Categories: Κοινωνία

Μετρό – Γραμμή 4: Από πού θα αρχίσουν να «σκάβουν» οι μετροπόντικες

Ο σχεδιασμός για τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας προχωρά, πλέον, με γοργούς ρυθμούς.
Σύμφωνα με τις μελέτες της Αττικό Μετρό, οι δυο μετροπόντικες που θα αναλάβουν δουλειά, θα τεθούν σε λειτουργία σχεδόν ταυτόχρονα.
Ο ένας θα ξεκινήσει από τη συμβολή των λεωφόρων Μεσογείων και Κατεχάκη στα ανατολικά και ο άλλος από το Γαλάτσι στα δυτικά.
Οι εργασίες του πρώτου θα ξεκινήσουν από χώρο στάθμευσης οχημάτων επί των λεωφόρων Μεσογείων και Κατεχάκη, ενώ το ίδιο θα συμβεί και στη συμβολή της λεωφόρου Βεϊκου με την οδό Τραλλέων στο Γαλάτσι, πολύ κοντά στο σημείο που θα κατασκευαστεί ο σταθμός Άλσος Βεϊκου.
Η επιλογή των δύο σημείων έγινε με κριτήριο τη μικρότερη δυνατή όχληση στην κυκλοφορία, προκειμένου να μην απαιτηθούν εκτεταμένες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις.
Στο Γαλάτσι αναμένεται να κλείσει τμήμα της λεωφόρου Βεϊκου, ενώ είναι πολύ πιθανό να καταληφθεί και το μεγαλύτερο μέρος του πεζοδρομίου για να στηθεί το εργοτάξιο.
Η διάρκεια κατασκευής της νέας γραμμής, η οποία θα ανέλθει σε οκτώ έτη σύμφωνα με το επίσημο χρονοδιάγραμμα και μπορεί να μην χρειαστεί να κλείσουν πολλοί δρόμοι, ωστόσο η όχληση για τους οδηγούς και τους κατοίκους σε ορισμένες περιοχές δεν θα είναι μηδαμινή.
Η κατασκευή των σταθμών τόσο στην πλατεία Εξαρχείων όσο και στην πλατεία Φιλικής Εταιρείας στο Κολωνάκι θα αποτελέσει δύσκολη υπόθεση, καθώς ο χώρος είναι περιορισμένος για τα μεγάλα εργοτάξια που θα στηθούν.
Μηχανικοί με εμπειρία τονίζουν, θα ήταν προτιμότερο ο σταθμός των Εξαρχείων να κατασκευαστεί κοντά στο αρχαιολογικό μουσείο της Αθήνας, δεδομένου ότι εκεί υπάρχει περισσότερος χώρος από ότι στην πλατεία Εξαρχείων. Με την εκτίμηση αυτή συμφωνούν και στελέχη του τουριστικού κλάδου, τα οποία επισημαίνουν ότι ένας σταθμός μετρό κοντά στο μουσείο αποτελεί λογική επιλογή λόγω του μεγάλου αριθμού τουριστών που το επισκέπτεται.
Ιδιαίτερα σημαντική για την εξέλιξη των μελλοντικών φάσεων της γραμμής 4 θα είναι και η κατασκευή του σταθμού στην οδό Ακαδημίας. Ο σταθμός θα κατασκευαστεί στην παλιά αφετηρία των λεωφορείων και θα συνδέεται με σήραγγα με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της γραμμής 2.
Υπενθυμίζεται ότι, στην πρώτη της φάση, η Γραμμή 4 του μετρό θα έχει σταθμούς σε Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

«Νέα Δυτική Ελλάδα» – Σπύρος Σκιαδαρέσης: Επίσκεψη στο Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων στην Πάτρα

Το Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων επισκέφθηκε το πρωί του Σαββάτου 21 Δεκεμβρίου αντιπροσωπεία της περιφερειακής παράταξης…

2 ώρες ago

Φίλιππος Σαχινίδης*: Το μεγάλο αφήγημα της ΝΔ και οι ρηγματώσεις του.

Στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2025, ο Πρωθυπουργός παρουσίασε το μεγάλο αφήγημα της ΝΔ…

3 ώρες ago

«Οινιαδών Ανάπτυξις»: Το Χειμερινό Ηλιοστάσιο στις Οινιάδες!

Χθες, την ημέρα του χειμερινού ηλιοστασίου, την πιο μικρή μέρα του χρόνου με το μεγαλύτερο…

3 ώρες ago

Δήμος Αθηναίων: Ανοιχτά θα παραμείνουν σχολικά προαύλια στις επτά Δημοτικές Κοινότητες της πόλης

Ο Δήμος Αθηναίων, θέλοντας να δώσει την ευκαιρία στις μαθήτριες και τους μαθητές να απολαύσουν…

16 ώρες ago

Politico: Η ακροδεξιά της Ευρώπης εκμεταλλεύεται την επίθεση στο Μαγδεμβούργο για να χτυπήσει τη μετανάστευση και το Ισλάμ

Μια καταιγίδα οργής της ακροδεξιάς άναψε σε όλη την Ευρώπη το βράδυ της Παρασκευής, αφού…

17 ώρες ago

Προ των πυλών συμφωνία Χαμάς – Ισραήλ για κατάπαυση του πυρός – Οι συνομιλίες στη Γάζα ολοκληρώθηκαν κατά 90%

Η Χαμάς και δύο ακόμη παλαιστινιακές οργανώσεις (ο Ισλαμικός Τζιχάντ και το Λαϊκό Μέτωπο για την Απελευθέρωση…

17 ώρες ago