Η 88ης Γενικής Συνέλευσης Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (Δ.Ο.Ε.) ασχολήθηκε με διάφορα ζητήματα που αφορούν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς της. Ένα από αυτά ή και η λειτουργία του Δημόσιου Σχολείου και ειδικότερα η χρηματοδότηση και οι κτηριακές υποδομές.
Διαβάστε την απόφαση που έλαβε η Γενική Συνέλευση της Δ.Ο.Ε.
Η λειτουργία του Δημόσιου Σχολείου (Χρηματοδότηση, κτηριακές υποδομές)
Χρηματοδότηση
Μια από τις κύριες αιτίες της κρίσης του εκπαιδευτικού συστήματος είναι το πολύ χαμηλό ποσοστό πόρων του Α.Ε.Π. που διατίθενται για την παιδεία, γεγονός που κατατάσσει τη χώρα μας στις τελευταίες θέσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αναβάθμιση της λειτουργίας και της ποιότητας της δωρεάν Δημόσιας Εκπαίδευσης σε συνθήκες υποχρηματοδότησης μόνο ως κακόγουστο αστείο ακούγεται. Η γενναία αύξηση των δαπανών για την Παιδεία θα διασφάλιζε σύγχρονες υποδομές και υλικοτεχνική υποστήριξη, θα συνέβαλλε στη χρηματοδότηση δράσεων για τον εκσυγχρονισμό αναλυτικών προγραμμάτων και βιβλίων, για την ανάπτυξη προγραμμάτων επιμόρφωσης και γενικότερα στήριξη της Δημόσιας Δωρεάν παρεχόμενης Εκπαίδευσης ως ελάχιστο αντιστάθμισμα στην υπέρμετρη φορολόγηση που υφίστανται οι Έλληνες πολίτες. Αντίθετα, οι σταθερά χαμηλές δαπάνες για την Παιδεία έχουν ως επακόλουθο τη συρρίκνωση των πολιτικών Αντισταθμιστικής Αγωγής (Ολοήμερο Σχολείο, Τάξεις Υποδοχής, Τμήματα Ένταξης, Ενισχυτική Διδασκαλία, αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό κ.λπ.) και γενικότερα της ποιότητας της εκπαίδευσης.
Διεκδικούμε:
Πλήρη οικονομική στήριξη όλων των δράσεων που συμβάλλουν στην υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
Εφαρμογή του Νόμου που αφορά:
Κτηριακές υποδομές
Η απουσία μέριμνας της πολιτείας για τη σχολική στέγη σε όλα τα χρόνια εφαρμογής των μνημονιακών πολιτικών έχει εντείνει τα προβλήματα στέγασης των δημόσιων σχολικών μονάδων. Η απουσία οργανωμένου σχεδίου για τη σχολική στέγη από το 2009 κι έπειτα σε συνδυασμό με την κατάργηση του Ο.Σ.Κ. και τη μεταφορά όλης της αρμοδιότητας για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση σχολικών κτηρίων – υποδομών στους Δήμους (χωρίς να συνοδεύεται μάλιστα από την απαιτούμενη χρηματοδότηση) είχε επιπτώσεις ολέθριες για την εκπαίδευση. Η θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης το 2018 ανέδειξε τον τεράστιο όγκο αναγκών σε νέα σχολικά κτήρια.
Στις 11 Σεπτεμβρίου 2018 η ΚΤΥΠ Α.Ε. εξέδωσε ανακοίνωση – «πανηγυρισμό» για τα νέα κτήρια και αίθουσες διδασκαλίας που υλοποίησε (12 νέες σχολικές μονάδες για Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση) , για κτήρια που βρίσκονται σε φάση κατασκευής (16 δημόσιες σχολικές μονάδες) , σε φάση δημοπράτησης (8 σχολικές μονάδες) και σε …πρόθεση διαγωνισμού (10 σχολικές μονάδες). Οι αριθμοί αποδεικνύουν αμείλικτα την αδυναμία ανταπόκρισης της εταιρείας στις ανάγκες της εκπαίδευσης.
Σε συνδυασμό με τα παραπάνω, η υπονομευτική στάση πολλών Δήμων, με πολύ πρόσφατη την ανακοίνωση της Κ.Ε.Δ.Ε. σε αυτήν ακριβώς την απόλυτα αρνητική κατεύθυνση, στο θέμα της υλοποίησης προγραμμάτων σχολικής στέγης για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης αναδεικνύει την ανάγκη λήψης δραστικών και, κυρίως, αποτελεσματικών μέτρων που θα δίνουν απαντήσεις με θετικό πρόσημο στο κομβικής σημασίας για το δημόσιο σχολείο, ζήτημα της σχολικής στέγης.
Ζητάμε :
Μετά την ολοκλήρωση της πρώτης περιόδου εγγραφών, δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να εγγραφούν στα…
Εκδικάστηκε στο Εφετείο Αθηνών η αίτηση του Δήμου Αγίας Παρασκευής, ώστε να προσδιοριστεί η τιμή…
Ο δήμαρχος Αγίας Παρασκευής, Γιάννης Μυλωνάκης, με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενημερώνει τους…
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΗ ΒΑΔΙΖΟΥΜΕ ΞΑΝΑ! Η παρακαταθήκη του αντιδικτατορικού αγώνα και της εξέγερσης του…
Επίκαιρη ερώτηση προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, που θα συζητηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής, κατέθεσε…
Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, επανέλαβε στην 35η Ειδική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ότι «ο Δήμος…