Σκέψεις να αποτελέσουν οι βαθμολογίες των μαθητών βασικό «πυλώνα» του νέου «οικοδομήματος» αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, με δραστικό ρόλο των Σχολικών Συμβούλων και της Τράπεζας Θεμάτων, οι οποίοι στο νέο νόμο θα «αφτιστούν» με άλλο όνομα (σ.σ. υπάρχουν κάποια ονόματα στο τραπέζι), εξετάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Η ανησυχία που επικρατεί στην πολιτική ηγεσία είναι ότι:
Α. Στα Δημοτικά δεν τηρείται η κλίμακα βαθμολογίας από 5 έως 10.
Β. Στα Γυμνάσια και Λύκεια τα «άριστα» δίνονται με το «τσουβάλι», καθώς 1 στους 4 μαθητές έχει Μέσο Όρο Βαθμολογίας από 18,5 έως 20.
Έτσι στις σκέψεις της πολιτικής ηγεσίας , σύμφωνα με πληροφορίες του esos, είναι να αποκατασταθεί η αντικειμενική βαθμολογία των μαθητών και οι απόφοιτοι Λυκείου να έχουν στα χέρια τους ένα ισχυρό «Εθνικό Απολυτήριο» με το ακόλουθο σχέδιο:
Εξετάσεις θα διενεργούνται σε όλα τα μαθήματα.
Οι νέοι «Σχολικοί Σύμβουλοι» με διαφορετική ονομασία και διαφορετικό καθηκοντολόγιο, θα αναλάβουν το ρόλο αυτής της αξιολόγησης και οι εκπαιδευτικοί που θα κριθούν «μετεξεταστέοι» εκείνων δηλαδή που οι προφορικές βαθμολογίες που έβαλαν στους μαθητές θα απέχουν σημαντικά (σ.σ. θα μπουν κριτήρια) από τις βαθμολογίες που θα πετυχαίνουν οι εξεταζόμενοι στις γραπτές εξετάσεις θα «παραπέμπονται» σε συγκεκριμένη επιμόρφωση .
Θυμίζουμε ότι πριν δεκαετίες όταν υπήρχαν τα εξατάξια Γυμνάσια ο Γυμνασιάρχης καλούσε στο γραφείο για «άτυπη» απολογία τον καθηγητή όταν διαπίστωνε ότι υπήρχε απόσταση των γραπτών των μαθητών με τις προφορικές βαθμολογίες. Αυτό σήμερα δεν συμβαίνει.
Στα Δημοτικά αναζητείται τρόπος για επαναφορά της αντικειμενικής αξιολόγησης των μαθητών, ώστε να εφαρμόζεται οι κλίμακα από 5 έως 10. Υπάρχουν πολλές σκέψεις, μεταξύ των οποίων ένα είδους γραπτής αξιολόγησης των μαθητών, στις τρεις τελευταίες τάξεις, υπό την καθοδήγηση των «Σχολικών Συμβούλων».
Με το «τσουβάλι» το «Άριστα» στα Γυμνάσια και Λύκεια
Στα Γυμνάσια και Λύκεια το περσινό σχολικό έτος , 2018-19 ένας στους 4 μαθητές «κατέκτησε» Γενικό Μέσο Όρο «Άριστα» .
Επίσης παρατηρήθηκε «κατακόρυφη» αύξηση των αριστούχων μαθητών στο Γυμνάσιο και Λύκειο από το σχολικό έτος 2015-2016 και μετά.
Οι αριστούχοι μαθητές ανήλθαν το σχ έτος 2018-19 στους 181.790 από 158.500 που ήταν το σχολ. Έτος 2015-16.
Ειδικότερα:
Πριν το σχολικό έτος 2015-2016, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις Γυμνασίου ήταν:
Από το σχολικό έτος 2015-2016 και εξής, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για το Γυμνάσιο μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη, σύμφωνα με το Π.Δ. 126/2016 (Α΄ 211): «Περί σχολικού και διδακτικού έτους και της αξιολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου».
Παράλληλα, από το σχολικό έτος 2017-2018 και εξής: τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για τη Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου από 14 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα (ν. 4540/2018, Α΄ 91 ).
Από το σχολικό έτος 2018-2019, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα:
Πηγή: https://www.esos.gr/
Μετά τον κύκλο διαφωνιών που άνοιξε για τον Δήμο Αθηναίων και την αύξηση των τελών στις μικρομεσαίες…
Η 25η Νοεμβρίου καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ ως Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας…
Η «Εταιρία Διάσωσης, Αξιοποίησης και Ανάπτυξης Ιστορικών Ακινήτων και Φυσικών Μνημείων Οινιαδών – ΑΜΚΕ» με…
Με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης,…
H διεθνής κοινότητα παρακολουθεί με αγωνία την κλιμάκωση στον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας μετά και τη…
Η δρομολόγηση κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των πολιτικών πρόληψης στον…