Οι αλλαγές στις τράπεζες: Τέλος οι συναλλαγές στα ταμεία, καταργούνται τα βιβλιάρια

0

Θεαματικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των τραπεζών βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλαγές που τροφοδοτεί η τεχνολογική επανάσταση που είναι σε εξέλιξη.
Τα καταστήματα των τραπεζών μετασχηματίζονται σε κέντρα εξυπηρέτησης πελατείας, τερματίζοντας την κυριαρχία των παραδοσιακών ταμείων από τα οποία η πελατεία των τραπεζών πραγματοποιούσε τις περισσότερες συναλλαγές: καταθέσεις, αναλήψεις, μεταφορές, ενημερώσεις βιβλιαρίων, πληρωμές λογαριασμών κ.α.
Παράλληλα οι συστημικές τράπεζες έχουν αποφασίσει να καταργήσουν το βιβλιάριο καταθέσεων προωθώντας τύπους λογαριασμών που δεν συνδέονται με βιβλιάριο αλλά η ενημέρωση γίνεται με μηνιαίο statement. Στόχος είναι τα επόμενα χρόνια όλες οι σχετικές ενημερώσεις να γίνονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά. Μόνον στους λίγους πελάτες που επιμένουν για βιβλιάριο καταθέσεων οι τράπεζες προχωρούν σε έκδοση αλλά αυτό δεν θα έχει μεγάλη διάρκεια: πολύ σύντομα τα βιβλιάρια καταθέσεων θα περάσουν στην ιστορία.
Ήδη πολλά καταστήματα έχουν αλλάξει δομή και όψη εξαφανίζοντας ή περιορίζοντας θεαματικά τα παραδοσιακά ταμεία που μέχρι τώρα κυριαρχούσαν, επιβάλλοντας το σύνολο σχεδόν των συναλλαγών να γίνεται από τα εναλλακτικά ψηφιακά δίκτυα, που βρίσκονται και εντός των καταστημάτων.
Σύντομα τα ταμεία σχεδόν θα εξαφανισθούν και ίσως σε κάποιες τράπεζες να λειτουργεί ένα ταμείο ανά κατάστημα και μόνο σε ημέρες και ώρες αιχμής. Η θέση του ταμία τράπεζας θα καταργηθεί και το προσωπικό των τραπεζών θα επικεντρωθεί σε έναν συμβουλευτικό ρόλο αλλά και εκπαιδευτικό, για σειρά προϊόντων και υπηρεσιών, τόσο προς τον πελάτη-επιχειρηματία όσο και προς τον πελάτη της λιανικής τραπεζικής. Επίσης μεγάλο βάρος θα δοθεί στην προώθηση νέων τραπεζικών προϊόντων 
Στην κατεύθυνση αυτή όλες οι μεγάλες τράπεζες, Εθνική Τράπεζα, Τράπεζα Πειραιώς, Alpha Bank και Eurobank προχωρούν σε επανεκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις νέες αναγκαίες και απαιτήσεις που δημιουργεί η νέα ηλεκτρονική εποχή.
Στο πλαίσιο αυτό οι τράπεζες θα πρέπει να απλοποιήσουν και να αυτοματοποιήσουν διαδικασίες ώστε να εξυπηρετούν καλύτερα και ταχύτερα τον πελάτη κάτι στο οποίο υπάρχει ανάγκη να συμβάλει και η πολιτεία μέσω της θεσμικής απλοποίησης των διαδικασιών.
«Ταξίδεψα από την Αθήνα στο Λονδίνο, με τρεις ενδιάμεσες στάσεις σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά για όλες μου τις συναλλαγές, το κινητό μου, δηλαδή το mobile banking, στο οποίο έχω ενσωματώσει όλες τις κάρτες πληρωμών, χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες, καθώς και τις διάφορες εφαρμογές. Στη διάρκεια του ταξιδιού δεν χρησιμοποίησα μετρητά, αλλά ούτε “πλαστικό” χρήμα. Μόνο ψηφιακό!», ανέφερε διευθυντικό στέλεχος ελληνικής τράπεζας, μιλώντας πρόσφατα σε συνέδριο για την τραπεζική λιανική, επισημαίνοντας παράλληλα ότι η άνοδος του mobile banking είναι πλέον ραγδαία και στη χώρα μας.
Τα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας είναι εντυπωσιακά και τον επιβεβαιώνουν: Σε διεθνές επίπεδο το συνολικό ποσό μεταφοράς χρημάτων μέσω φορητών συσκευών σύμφωνα με στοιχεία τελευταίας μελέτης του GSMA, ξεπερνά το ένα δισεκατομμύριο δολάρια σε ημερήσια βάση, με τις τάσεις να είναι συνεχώς ανοδικές. Την ίδια στιγμή υπάρχουν περισσότεροι από 700 εκατ. ενεργοποιημένοι λογαριασμοί σε 90 χώρες του κόσμου, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, σε φορητές συσκευές που δίνουν τη δυνατότητα μεταφοράς χρημάτων, πραγματοποίησης συναλλαγών, με τους ρυθμούς αύξησης των λογαριασμών αυτών να ξεπερνούν το 25% σε ετήσια βάση.
H ανάπτυξη του mobile banking ξεπερνά κάθε προσδοκία και πραγματοποιείται με συνεχώς αυξανόμενους ρυθμούς.
Ειδικότερα, ο αριθμός των ενεργών πελατών mobile banking αυξήθηκε στο 1,2 εκατ. στα μέσα του τρέχοντος έτους από 600.000 πελάτες στα τέλη του 2016.
Σημαντική ώθηση στην ανάπτυξη του mobile banking δίνει, μεταξύ άλλων, και ο συνεχώς αυξανόμενος αριθμός POS που δέχονται πληρωμές ανέπαφα.

Share.

Comments are closed.

WordPress Πρόσθετο Cookie από το Real Cookie Banner