Categories: Εκπαίδευση

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ): Συνδιδασκαλίες και  κενά στην εκπαίδευση –  ένα έργο σε επανάληψη

Είχαμε από πολύ νωρίς επισημάνει ότι η χωρίς μελέτη και προγραμματισμό εισαγωγή αλλαγών στα προγράμματα σπουδών –πράγμα στο οποίο μας είχε συνηθίσει η προηγούμενη κυβέρνηση- , θα οδηγούσε σε μεγάλη αύξηση του αριθμού  των ολιγομελών τμημάτων στη Γ ΓΕΛ και συνακόλουθα σε αυξημένες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. αφού πανηγύρισε τις μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών –συνεχίζοντας όμως την πολιτική της αδιοριστίας και αποκλείοντας το ενδεχόμενο προσλήψεων στην Γενική Εκπαίδευση-, κατάλαβε –αργά είναι η αλήθεια- ότι το πρόβλημα των κενών είναι τόσο σοβαρό, ώστε δεν μπορεί να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των σχολείων.
Οι προσλήψεις των αναπληρωτών στη Γενική Β/θμια εκπαίδευση μετά βίας καλύπτουν το 40% των πραγματικών κενών.
Την κατάσταση κάνει χειρότερη το γεγονός ότι, ενώ πέρσι προβλεπόταν για την πρόσληψη αναπληρωτών από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων το ποσόν των 29.500.000€, το αντίστοιχο ποσό φέτος είναι μειωμένο και ανέρχεται στα 24.300.000€.
Και πώς προσπαθεί η ηγεσία του Υπουργείου να λύσει το πρόβλημα;
Όχι όπως θα ήταν λογικό, δηλαδή με την εξασφάλιση περισσότερων πιστώσεων από τις προβλεπόμενες, αλλά με «δημιουργικά» τεχνάσματα,  όπως η πρόσφατη διευκρινιστική υπουργική οδηγία για τη συνδιδασκαλία στα ΕΠΑΛ.
Σύμφωνα με αυτή, εφόσον δεν γίνεται υπέρβαση του ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τμήμα-, γίνεται συνδιδασκαλία σε κοινά μαθήματα Ειδικοτήτων του ίδιου Τομέα, μαθημάτων Γενικής Παιδείας και πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων ειδικότητας των  ΕΠΑΛ.
Προφανώς η ηγεσία του Υπουργείου αδιαφορεί για το γεγονός ότι η εφαρμογή της οδηγίας θα οδηγήσει σε αξεπέραστα λειτουργικά προβλήματα τα σχολεία,  τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις και λόγω των εργαστηρίων θα αδυνατούν να φτιάξουν ωρολόγιο πρόγραμμα.
Πέρα από αυτό, θα οδηγήσει σε αναστάτωση με τις μετακινήσεις καθηγητών, αλλά και σε υποβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου μια και θα γίνεται συνδιδασκαλία σε ανομοιογενή τμήματα.
Η ηγεσία του Υπουργείου, οφείλει να καταλάβει ότι ένας είναι ο δρόμος για την αντιμετώπιση των ελλείψεων στα σχολεία και της απαξίωσης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού επαγγέλματος. Η επαρκής χρηματοδότηση της Παιδείας και οι μαζικοί διορισμοί  για την κάλυψη όλων των πραγματικών κενών.
Όσο αυτό δεν συμβαίνει θα μένουμε στο ίδιο έργο θεατές.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Πατριάρχης Βαρθολομαίος για Μαγδεμβούργο: Το Οικουμενικό Πατριαρχείο καταδικάζει κάθε μορφή βίας

Την επίθεση σε χριστουγεννιάτικη αγορά στο Μαγδεμβούργο της Γερμανίας καταδίκασε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, τονίζοντας…

2 ώρες ago

«Νέα Δυτική Ελλάδα» – Σπύρος Σκιαδαρέσης: Επίσκεψη στο Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων στην Πάτρα

Το Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων επισκέφθηκε το πρωί του Σαββάτου 21 Δεκεμβρίου αντιπροσωπεία της περιφερειακής παράταξης…

11 ώρες ago

Φίλιππος Σαχινίδης*: Το μεγάλο αφήγημα της ΝΔ και οι ρηγματώσεις του.

Στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2025, ο Πρωθυπουργός παρουσίασε το μεγάλο αφήγημα της ΝΔ…

11 ώρες ago

«Οινιαδών Ανάπτυξις»: Το Χειμερινό Ηλιοστάσιο στις Οινιάδες!

Χθες, την ημέρα του χειμερινού ηλιοστασίου, την πιο μικρή μέρα του χρόνου με το μεγαλύτερο…

12 ώρες ago

Δήμος Αθηναίων: Ανοιχτά θα παραμείνουν σχολικά προαύλια στις επτά Δημοτικές Κοινότητες της πόλης

Ο Δήμος Αθηναίων, θέλοντας να δώσει την ευκαιρία στις μαθήτριες και τους μαθητές να απολαύσουν…

1 ημέρα ago

Politico: Η ακροδεξιά της Ευρώπης εκμεταλλεύεται την επίθεση στο Μαγδεμβούργο για να χτυπήσει τη μετανάστευση και το Ισλάμ

Μια καταιγίδα οργής της ακροδεξιάς άναψε σε όλη την Ευρώπη το βράδυ της Παρασκευής, αφού…

1 ημέρα ago