Σοφία Πουλοπούλου: Από την κυβέρνηση των «άριστων» λύθηκαν όλα τα προβλήματα της παιδείας και περάσαμε τώρα στο πρόβλημα της βαθμολογίας.

0

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη πως δεν μαθαίνουν όλοι οι μαθητές με τον ίδιο τρόπο, με τα ίδια μέσα διδασκαλίας και στον ίδιο χρόνο.
Θα πρέπει να αντιλαμβάνεται εν έτη 2020, πως ένα νούμερο από το 5 έως το 10 ή έως το 20 δεν μπορεί να αποτιμήσει την εξέλιξη, να ενθαρρύνει την προσπάθεια και να δικαιώσει τον κόπο ενός μαθητή, παρέχοντάς του κίνητρα να συνεχίσει με αμείωτο ρυθμό και ενδιαφέρον, ανοδικά, στην προσπάθειά του για την κατάκτηση της γνώσης.
Επίσης, εν έτη 2020 το Υπουργείο παιδείας θα πρέπει να παρέχει πραγματική «γνώση» στους μαθητές και να θέσει ένα σαφές πλαίσιο για το τι τελικά είναι η «αριστεία», βασισμένη σε παιδαγωγικά κριτήρια και όχι στη βάση προεκλογικών επικοινωνιακών τεχνασμάτων με στόχο την υφαρπαγή ψήφων, από μία κυβέρνηση «imitation αριστούχων».
Πρωταρχικός και βασικός μας στόχος, πρέπει να είναι η αναβάθμιση της ποιότητας στην παρεχόμενη εκπαίδευση:

  • Να κάνουμε ελκυστικό το μάθημα, με νέα εκπαιδευτικά προγράμματα, μέσα από νέα αναλυτικά προγράμματα τα οποία θα προετοιμάσουν και θα δώσουν στους νέους τα εφόδια για την 4η βιομηχανική επανάσταση.
  • Μέσα από νέα, κατάλληλα και σύγχρονα για τα δεδομένα και τις ανάγκες της εποχής, βιβλία, με πραγματική και ουσιαστική ταυτόχρονα χρήση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, για την ολιστική, βιωματική και σε βάθος προσέγγιση της μάθησης, μέσα από παρατήρηση, κριτική σκέψη, έρευνα και πειραματισμό.
  • Να εντάξουμε πραγματικά την ειδική αγωγή στη δημόσια εκπαίδευση, σε ένα πραγματικά ισότιμο σχολείο για όλους, παρέχοντας πραγματικά ίσες μαθησιακές ευκαιρίες αλλά και πρόσβαση τόσο στους ΑμεΑ μαθητές όσο και στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
  • Να επιμορφώσουμε ποιοτικά και ουσιαστικά τους εκπαιδευτικούς, μέσα από σύγχρονα, δωρεάν σεμινάρια σε θέματα σχετικά με τις νέες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, τη διαχείριση της σχολικής τάξης, τη χρήση και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, την συνεργασία/συνδιδασκαλία γενικής και ειδικής αγωγής μέσα στη σχολική τάξη, την ψυχολογία της σχολικής τάξης, αλλά και την ένταξη όλων των μαθητών σε αυτήν, την διαχείρηση της βίας και του σχολικού εκφοβισμού κλπ., ώστε να επιτευχθεί η πραγματική και ουσιαστική αναβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας.

Θα πρέπει να απομακρύνουμε τα παιδιά από την στείρα αποστήθιση και το ανιαρό σχολικό πλαίσιο, που αυτή τη στιγμή δεν τους παρέχει κανένα ερέθισμα, κανένα κίνητρο και καμία βιωματική γνώση.
Οφείλουμε στη νέα γενιά να βρούμε τον τρόπο να αγαπήσουν οι μαθητές το σχολείο και να αναζητούν τη γνώση, ανακαλύπτοντάς την, αξιοποιώντας την και αξιολογώντας την μέσα από μια διαρκώς κριτική σκοπιά.
Για να υλοποιηθεί λοιπόν η ουσιαστική αναβάθμιση της ποιότητας στην παρεχόμενη εκπαίδευση, κρίνεται επιτακτική ανάγκη ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών, ώστε να βρίσκονται σταθερά στις σχολικές τους μονάδες, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ενώ οι σχολικές μονάδες θα πρέπει να είναι στελεχωμένες με τμήματα ένταξης, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές και το απαραίτητο γενικά εκπαιδευτικό προσωπικό.
Στη βάση αυτή λοιπόν, η κυβέρνηση οφείλει

  • να επαναξιολογήσει αρχικά τους υπουργούς και τα στελέχη της με τα ανύπαρκτα πτυχία και την «αριστεία» των μη άριστων, καθώς και να πάρει πίσω τα νομοσχέδια για το δήθεν επιτελικό κράτος ημετέρων, που διόρισε.
  • να αυξήσει τα παρεχόμενα κονδύλια για την εκπαίδευση, τα οποία ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ έχουν πετσοκόψει στο όνομα των μνημονίων που οι ίδιοι έφεραν στη χώρα
  • να ενισχύσει την εκπαίδευση με νέες σύγχρονες σχολικές κτηριακές εγκαταστάσεις, με νέο, σύγχρονο εποπτικό υλικό, αλλά και τα κατάλληλα μέσα διδασκαλίας.

Η παιδεία και η υγεία είναι κοινωνικά αγαθά, των οποίων πρέπει να τυγχάνουν όλοι, με υψηλού επιπέδου παρεχόμενες υπηρεσίες.
Η κυβέρνηση πρέπει να αφήσει τις νεοφιλελεύθερες εμμονές και τα σχέδια της επιδιωκόμενης συντηρητικής πολιτικής εφαρμογής της, για την ως φαίνεται ξεκάθαρη πρόθεση «ιδιωτικοποίησης» της δημόσιας παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας οφείλει να κάνει πρώτα την δική της αυστηρή αυτοαξιολόγηση για την παιδεία που παρέχει στους μαθητές της και έπειτα να τους αξιολογήσει τόσο αυστηρά και τους υπενθυμίζουμε ότι η παιδεία είναι δικαίωμα το οποίο πρέπει να παρέχει, να ενισχύει, να προστατεύει και να διαφυλάσσει πρώτο το κράτος.
Η επιστροφή σε αναχρονιστικές αντιλήψεις και στη λογική της ταξικής μόρφωσης, δεν έχει θέση στον 21ο αιώνα.
Το επόμενο βήμα είναι να επαναφέρουν την ποδιά, τον επιθεωρητή και τη βέργα ξανά στα σχολεία.

Η Σοφία Πουλοπούλου είναι αναπληρώτρια  εκπαιδευτικός στη Σύρο, Αντιπρόεδρος ΔΣ Σύρου Τήνου Μυκόνου, Μέλος Πανελλαδικού Συμβουλίου ΔηΣυ και υποψήφια Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Πατήστε και δείτε τα 38 προηγούμενα άρθρα της Σοφίας Πουλοπούλου

Share.

Comments are closed.

WordPress Πρόσθετο Cookie από το Real Cookie Banner