Με το βιβλίο του Νίκου Τομαρά οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων θα βελτιώσουν τη σχέση με τους μαθητές τους, ώστε να τη χαρακτηρίζει η διαφάνεια, το ενδιαφέρον, η αλληλεξάρτηση, η διαφοροποίηση και η αμοιβαία ικανοποίηση.
Οι γονείς που τα παιδιά τους αντιμετωπίζουν μαθησιακές ιδιαιτερότητες και νιώθουν αδύναμοι μπροστά στον καταιγισμό των πληροφοριών που δέχονται θα υποστηριχτούν στην επιλογή του τρόπου που θα βοηθήσει τα παιδιά τους.
Οι μαθητές και νέοι –με ή χωρίς διάγνωση– θα βρουν στοιχεία του εαυτού τους, τρόπο γραφής και σκέψης που ταιριάζει με τον δικό τους ή κάποιων συμμαθητών τους.
Οι φοιτητές θα μπορέσουν να εμπλουτίσουν την έρευνά τους και να εξαγάγουν τα επιστημονικά τους συμπεράσματα.
Το βιβλίο αυτό αποτελεί πολύτιμο εργαλείο αφού παρουσιάζει τις κυρίαρχες σύγχρονες τάσεις και απόψεις σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες, τις εκπαιδευτικές και συναισθηματικές ανάγκες των παιδιών και πώς αυτές μπορούν να καλυφθούν από τους ειδικούς, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και την πολιτεία.
Απομυθοποιώντας τις Διαταραχές, σπάζοντας τα στερεότυπα, τις προκαταλήψεις και τις διακρίσεις, σε συνθήκες συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, αναπτύσσουμε την προσωπικότητα και τις δεξιότητες όλων των μαθητών.
Σε αυτό θα βρει ο αναγνώστης απαντήσεις για τη δυσλεξία, τις δυσαριθμησίες, τη διαταραχή αυτιστικού φάσματος, τη διαταραχή ελλειμματικής προσοχής / υπερκινητικότητας.
Διαβάζοντας το νόημα που πιθανόν κρύβεται πίσω από το σύμπτωμα, τη δυσκολία, τόσο των μαθητών όσο και των ενηλίκων, και τη χρησιμότητά του, αλλάζουμε την άποψη που έχουμε για τα πράγματα γύρω μας, αλλάζουμε τη ζωή μας αλλά και τις ζωές των άλλων. Το υποκείμενο, διαιρεμένο από το ασυνείδητο, έτσι κι αλλιώς καλείται να ανατρέψει τον ορισμό που του αποδίδουν.
Βιογραφικό
Ο Νίκος Τομαράς είναι δάσκαλος. Μετά τη μετεκπαίδευσή του στο Πανεπιστήμιο Αθηνών ειδικεύτηκε σε προγράμματα διάγνωσης και αποκατάστασης Ειδικών Μαθησιακών Διαταραχών. Το μεταπτυχιακό του είναι στη Συμβουλευτική και την Ψυχοθεραπεία (MA Counselling and Psychotherapy).
Ασχολείται με τις Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές περίπου τριάντα χρόνια. Συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα για τη διάγνωση και αποκατάστασή τους, όπως επίσης και σε ομάδες παραγωγής αποκαταστασιακού και εκπαιδευτικού υλικού.
Από τις θέσεις του προέδρου του Ελληνικού Κέντρου Δυσλεξίας, του επιστημονικού συνεργάτη του Κέντρου Ψυχολογικών Μελετών, του μέλους του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Έρευνας και Μελέτης Δυσκολιών Μάθησης, του μέλους της Εταιρείας Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδος και της Εταιρείας Μελέτης της Ανάπτυξης Παιδιών και Εφήβων έχει υπηρετήσει και υπηρετεί όλα αυτά τα χρόνια το χώρο αυτό.
Ως πιστοποιημένος συνεργάτης του Οργανισμού Gordon Hellas και εκπαιδευτής PET & TET (Parent & Teacher Effectiveness Training) του GTI (Gordon Training International) συμβάλλει με τα Εργαστήρια Αποτελεσματικού Γονέα (ΕΑΓ) στην εκμάθηση από τους γονείς συγκεκριμένων δεξιοτήτων επικοινωνίας και επίλυσης των συγκρούσεων, που απαιτούνται για τη δημιουργία και τη διατήρηση αρμονικής σχέσης με τα παιδιά τους κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Αντίστοιχα, με τα Εργαστήρια Αποτελεσματικού Δασκάλου (ΕΑΔ) εφοδιάζει τους δασκάλους με τις βασικές δεξιότητες επικοινωνίας και επίλυσης συγκρούσεων που είναι απαραίτητες για να αναπτύξουν ποιοτικές σχέσεις με τους μαθητές τους, έτσι ώστε να μειώσουν τις συγκρούσεις και να αποκτήσουν περισσότερο χρόνο πραγματικής διδασκαλίας – μάθησης.
Εκτός από αυτό το βιβλίο έχει εκδώσει τις ποιητικές συλλογές «Παρήλιον», «Σχεδόν πια ναυτικός» και «Πόλεμος ήταν πικραλίδες με αγάλματα», ενώ κριτικές και ποιήματά του έχουν δημοσιευτεί σε εφημερίδες και λογοτεχνικά περιοδικά.