Categories: Εκπαίδευση

Δημοκρατική Συνεργασία Π.Ε.: Διακήρυξη για τις εκλογές αντιπροσώπων ΔΟΕ

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης συγκροτήθηκε από όλα εκείνα τα συνδικαλιστικά στελέχη, τα μέλη και τους φίλους, που από την αρχή της οικονομικής κρίσης επιβεβαιώνουν στην πράξη τις αρχές τους για έναν ακηδεμόνευτο, ανεξάρτητο από κομματικές ή άλλες επιρροές συνδικαλισμό, σε προοδευτική κατεύθυνση. Από αυτούς που σε δύσκολες στιγμές επέλεξαν έμπρακτα να μείνουν όρθιοι, ασυμβίβαστοι απέναντι στη λαίλαπα των μνημονίων, όποια κυβέρνηση κι αν τα ψήφιζε κάθε φορά. Από αυτούς που επέλεξαν να υπερασπίζονται ανυποχώρητα τα εργασιακά, τα μισθολογικά και τα ασφαλιστικά δικαιώματα των συναδέλφων. Από αυτούς που δεν ακολούθησαν τον εύκολο δρόμο του λαϊκισμού, της στείρας άρνησης, της μη κατάθεσης πρότασης για κανένα θέμα, της εξαλλότητας, της συνδικαλιστικής και πολιτικής ανθρωποφαγίας.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, αποτελεί συνέχεια της ΠΑΣΚ, η οποία λειτούργησε επί τριάντα χρόνια στο χώρο των εκπαιδευτικών ΠΕ και η οποία έβαλε ανεξίτηλα τη σφραγίδα της στις μεγαλύτερες και τις πλέον ιστορικές κατακτήσεις του κλάδου μας (κατάργηση των Παιδαγωγικών Ακαδημιών και ίδρυση των Παιδαγωγικών Τμημάτων (1982), κατάργηση του θεσμού του επιθεωρητή (1982), εισαγωγή των ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (1985), νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία (1984,2002), καθιέρωση του ολοήμερου δημοτικού σχολείου και νηπιαγωγείου (1997), εξίσωση μισθών δασκάλων-καθηγητών (1997), μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και εξάλειψη της ανεργίας στο χώρο των δασκάλων (2002-2010), καθιέρωση των σχολείων ΕΑΕΠ και δημιουργία 15000 θέσεων ειδικοτήτων στην ΠΕ (2010), καθιέρωση -μετά τη μεγάλη απεργία του 2006- του ενός έτους υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, μοριοδότηση των αποσπάσεων (2010) και κατάργηση του πελατειακού κράτους).
Το Πανελλαδικό Συμβούλιο της ΠΑΣΚ το 2011 με ομόφωνη ενυπόγραφη απόφασή του που κοινοποιήθηκε σε όλους τους εκπαιδευτικούς, αλλά και στα ΜΜΕ, διαχώρισε πλήρως τη θέση του από τις μνημονιακές πολιτικές που ασκούσε η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και προχώρησε σε Συνέδριο μέσα από το οποίο ιδρύθηκε η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, η μεγάλη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη στο χώρο των εκπαιδευτικών της ΠΕ.
Κάθε σύγκριση με τη σημερινή στάση των κυβερνητικών παρατάξεων που είτε φανερά είτε κρυφά με μανδύα ψευτοανεξαρτησίας στηρίζουν απροκάλυπτα το κυβερνητικό έργο, είναι συντριπτική και δείχνει τους λόγους για τους οποίους η μεγάλη δημοκρατική παράταξη χαίρει της εμπιστοσύνης των εκπαιδευτικών. Αυτοί που σήκωναν κάποτε τα λάβαρα κατά των μνημονίων τώρα τα «καταπίνουν αμάσητα» χωρίς να βρίσκουν ούτε για τα προσχήματα κάτι μεμπτό στην πολιτική της αριστεροακροδεξιάς συγκυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.
Στη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ έχουν θέση όλοι οι δημοκράτες-προοδευτικοί εκπαιδευτικοί που σέβονται τις δημοκρατικές διαδικασίες, ανεξαρτήτως κομματικής τοποθέτησης, που αγωνίζονται για μια υψηλού επιπέδου δημόσια εκπαίδευση, με ευρωπαϊκό προσανατολισμό, στην υπηρεσία του λαού και του τόπου. Όλοι όσοι πιστεύουν ότι η στασιμότητα είναι ουσιαστικά οπισθοδρόμηση, όλοι όσοι πιστεύουν ότι μέσα από συλλογικούς αγώνες και διεκδικήσεις υπάρχει δυνατότητα ουσιαστικής παρέμβασης στα εκπαιδευτικά δρώμενα. Όλοι όσοι πιστεύουν στον δημοκρατικό διάλογο σεβόμενοι τις διαφορετικές απόψεις των άλλων. Όσοι δεν πιστεύουν ότι κατέχουν τη μοναδική αλήθεια ή ότι μόνο οι ίδιοι έχουν σωστές απόψεις. Όλοι όσοι δεν διακατέχονται από ξενοφοβικά και ρατσιστικά σύνδρομα. Όλοι όσοι αντιλαμβάνονται την αλληλεγγύη ως μια ουσιαστική υποχρέωση όλων και όχι ως ένα μέσο ικανοποίησης μικροπαραταξιακών και μικροπολιτικών συμφερόντων.
Η δράση της παράταξης μας αντιστρατεύεται κάθε πολιτική που υπηρετεί τον νεοφιλελευθερισμό, τον συντηρητισμό, τον αριστερίστικο λαϊκισμό, τον αναχρονισμό, την αναβίωση κάθε μορφής αυταρχικού εκπαιδευτικού διοικητισμού, τον σταλινισμό και τον εγκλωβισμό σε πρακτικές μικροσυνδικαλιστικής περιχαράκωσης.
Στη δεδομένη συγκυρία στα ιδεολογικά μας προτάγματα βρίσκονται η ανάδειξη των αλλαγών που απαιτούνται στην πολιτειακή, κοινωνική, οικονομική και παραγωγική οργάνωση της χώρας και η διαχρονικά επιβεβαιωμένη πολιτική θεώρηση, ότι η παιδεία, ο πολιτισμός, το φυσικό περιβάλλον, η υγεία, η κοινωνική ασφάλιση αποτελούν δημόσια κοινωνικά αγαθά τα οποία οφείλει να εγγυάται το κράτος, το οποίο συνάμα έχει σημαντικό ρόλο στη διασφάλιση τόσο της ποιότητας της εκπαίδευσης όσο και της ισότητας των μορφωτικών ευκαιριών.

