Categories: Εκπαίδευση

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ): Συνδιδασκαλίες και  κενά στην εκπαίδευση –  ένα έργο σε επανάληψη

Είχαμε από πολύ νωρίς επισημάνει ότι η χωρίς μελέτη και προγραμματισμό εισαγωγή αλλαγών στα προγράμματα σπουδών –πράγμα στο οποίο μας είχε συνηθίσει η προηγούμενη κυβέρνηση- , θα οδηγούσε σε μεγάλη αύξηση του αριθμού  των ολιγομελών τμημάτων στη Γ ΓΕΛ και συνακόλουθα σε αυξημένες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. αφού πανηγύρισε τις μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών –συνεχίζοντας όμως την πολιτική της αδιοριστίας και αποκλείοντας το ενδεχόμενο προσλήψεων στην Γενική Εκπαίδευση-, κατάλαβε –αργά είναι η αλήθεια- ότι το πρόβλημα των κενών είναι τόσο σοβαρό, ώστε δεν μπορεί να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των σχολείων.
Οι προσλήψεις των αναπληρωτών στη Γενική Β/θμια εκπαίδευση μετά βίας καλύπτουν το 40% των πραγματικών κενών.
Την κατάσταση κάνει χειρότερη το γεγονός ότι, ενώ πέρσι προβλεπόταν για την πρόσληψη αναπληρωτών από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων το ποσόν των 29.500.000€, το αντίστοιχο ποσό φέτος είναι μειωμένο και ανέρχεται στα 24.300.000€.
Και πώς προσπαθεί η ηγεσία του Υπουργείου να λύσει το πρόβλημα;
Όχι όπως θα ήταν λογικό, δηλαδή με την εξασφάλιση περισσότερων πιστώσεων από τις προβλεπόμενες, αλλά με «δημιουργικά» τεχνάσματα,  όπως η πρόσφατη διευκρινιστική υπουργική οδηγία για τη συνδιδασκαλία στα ΕΠΑΛ.
Σύμφωνα με αυτή, εφόσον δεν γίνεται υπέρβαση του ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τμήμα-, γίνεται συνδιδασκαλία σε κοινά μαθήματα Ειδικοτήτων του ίδιου Τομέα, μαθημάτων Γενικής Παιδείας και πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων ειδικότητας των  ΕΠΑΛ.
Προφανώς η ηγεσία του Υπουργείου αδιαφορεί για το γεγονός ότι η εφαρμογή της οδηγίας θα οδηγήσει σε αξεπέραστα λειτουργικά προβλήματα τα σχολεία,  τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις και λόγω των εργαστηρίων θα αδυνατούν να φτιάξουν ωρολόγιο πρόγραμμα.
Πέρα από αυτό, θα οδηγήσει σε αναστάτωση με τις μετακινήσεις καθηγητών, αλλά και σε υποβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου μια και θα γίνεται συνδιδασκαλία σε ανομοιογενή τμήματα.
Η ηγεσία του Υπουργείου, οφείλει να καταλάβει ότι ένας είναι ο δρόμος για την αντιμετώπιση των ελλείψεων στα σχολεία και της απαξίωσης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού επαγγέλματος. Η επαρκής χρηματοδότηση της Παιδείας και οι μαζικοί διορισμοί  για την κάλυψη όλων των πραγματικών κενών.
Όσο αυτό δεν συμβαίνει θα μένουμε στο ίδιο έργο θεατές.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Xάρης Δούκας*: Καλύτερη Συνεργασία, Καλύτερο Μέλλον

Ως δήμαρχος της Αθήνας, τους τελευταίους μήνες είχα την ευκαιρία να συναντηθώ με δημάρχους πολλών…

2 ώρες ago

Μανώλης Χριστοδουλάκης: Εκδήλωση για τον απολογισμό 1 έτους κοινοβουλευτικού έργου για την Ανατολική Αττική

Ο Βουλευτής Ανατολική Αττικής, Μανώλης Χριστοδουλάκης, «επιμένοντας σταθερά στην πεποίθηση ότι η λογοδοσία, η συνεργασία…

3 ώρες ago

Στέφανος Παραστατίδης*: Μια βαλκανική χώρα στην Ευρώπη ή μια ευρωπαϊκή χώρα στα Βαλκάνια;

Γράφω από τα Τίρανα, όπου βρίσκομαι συμμετέχοντας σε αποστολή του ελληνικού Κοινοβουλίου (ΚΣ ΟΣΕΠ). Διαβάζω…

3 ώρες ago

Χαλάνδρι: Εκδήλωση για τα 160 χρόνια από την Ένωση των Επτανήσων με την Ελλάδα

Ο Σύλλογος Κεφαλλήνων Χαλανδρίου και ο Σύλλογος Επτανησίων Αγίας Παρασκευής «Τα Ιόνια» σας προσκαλούν την…

4 ώρες ago

Τομέας Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ: Να στηριχτεί η εκπαίδευση στο Καστελλόριζο και στις «ανάλογες»  περιοχές

Το Καστελλόριζο και όλες οι περιοχές, που βρίσκονται σε δύσκολη «διασύνδεση» με τα αστικά κέντρα…

18 ώρες ago

Politico: Tο κλίμα πόλωσης στη Σλοβακία οδήγησε στην απόπειρα δολοφονίας κατά του πρωθυπουργού Φίτσο

Το αμερικανικό περιοδικό Politico με ανάλυσή του επιχειρεί να αναδείξει τα αίτια που οδήγησαν στην…

19 ώρες ago