Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη πως δεν μαθαίνουν όλοι οι μαθητές με τον ίδιο τρόπο, με τα ίδια μέσα διδασκαλίας και στον ίδιο χρόνο.
Θα πρέπει να αντιλαμβάνεται εν έτη 2020, πως ένα νούμερο από το 5 έως το 10 ή έως το 20 δεν μπορεί να αποτιμήσει την εξέλιξη, να ενθαρρύνει την προσπάθεια και να δικαιώσει τον κόπο ενός μαθητή, παρέχοντάς του κίνητρα να συνεχίσει με αμείωτο ρυθμό και ενδιαφέρον, ανοδικά, στην προσπάθειά του για την κατάκτηση της γνώσης.
Επίσης, εν έτη 2020 το Υπουργείο παιδείας θα πρέπει να παρέχει πραγματική «γνώση» στους μαθητές και να θέσει ένα σαφές πλαίσιο για το τι τελικά είναι η «αριστεία», βασισμένη σε παιδαγωγικά κριτήρια και όχι στη βάση προεκλογικών επικοινωνιακών τεχνασμάτων με στόχο την υφαρπαγή ψήφων, από μία κυβέρνηση «imitation αριστούχων».
Πρωταρχικός και βασικός μας στόχος, πρέπει να είναι η αναβάθμιση της ποιότητας στην παρεχόμενη εκπαίδευση:
Θα πρέπει να απομακρύνουμε τα παιδιά από την στείρα αποστήθιση και το ανιαρό σχολικό πλαίσιο, που αυτή τη στιγμή δεν τους παρέχει κανένα ερέθισμα, κανένα κίνητρο και καμία βιωματική γνώση.
Οφείλουμε στη νέα γενιά να βρούμε τον τρόπο να αγαπήσουν οι μαθητές το σχολείο και να αναζητούν τη γνώση, ανακαλύπτοντάς την, αξιοποιώντας την και αξιολογώντας την μέσα από μια διαρκώς κριτική σκοπιά.
Για να υλοποιηθεί λοιπόν η ουσιαστική αναβάθμιση της ποιότητας στην παρεχόμενη εκπαίδευση, κρίνεται επιτακτική ανάγκη ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών, ώστε να βρίσκονται σταθερά στις σχολικές τους μονάδες, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ενώ οι σχολικές μονάδες θα πρέπει να είναι στελεχωμένες με τμήματα ένταξης, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές και το απαραίτητο γενικά εκπαιδευτικό προσωπικό.
Στη βάση αυτή λοιπόν, η κυβέρνηση οφείλει
Η παιδεία και η υγεία είναι κοινωνικά αγαθά, των οποίων πρέπει να τυγχάνουν όλοι, με υψηλού επιπέδου παρεχόμενες υπηρεσίες.
Η κυβέρνηση πρέπει να αφήσει τις νεοφιλελεύθερες εμμονές και τα σχέδια της επιδιωκόμενης συντηρητικής πολιτικής εφαρμογής της, για την ως φαίνεται ξεκάθαρη πρόθεση «ιδιωτικοποίησης» της δημόσιας παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας οφείλει να κάνει πρώτα την δική της αυστηρή αυτοαξιολόγηση για την παιδεία που παρέχει στους μαθητές της και έπειτα να τους αξιολογήσει τόσο αυστηρά και τους υπενθυμίζουμε ότι η παιδεία είναι δικαίωμα το οποίο πρέπει να παρέχει, να ενισχύει, να προστατεύει και να διαφυλάσσει πρώτο το κράτος.
Η επιστροφή σε αναχρονιστικές αντιλήψεις και στη λογική της ταξικής μόρφωσης, δεν έχει θέση στον 21ο αιώνα.
Το επόμενο βήμα είναι να επαναφέρουν την ποδιά, τον επιθεωρητή και τη βέργα ξανά στα σχολεία.
* Η Σοφία Πουλοπούλου είναι αναπληρώτρια εκπαιδευτικός στη Σύρο, Αντιπρόεδρος ΔΣ Σύρου Τήνου Μυκόνου, Μέλος Πανελλαδικού Συμβουλίου ΔηΣυ και υποψήφια Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Πατήστε και δείτε τα 38 προηγούμενα άρθρα της Σοφίας Πουλοπούλου
Μετά τον κύκλο διαφωνιών που άνοιξε για τον Δήμο Αθηναίων και την αύξηση των τελών στις μικρομεσαίες…
Η 25η Νοεμβρίου καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ ως Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας…
Η «Εταιρία Διάσωσης, Αξιοποίησης και Ανάπτυξης Ιστορικών Ακινήτων και Φυσικών Μνημείων Οινιαδών – ΑΜΚΕ» με…
Με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης,…
H διεθνής κοινότητα παρακολουθεί με αγωνία την κλιμάκωση στον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας μετά και τη…
Η δρομολόγηση κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των πολιτικών πρόληψης στον…