Categories: Εκπαίδευση

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ): Συνδιδασκαλίες και  κενά στην εκπαίδευση –  ένα έργο σε επανάληψη

Είχαμε από πολύ νωρίς επισημάνει ότι η χωρίς μελέτη και προγραμματισμό εισαγωγή αλλαγών στα προγράμματα σπουδών –πράγμα στο οποίο μας είχε συνηθίσει η προηγούμενη κυβέρνηση- , θα οδηγούσε σε μεγάλη αύξηση του αριθμού  των ολιγομελών τμημάτων στη Γ ΓΕΛ και συνακόλουθα σε αυξημένες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. αφού πανηγύρισε τις μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών –συνεχίζοντας όμως την πολιτική της αδιοριστίας και αποκλείοντας το ενδεχόμενο προσλήψεων στην Γενική Εκπαίδευση-, κατάλαβε –αργά είναι η αλήθεια- ότι το πρόβλημα των κενών είναι τόσο σοβαρό, ώστε δεν μπορεί να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των σχολείων.
Οι προσλήψεις των αναπληρωτών στη Γενική Β/θμια εκπαίδευση μετά βίας καλύπτουν το 40% των πραγματικών κενών.
Την κατάσταση κάνει χειρότερη το γεγονός ότι, ενώ πέρσι προβλεπόταν για την πρόσληψη αναπληρωτών από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων το ποσόν των 29.500.000€, το αντίστοιχο ποσό φέτος είναι μειωμένο και ανέρχεται στα 24.300.000€.
Και πώς προσπαθεί η ηγεσία του Υπουργείου να λύσει το πρόβλημα;
Όχι όπως θα ήταν λογικό, δηλαδή με την εξασφάλιση περισσότερων πιστώσεων από τις προβλεπόμενες, αλλά με «δημιουργικά» τεχνάσματα,  όπως η πρόσφατη διευκρινιστική υπουργική οδηγία για τη συνδιδασκαλία στα ΕΠΑΛ.
Σύμφωνα με αυτή, εφόσον δεν γίνεται υπέρβαση του ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τμήμα-, γίνεται συνδιδασκαλία σε κοινά μαθήματα Ειδικοτήτων του ίδιου Τομέα, μαθημάτων Γενικής Παιδείας και πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων ειδικότητας των  ΕΠΑΛ.
Προφανώς η ηγεσία του Υπουργείου αδιαφορεί για το γεγονός ότι η εφαρμογή της οδηγίας θα οδηγήσει σε αξεπέραστα λειτουργικά προβλήματα τα σχολεία,  τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις και λόγω των εργαστηρίων θα αδυνατούν να φτιάξουν ωρολόγιο πρόγραμμα.
Πέρα από αυτό, θα οδηγήσει σε αναστάτωση με τις μετακινήσεις καθηγητών, αλλά και σε υποβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου μια και θα γίνεται συνδιδασκαλία σε ανομοιογενή τμήματα.
Η ηγεσία του Υπουργείου, οφείλει να καταλάβει ότι ένας είναι ο δρόμος για την αντιμετώπιση των ελλείψεων στα σχολεία και της απαξίωσης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού επαγγέλματος. Η επαρκής χρηματοδότηση της Παιδείας και οι μαζικοί διορισμοί  για την κάλυψη όλων των πραγματικών κενών.
Όσο αυτό δεν συμβαίνει θα μένουμε στο ίδιο έργο θεατές.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Φίλιππος Σαχινίδης* στο ΙΝΕ-ΓΣΕΕ : Οι πολίτες είδαν το βιοτικό τους επίπεδο να υποβαθμίζεται

Ομιλία Φίλιππου Σαχινίδη στην εκδήλωση του Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ (ΙΝΕ-ΓΣΕΕ) με θέμα: «Ελληνική Οικονομία…

3 ώρες ago

Μανώλης Χριστοδουλάκης*: Έχουμε μπροστά μας μια συλλογική, εξωστρεφή, δημοκρατική διαδικασία – Η παράταξη χρειάζεται την αυτοπεποίθηση της νίκης [Βίντεο]

«Έχουμε μπροστά μας μια πολύ όμορφη, συλλογική, εξωστρεφή και δημοκρατική διαδικασία και όχι μια εσωκομματική…

7 ώρες ago

Ένωση Αρκάδων Χαλανδρίου: Μουσικο-χορευτική παράσταση – «Χρυσοπράσινο φύλλο δεν σε ξεχνώ»

Η Ένωση Αρκάδων Χαλανδρίου και ο Δήμος Χαλανδρίου, με τη στήριξη του συλλόγου Ελληνοκυπρίων Βορείων…

9 ώρες ago

ΠΑΣΟΚ: Οι έξι (μέχρι στιγμής) υποψήφιοι για την ηγεσία του κόμματος και οι πολιτικές τους διαφορές

Σε θέση μάχης βρίσκονται οι έξι , μέχρι αυτή τη στιγμή, υποψήφιοι για την ηγεσία…

10 ώρες ago

«Αλλάζουμε την Αγία Παρασκευή»: Τελικά η άγνοια είναι πιο επικίνδυνη ακόμα και από την αδράνεια

Η παράταξης «Αλλάζουμε την Αγία Παρασκευή», που έχει την ευθύνη της διοίκησης του Δήμου Αγίας…

11 ώρες ago

Τέλος το χάρτινο μπλοκάκι κλήσεων των τροχονόμων – Γίνονται ηλεκτρονικές και θα έρχονται μέσω gov.gr [Βίντεο]

Τίτλοι τέλους από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για το παραδοσιακό μπλοκάκι των τροχονόμων, αφού…

12 ώρες ago