Σύμφωνα με βίντεο που κυκλοφορεί στα κοινωνικά δίκτυα με χιλιάδες κοινοποιήσεις και εκατοντάδες χιλιάδες θεάσεις, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε: «Παράξενο και τολμώ να πω εντελώς προβληματικό το γεγονός όλοι θέλουν να πάνε στο πανεπιστήμιο. Τι πάει να πει όλοι στο πανεπιστήμιο; Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, δεν είμαστε όλοι ίσοι και δεν πρόκειται να γίνουμε ποτέ«. Οι δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη, όπως παρουσιάζονται στο βίντεο, είναι προϊόν συρραφής δύο διαφορετικών φράσεων, προκειμένου να αλλοιωθεί το νόημα όσων είπε.
Στις 4 Ιουνίου 2019 και ώρα 16:27, εμφανίστηκε για πρώτη φορά ένα μονταρισμένο βίντεο στο Facebook, που απέκτησε πάνω από 163 χιλιάδες θεάσεις και 2.280 κοινοποιήσεις. Το βίντεο δημιουργήθηκε από τον ίδιο χρήστη που κατασκεύασε πρόσφατα ακόμη ένα μονταρισμένο βίντεο, διαστρεβλώνοντας τα λεγόμενα του Κυριάκου Μητσοτάκη για τα εργασιακά δικαιώματα. Το βίντεο είναι συρραφή φράσεων του κ. Μητσοτάκη από συνέντευξη στο iefimerida.gr.
Στις 4 Ιουνίου 2019 και ώρα 16:37 (δηλαδή 10′ μετά την πρώτη δημοσίευση), η σελίδα Perectroika στο Facebook, δημοσίευσε το ίδιο μονταρισμένο βίντεο, διάρκειας 21 δευτερολέπτων. Το βίντεο έχει συγκεντρώσει μέχρι σήμερα 380 χιλιάδες προβολές και 4.850 κοινοποιήσεις. Το Perectroika τροποποίησε το αρχικό βίντεο, κάνοντας ζουμ στην εικόνα έτσι ώστε να μην φαίνεται η σφραγίδα της προέλευσής του.
Το ίδιο βίντεο κατόπιν ανέβηκε και σε άλλη σελίδα του Facebook, όπως η παρακάτω με ημερομηνία 10/6/2019, συγκεντρώνοντας 580 χιλιάδες προβολές και 11.800 κοινοποιήσεις.
Τι έχει ειπωθεί πραγματικά
Το αρχικό βίντεο είναι μια συνέντευξη του κ. Μητσοτάκη και του συγγραφέα Στέλιου Ράμφου, στον δημοσιογράφο Χρήστο Ράπτη, το Νοέμβριο του 2016. Παρακάτω το πλήρες βίντεο της συνέντευξης.
Οι «δηλώσεις» του κ. Μητσοτάκη, όπως παρουσιάζονται στο βίντεο που έχει γίνει viral στο Facebook, αποτελεί συρραφή από δυο εντελώς ξεχωριστές τοποθετήσεις του προέδρου της ΝΔ.
Στο 50ο λεπτό ο Κυριάκος Μητσοτάκης λέει:
(με bold τα σημεία που συρράφθηκαν)
Μητσοτάκης: «Και γι’ αυτό είναι παράξενο και τολμώ να πω και άκρως προβληματικό το γεγονός ότι όλοι θέλουν να πάνε στο πανεπιστήμιο. Τι πάει να πει όλοι στο πανεπιστήμιο; Σε χώρες όπως η Ελβετία, η Γερμανία, άνω του 50% των παιδιών κατευθύνονται στην τεχνική εκπαίδευση…»
Ράπτης: «Εδώ θεωρείται υποτιμητικό δηλαδή»
Μητσοτάκης: «…και έχουν πολύ δημιουργικές και ουσιαστικές καριέρες και προσοδοφόρες τολμώ να πω, και αξιοποιώντας τις δεξιότητες και τις ικανότητες τις οποίες έχουν. Εδώ στην Ελλάδα θεωρείται, η επαγγελματική εκπαίδευση, είναι το αποπαίδι, μιας ήδη προβληματικής παιδείας. Και αυτό όμως είναι ένα ζήτημα αξιών, προτύπων και μιλάμε για την αριστεία. Και πράγματι νομίζω… η αριστεία όμως, να της δώσουμε όμως ένα λίγο ευρύτερο ορισμό…»
Ράμφος: «Ξεπερνάω τον εαυτό μου και όχι τους άλλους»
