Επιστρέφει το ηλεκτρονικό σύστημα «Point System» και πια οι παραβάτες θα το σκεφτούν πολύ για να αγνοήσουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Το «Point System» θα ενημερώνεται από τροχονόμους μέσω τάμπλετ και όσοι συνεχίσουν να διατηρούν κακή οδική συμπεριφορά θα μαζεύουν «πόντους» οι οποίοι θα τους φέρνουν αντιμέτωπους με ποινές, μεταξύ αυτών και την αφαίρεση διπλώματος.
Όπως αναφέρουν πηγές στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής, σε πολλές περιπτώσεις, εξαιτίας της μεγάλης γραφειοκρατίας που παρατηρείται, ενώ βεβαιώνονται οι παραβάσεις, τελικά καταλήγουν να στοιβάζονται τα πρόστιμα σε ντουλάπες στα γραφεία των Δήμων. Έτσι, το υπουργείο Μεταφορών προωθεί το εν λόγω εγχείρημα με σχετική πρόταση που καταρτίζει για το Εθνικό Πρόγραμμα Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Κατά τις ίδιες πηγές, η ενεργοποίηση του συστήματος δεν έχει εισπρακτικό χαρακτήρα αλλά αντίθετα στοχεύει να απαλειφθεί ο γραφειοκρατικός κυκεώνας. Σκοπός του συστήματος λοιπόν, είναι να συνετίσει κυρίως τους κατ’ εξακολούθηση παραβάτες, οι οποίοι δεν έχουν κάποια άλλη σύσταση για την κακή οδηγική τους συμπεριφορά, αφού δεν έχουν καμιά επίπτωση πέραν της κλήσης από την Τροχαία, όταν αυτό συμβαίνει.
Ποια είναι όμως η λογική του «Point System»; Συγκεκριμένα προβλέπει ότι για ορισμένες παραβάσεις προστίθενται πόντοι στο ηλεκτρονικό ποινολόγιο του οδηγού και όταν συμπληρώσει τους 25 και ανάλογα με την κατηγορία, θα αφαιρείται το δίπλωμά του.
Όταν ο οδηγός προχωρά σε παραβάσεις, το σύστημα θα μαζεύει τους πόντους και θα στέλνει σήμα στους οδηγούς όταν αυτοί φτάσουν τους 15. Μάλιστα, μελετάται η συγκεκριμένη διαδικασία να γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο. Δηλαδή, μέσω email ή με πρόσβαση σε κάποια πλατφόρμα, σχεδιάζεται να γίνεται αυτόματα και η ενημέρωση του οδηγού όταν αυτός υποπίπτει σε κάποια παράβαση που συνεπάγεται και ποινή στο «Point System».
Για παράδειγμα, αν κάποιος σήμερα οδηγεί με υπερβολική ταχύτητα σε αυτοκινητόδρομο, δεν γνωρίζει αν τον έχει καταγράψει η Τροχαία με κάμερα. Μπορεί λοιπόν να του έρθει πρόστιμο μετά από καιρό και να έχει περαστεί η ποινή στο «Point System», χωρίς να το γνωρίζει.
Με την ψηφιοποίηση της διαδικασίας, η παράβαση θα περνάει μετά την πάροδο των δύο μηνών στην καρτέλα του και ο οδηγός θα ενημερώνεται αμέσως, έτσι ώστε την επόμενη φορά, ενδεχομένως, να τηρήσει το όριο ταχύτητας.
Η πρωτοβουλία αποσκοπεί να υπάρξει άμεση σύνδεση της παράβασης με την τιμωρία, προκειμένου ο οδηγός να συνετιστεί και να βελτιωθεί, συνολικά, το επίπεδο της οδικής ασφάλειας.
Για να υλοποιηθεί αυτό έργο, εξετάζεται οι τροχονόμοι να έχουν δικά τους τάμπλετ όπου θα περνούν εκεί τις κλίσεις και θα ενημερώνεται το σύστημα. Δηλαδή η πληροφορία της βεβαίωσης της παράβασης θα «ταξιδεύει» μέχρι την καρτέλα του οδηγού και αυτόματα εκείνος θα ενημερώνεται.
Μπορεί η πρόταση να βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας, ωστόσο εκτιμάται ότι μέσα στο νέο έτος θα έχουν προσδιοριστεί οι τεχνικές προδιαγραφές ώστε να προχωρήσει ο σχετικός διαγωνισμός.
Σε πρώτη φάση, το πρώτο εξάμηνο του 2020 σχεδιάζεται η εφαρμογή πιλοτικού προγράμματος στον Δήμο Αθηναίων, όπου υπάρχει ο αναγκαίος εξοπλισμός (τάμπλετ) στη Δημοτική Αστυνομία, προκειμένου να βεβαιώνονται αμέσως οι παραβάσεις.
ΣΤΑ «ΔΟΝΤΙΑ» ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
H διεθνής κοινότητα παρακολουθεί με αγωνία την κλιμάκωση στον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας μετά και τη…
Η δρομολόγηση κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των πολιτικών πρόληψης στον…
Τις προηγούμενες ημέρες, με αφορμή το “4th Parliamentarian Forum: Strategies Against the Far Right” του…
Ανακοίνωση εξέδωσε ο δήμος Αθηναίων, σχετικά με το σιντριβάνι της πλατείας Συντάγματος και τις εργασίες καθαρισμού και συντήρησής…
Τη δημιουργία μιας αξιόπιστης εναλλακτικής έναντι της Νέας Δημοκρατίας έθεσε ως προτεραιότητα του ΠΑΣΟΚ ο…
Την αποχώρησή τους από τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως είχαν προαναγγείλει,έκαναν γνωστή η Θεοδώρα Τζάκρη και η…