Σε προχθεσινή της συνέντευξη η Υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι «στόχος της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών θα είναι η επιβράβευση των αρίστων και η παροχή κινήτρων, μέσω επιμόρφωσης, σε όσους δεν αποδίδουν ακόμη επαρκώς».
Η δήλωση αυτή αφενός υπαινίσσεται με σαφή τρόπο τη νεοφιλελεύθερης λογικής σύνδεση της αμοιβής του εκπαιδευτικού με την «παραγωγικότητα» στο σχολείο και αφετέρου καταδεικνύει τον ουσιαστικό στόχο, που είναι η διαίρεση των εκπαιδευτικών με τη λογική του «άσπρου – μαύρου» σε «άριστους και σε ανεπαρκείς»!
Είναι απαράδεκτο να θέτει ως πρώτη προτεραιότητα η κυβέρνηση της Ν.Δ. μία μορφή αξιολόγησης – χειραγώγησης των εκπαιδευτικών. Είναι απαράδεκτο, ακόμα και γιατί θέλει να «αγνοεί» όλα τα μεγάλα ζητήματα: περιεχόμενο του σχολείου, μεταρρυθμίσεις και καινοτομίες στους βασικούς σκοπούς του εκπαιδευτικού συστήματος, επαγγελματική εκπαίδευση, ειδική αγωγή, πολιτισμός στο σχολείο, επενδύσεις στην παιδεία, χρηματοδότηση, διορισμοί εκπαιδευτικών κ.λ.π.
Εμείς ως ΠΕΚ είμαστε απόλυτα αντίθετοι σε μια τέτοια αντιεκπαιδευτική, αντιπαιδαγωγική και αντιεπιστημονική διαίρεση των εκπαιδευτικών.
Δεν θα δεχτούμε να μετατραπεί ο κλάδος των εκπαιδευτικών σε μοναδικό παράγοντα «ενοχής» για τις χρόνιες αδυναμίες της δημόσιας εκπαίδευσης και να μην γίνεται ούτε καν συζήτηση για τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές και για τα αντιδημοκρατικά κυβερνητικά σχέδια, που έχουν ως βασικό σκοπό την εργαλειοποίηση της εκπαίδευσης σε υποχείριο της αγοράς εργασίας και του νεοφιλελευθερισμού.
Το εκπαιδευτικό μας κίνημα έχει πλούσια παρακαταθήκη αγώνων, ιδεών και προτάσεων για την απόκρουση αυτής της δεξιάς πολιτικής και για την ανάδειξη ενός σχολείου του πολιτισμού και της παιδείας, που θα διαπαιδαγωγεί, θα μορφώνει, θα κοινωνικοποιεί τους νέους μας σε αγωνιστική στάση ζωής για μια προοδευτική κοινωνία.
Είμαστε υπέρ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, ως πρωτοβουλιακή λειτουργία των Συλλόγων Διδασκόντων με μοναδικό στόχο τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Έχουμε πρόταση ολοκληρωμένη και ουσιαστική για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Εμείς οι εκπαιδευτικοί – ως παιδαγωγοί, είμαστε οι πρώτοι που ενδιαφέρονται και εργάζονται, που αγωνιούν και αγωνίζονται για την καλύτερη μόρφωση των νέων.
Γι’ αυτό και παρά τις χρόνιες δυσκολίες του εκπαιδευτικού μας συστήματος, τις απανωτές κυβερνητικές αντιμεταρρυθμίσεις και τις λειτουργικές ακόμα ελλείψεις σε αυτονόητα ζητήματα διαμορφώνουμε μια εκπαίδευση που δίνει καλά εφόδια στους μαθητές μας.
Προτείνουμε, μεταξύ άλλων, οι Σύλλογοι Διδασκόντων να προχωρήσουν σε γόνιμο διάλογο με βάση μία ολοκληρωμένη πρόταση αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και να αντικρούσουν τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης της Ν.Δ. και του Υπουργείου Παιδείας από την αρχή της σχολικής χρονιάς.
Μετά τον κύκλο διαφωνιών που άνοιξε για τον Δήμο Αθηναίων και την αύξηση των τελών στις μικρομεσαίες…
Η 25η Νοεμβρίου καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ ως Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας…
Η «Εταιρία Διάσωσης, Αξιοποίησης και Ανάπτυξης Ιστορικών Ακινήτων και Φυσικών Μνημείων Οινιαδών – ΑΜΚΕ» με…
Με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης,…
H διεθνής κοινότητα παρακολουθεί με αγωνία την κλιμάκωση στον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας μετά και τη…
Η δρομολόγηση κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των πολιτικών πρόληψης στον…