του συγκροτήματος Σχολείων Άνω Χολαργού, έχοντας την υποστήριξη και του…

13 ώρες ago

Χάρης Δούκας: Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει απονομιμοποιηθεί πολιτικά και ηθικά

Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας παραχώρησε συνέντευξη «εφ' όλης της ύλης», που λέγαμε παλιά, στην…

1 ημέρα ago