Με χαρά άκουσα στην συνάντηση, που είχα με τον νέο ΔΣ της Εγνατίας ΑΕ Κώστα Κουτσούκο, ότι μέχρι τα Χριστούγεννα θα δοθεί σε κυκλοφορία το σύνολο των κόμβων της δυτικής εσωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης.
Θυμίζω, ότι το έργο μελετήθηκε την περίοδο 2010-2011, διασφαλίστηκε η χρηματοδότησή του από το ΠΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας και δημοπρατήθηκε σε δυο εργολαβίες, συνολικού προϋπολογισμού, μετά τις εκπτώσεις, περίπου 86 εκ. ευρώ, το 2011, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την Εγνατία ΑΕ.
Το έργο έπρεπε να παραδοθεί το 2015, σύμφωνα με την σύμβαση, δυστυχώς καθυστέρησε, κυρίως από αδυναμίες των κατασκευαστών αλλά και από προσφυγές πολιτών που διεκδικούσαν μεγαλύτερες αποζημιώσεις από τις απαλλοτριώσεις.
Τόνισα στον κύριο Κουτσούκο, ότι έπρεπε από το 2013 να έχουν μελετηθεί και δημοπρατηθεί και οι δυο εναπομείναντες κόμβοι μέχρι την Λαχαναγορά και τον κόμβο Κ16, που συνδέει την εσωτερική περιφερειακή με τον ΠΑΘΕ και το Λιμάνι.
Φαίνεται ότι σύντομα για τον ένα κόμβο θα υπάρχει δυνατότητα να δημοπρατηθεί, όμως δεν υπάρχει για τον τελευταίο στο φανάρι των Διαβατών, για να υπάρχει «πράσινο κύμα» σε όλη την εσωτερική περιφερειακή.
Επίσης με χαρά άκουσα, ότι μπορεί το φθινόπωρο του 2020 να έχουν επικαιροποιηθεί οι μελέτες του 2011 και να υπάρχει η δυνατότητα να γίνει πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις εταιρείες που θα ήθελαν να καταθέσουν προσφορές για την κατασκευή του Fly over, της υπερυψωμένης κατασκευής από το νοσοκομείο Παπαγεωργίου μέχρι των κόμβο Πανοράματος, περίπου 3,5 χιλιόμετρα, που θα απορροφά την διαμπερή κίνηση της Περιφερειακής.
Τόνισα όμως ότι το 2011 ήταν έτοιμη η δημοπράτηση με πόρους του ΕΣΠΑ, που περιλάμβανε και δυο ακόμη έργα:
1. Την κατασκευή τέταρτης λωρίδας και ΛΕΑΣ, ανά κατεύθυνση, από τον Κόμβο Πανοράματος μέχρι τον Κόμβο Θέρμης
2. Την κατασκευή τρίτης λωρίδας και ΛΕΑΣ, ανά κατεύθυνση, από τον Κόμβο Θέρμης μέχρι τον Κόμβο Καρδίας.
Χωρίς τα δυο αυτά έργα, το βασικό κυκλοφοριακό πρόβλημα στην ανατολική περιφερειακή δεν θα λυθεί.
Επεσήμανα ακόμη ότι επειδή η κυβέρνηση προγραμματίζει να κατασκευάσει το Fly over με ΣΔΙΤ, δεν πρέπει η πληρωμή του να γίνει με διόδια, θα είναι άδικο και δυσλειτουργικό.
Σημείωσα, ότι πρέπει επιτέλους να ολοκληρωθεί η σύνδεση του ΠΑΘΕ με τον 6ο Προβλήτα, έργο αναγκαίο για την λειτουργία του λιμανιού, αλλά και την βελτίωση της κυκλοφορίας στην περιοχή, έργο που είναι μέρος του master plan της παραχώρησης του ΟΛΘ.
Τέλος επεσήμανα πως η νέα κυβέρνηση δεν πρέπει να συνεχίσει την μορφή της παραχώρησης του οδικού άξονα της Εγνατίας σε ιδιώτες, που συμφώνησε η προηγούμενη με την Τρόικα, γιατί το μικρό δημοσιονομικό όφελος που θα εξασφαλίσει το δημόσιο για το δημόσιο χρέος, μπορεί να το συγκεντρώσει με λογικά διόδια σε δυο χρόνια.
Εάν η σημερινή κυβέρνηση συνεχίσει την ίδια πολιτική, τότε η Εγνατία και οι κάθετοι άξονες της με τα 52 διόδια, μετωπικά και πλευρικά, θα ακυρωθεί αναπτυξιακά και γεωστρατηγικά, και το κόστος για τους μετακινούμενους, από και προς την Θεσσαλονίκη, αλλά και σε όλο το μήκος, της θα είναι απαγορευτικό.
* Ο Γιάννης Μαγκριώτης είναι πρώην υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων του ΠΑΣΟΚ και επικεφαλής της Κίνησης «ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ»
Η δέσμευση του δημάρχου Μάριου Ψυχάλη και της διοίκησης του Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης για…
Το Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2024, ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, απέστειλε επιστολή στον Υπουργό Εσωτερικών,…
Μπορεί στο κομμάτι του ψηφιακού μετασχηματισμού στην παιδεία οι κυβερνητικές επιδόσεις να μην είναι καλές,…
Σύμβολο αντίστασης των γυναικών στο Ιράν κατά των αυστηρών κανόνων του Ιράν έγινε η φοιτήτρια…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση του Δήμου Χαλανδρίου «1940-1950, η μεγάλη δεκαετία», στο πλαίσιο…
Ο επικεφαλής της παράταξης «Χαλάνδρι στο Φως» Χάρης Ρώμας, με ανακοίνωσή του στα μέσα κοινωνικής…