Όλη την περίοδο των μνημονιακών πολιτικών είμαστε στην πρώτη γραμμή των αγώνων. Η ατζέντα και οι θέσεις της ΔΟΕ έχουν σε σημαντικό βαθμό και τη δική μας αντίληψη και πρακτική. Αγωνιστήκαμε και αγωνιζόμαστε για την προαγωγή της συλλογικότητας και της αλληλεγγύης, ως συλλογικών αξιών, ως στάση ζωής. Κινηθήκαμε και κινούμαστε με πνεύμα σύνθεσης απόψεων και συνεργασίας με μια θεώρηση υπεύθυνης στάσης, και σύνθεσης των απόψεων για να έχουμε μια Ομοσπονδία σοβαρή και με κύρος.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ με τη συντεταγμένη δημοκρατική συμμετοχική λειτουργία των οργάνων και των στελεχών της, την αξιοποίηση και τη δυναμική συστράτευση νέων εκπαιδευτικών μέσα από συνδιασκέψεις νέων στελεχών που οργάνωσε (2016, 2017, 2019), την αντίληψη μιας νέας συλλογικότητας που καλλιεργήθηκε και ενισχύθηκε ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, κατάφερε:

  • να πετύχει ισχυρή πολιτική και συνδικαλιστική εκπροσώπηση τόσο στο επίπεδο της συνδικαλιστικής οργάνωσης (ΔΣ ΔΟΕ), όσο και στο αντίστοιχο των υπηρεσιακών συμβουλίων του υπουργείου παιδείας (ΚΥΣΠΕ-ΑΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΠΕ).
  • να αποδείξει με τους αγώνες της ότι έχει πολιτική αυτονομία, δεν είναι «θεραπαινίδα» και κυματοθραύστης κανενός κόμματος και ότι παραμένει η παράταξη των διαχρονικών αξιών της ελπίδας και της προοπτικής, αλλά και η παράταξη των αποφάσεων, που δεν φοβάται να αναλάβει κανένα κόστος όταν χρειαστεί.
  • με τεκμηριωμένες και εξειδικευμένες θέσεις για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τα εργασιακά δικαιώματα των αναπληρωτών, τους μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση, την ειδική αγωγή, την προσχολική εκπαίδευση, τη μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, την εκπαιδευτική αποκέντρωση και διοικητική αυτοτέλεια των σχολικών μονάδων, την περιγραφική αξιολόγηση του μαθητή, να θέσει προς όλες τις συνδικαλιστικές δυνάμεις του κλάδου και τις εκάστοτε ηγεσίες, όλες τις διαστάσεις της πραγματικής ατζέντας των προβλημάτων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και το ξεκάθαρο πλαίσιο και το περιεχόμενο, μιας ουσιαστικής και εμπεριστατωμένης προσέγγισης αντιμετώπισης αυτών των θεμάτων.
  • να αποκαλύψει τον εκπαιδευτικό φαρισαϊσμό, τον παραπλανητικό εμπαιγμό χιλιάδων νέων εκπαιδευτικών, την ανακολουθία, την προχειρότητα, αλλά και την παλαιομοδίτικη πρακτική των ηγεσιών του υπουργείου παιδείας, οι οποίες διαχειρίστηκαν τα προβλήματα της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με αυταπάτες, ιδεοληπτικές μονομέρειες, ρουσφετολογική διάθεση και έλλειψη σοβαρού σχεδιασμού.
  • να καταγγείλει τα «κροκοδείλια δάκρυα», τη γύμνια του συνδικαλιστικού πολιτικού λόγου, την ανευθυνότητα, συνδικαλιστικών δυνάμεων που αρέσκονται να διακρίνονται στην ανάπτυξη ενός θεωρητικού λόγου που βασίζεται στον ανορθολογισμό, την ψηφοθηρία, τη δήθεν αντισυμβατικότητα, την αοριστία, την ιδεολογική καθαρότητα, τον αντιευρωπαϊσμό, επιβάλλοντας στη συνδικαλιστική ζωή, το όχι σε όλα! Σκέτο ΟΧΙ, χωρίς αντιπρόταση, χωρίς εναλλακτική λύση, χωρίς πολλή σκέψη!
  • να προτάξει στις προτεραιότητες της δράσης της, την αναβάθμιση του δημόσιου νηπιαγωγείου και να θέσει ως βασικό στόχο την καθιέρωση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, την αποκατάσταση του ρόλου και της φυσιογνωμίας του ολοήμερου δημοτικού σχολείου και νηπιαγωγείου που να λειτουργεί υπηρετώντας κοινωνικές και παιδαγωγικές ανάγκες, όπως επίσης και την κατοχύρωση και ενίσχυση των δικαιωμάτων και αρμοδιοτήτων του συλλόγου διδασκόντων, ως βασικού οργάνου παιδαγωγικής εκπαιδευτικής δραστηριότητας, έκφρασης της συλλογικότητας και της συμμετοχικής λειτουργίας του σχολείου.