Μητσοτάκης: «Ακριβώς. Άριστος δεν είναι αυτός που παίρνει 20, άριστος είναι αυτός που ξεπερνάει, που μαθαίνει να χειρίζεται τις αντιξοότητες, που αποδίδει στο μάξιμουμ των δικών του δυνατοτήτων. Δεν είναι όλοι οι μαθητές για να παίρνουν 20. Ή όταν παίρνουν όλοι οι μαθητές 20, υπάρχει ένα πρόβλημα. Όπως όταν εγώ όταν πήγα στη δημόσια διοίκηση και βρήκα όλους του δημόσιους υπαλλήλους να παίρνουν άριστα, και εκεί υπήρχε ένα πρόβλημα, προφανώς δεν ήταν όλοι άριστοι, αλλά η αριστεία είναι ακριβώς αυτό που λέει ο Στέλιος (Ράμφος), είναι ξεπερνώ τις δυνατότητές μου. Ή δοκιμάζομαι και φτάνω στα όρια αυτού που μπορώ να φτάσω. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, δεν είμαστε όλοι ίσοι, δεν πρόκειται να γίνουμε ποτέ όλοι ίδιοι, αλλά η λογική του ότι προσπαθώ, αγωνίζομαι, δουλεύω, δουλεύω σκληρά… και η αλήθεια είναι ότι ως… ως εργαζόμενοι δουλεύουμε πολύ στην Ελλάδα. Αυτό πρέπει να το αναγνωρίσουμε, τουλάχιστον οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα δουλεύουνε πολύ, και τα παιδιά μας δουλεύουνε πολύ, αλλά δεν είμαι πάντα βέβαιος ότι δουλεύουν με τον σωστό τρόπο, ή ότι αυτή η προσήλωση στην υπέρβαση των δυνατοτήτων και στην απόκτηση πραγματικών δεξιοτήτων είναι η προτεραιότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος».
Όπως μπορούμε να δούμε από την παραπάνω απομαγνητοφώνηση, οι δυο φράσεις έχουν παρθεί out of context, και έχουν εσκεμμένα συρραφθεί για να βγει το συμπέρασμα πως ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε ότι «Δεν γίνεται να μπαίνουμε όλοι στο πανεπιστήμιο επειδή δεν είμαστε ίσοι».
Σε τι αναφερόταν ο κ. Μητσοτάκης;
Στην πρώτη επίμαχη φράση των μονταρισμένων βίντεο («παράξενο και άκρως προβληματικό το γεγονός πως όλοι θέλουν να πάνε στο πανεπιστήμιο. Τι πάει να πει όλοι στο πανεπιστήμιο«), ο κ. Μητσοτάκης εξηγεί πως σε χώρες του εξωτερικού όπως η Γερμανία και η Ελβετία, άνω του 50% των νέων κατευθύνεται στην τεχνική εκπαίδευση.
Στη δεύτερη επίμαχη φράση που κόλλησαν στην πρώτη («Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, δεν είμαστε όλοι ίσοι, δεν πρόκειται να γίνουμε ποτέ«), αναφέρεται στο γεγονός πως όλοι οι άνθρωποι δεν είναι «ίσοι και ίδιοι» από άποψη δεξιοτήτων και απόδοσης και όχι δικαιωμάτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Από τα παραπάνω είναι ολοφάνερο ότι το βίντεο είναι κατασκευασμένο με σκοπό να οδηγήσει στο λάθος συμπέρασμα ότι ο Μητσοτάκης δεν αποδέχεται τις ίσες ευκαιρίες των νέων προκειμένου να εισαχθούν στα Πανεπιστήμια.
Αναδημοσίευση από το: https://www.ellinikahoaxes.gr
Τις προηγούμενες ημέρες, με αφορμή το “4th Parliamentarian Forum: Strategies Against the Far Right” του…
Ανακοίνωση εξέδωσε ο δήμος Αθηναίων, σχετικά με το σιντριβάνι της πλατείας Συντάγματος και τις εργασίες καθαρισμού και συντήρησής…
Τη δημιουργία μιας αξιόπιστης εναλλακτικής έναντι της Νέας Δημοκρατίας έθεσε ως προτεραιότητα του ΠΑΣΟΚ ο…
Την αποχώρησή τους από τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως είχαν προαναγγείλει,έκαναν γνωστή η Θεοδώρα Τζάκρη και η…
Τα εντυπωσιακά και πρωτοποριακά αποτελέσματα της σύμπραξης του Δήμου Χαλανδρίου με τοπικές επιχειρήσεις και το…
Στο χωριό του όταν ήταν μικρός, δεν ήξερε ότι υπήρχαν βιβλιοθήκες. Στο σχολείο ήταν μια…