να αναδείξει το τεράστιο θέμα αλλαγής της φυσιογνωμίας των Παιδαγωγικών τμημάτων των Πανεπιστημίων που βάζει σε κίνδυνο τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Να συγκρουστεί δημόσια με όλες τις δυνάμεις που για ιδιοτελείς προσωπικούς, συντεχνιακούς και πολιτικούς λόγους, υλοποιούν ακαδημαϊκό και επιστημονικό έγκλημα κατά της εκπαίδευσης. Όταν κάποιοι κρύβονταν, απείχαν, είχαν χλιαρό λόγο ή «σφύριζαν αδιάφορα» δεν διστάσαμε να συγκρουστούμε, μπήκαμε για άλλη μια φορά στην πρώτη γραμμή της υπεράσπισης των κατακτήσεων του κλάδου.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Με την συμμετοχή και την ψήφο σας θα καθορίσετε τη μορφή και τη φυσιογνωμία της εκπροσώπησης του κλάδου για την επόμενη διετία. Επιλέξτε αυτούς που διατυπώνουν προτάσεις χωρίς να αρκούνται στα εύκολα συνθήματα. Επιλέξτε αυτούς που δεν βλέπουν όλα τα κυβερνητικά νομοθετήματα ωραία. Επιλέξτε αυτούς που δεν θα κρυφτούν στα δύσκολα. Επιλέξτε αυτούς που στάθηκαν πάντα στο πλευρό σας.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ θα βρίσκεται πάντα στην πρώτη γραμμή των αγώνων υποστήριξης της δημόσιας εκπαίδευσης και του κλάδου.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Δήμος Αθηναίων: Αλήθειες και ψέματα για τα δημοτικά τέλη

Μετά τον κύκλο διαφωνιών που άνοιξε για τον Δήμο Αθηναίων και την αύξηση των τελών στις μικρομεσαίες…

12 λεπτά ago

ΑΔΕΔΥ: 25η Νοέμβρη 2024 – Διεκδικούμε ένα κόσμο ασφαλή χωρίς βία – Καμία ανοχή στην έμφυλη βία

Η 25η Νοεμβρίου καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ ως Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας…

32 λεπτά ago

Η «Οινιαδών Ανάπτυξις» μέσω του προγράμματος “Oiniades Trails” θέτει τις βάσεις για τον περιπατητικό τουρισμό στις Οινιάδες!

Η «Εταιρία Διάσωσης, Αξιοποίησης και Ανάπτυξης Ιστορικών Ακινήτων και Φυσικών Μνημείων Οινιαδών – ΑΜΚΕ» με…

52 λεπτά ago

Νίκος Ανδρουλάκης:  Με δικές μου ενέργειες από το 2017 νομοθετήθηκε το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νήσων – Γιατί η κυβέρνηση δεν το χρησιμοποίησε μέχρι σήμερα

Με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης,…

5 ώρες ago

BBC: Μετά από μέρες κλιμάκωσης, τι θα κάνει ο Πούτιν στη συνέχεια;

H διεθνής κοινότητα παρακολουθεί με αγωνία την κλιμάκωση στον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας μετά και τη…

7 ώρες ago

Ο Δήμαρχος  Αγίας Παρασκευής, Γιάννη Μυλωνάκη συναντήθηκε με τον Καθηγητή ΕΚΠΑ και Πρόεδρο του ΟΑΣΠ κ. Ευθύμιο Λέκκα

Η δρομολόγηση κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των πολιτικών πρόληψης στον…

8 ώρες ago