Για άθλια προσπάθεια χειραγώγησης της κοινής γνώμης που βομβαρδίζεται μέσω δημοσκοπήσεων που -όπως καταγγέλλει- παραμορφώνουν τους συσχετισμούς στην προεκλογική μάχη για την Περιφέρεια Αττικής, κάνει λόγο ο Γιάννης Σγουρός και θέτει συγκεκριμένα ερωτήματα για τον τρόπο διεξαγωγής των επίμαχων ερευνών.
Ολόκληρη η ανακοίνωση του Γιάννη Σγουρού
«Από τον περασμένο Νοέμβριο του 2018 η Παράταξή μας παρατηρεί να εξελίσσεται μια άθλια προσπάθεια χειραγώγησης της κοινής γνώμης που βομβαρδίζεται μέσω της διεξαγωγής δημοσκοπήσεων που παραμορφώνουν τους συσχετισμούς στην προεκλογική μάχη για τις εκλογές στην Περιφέρεια Αττικής.
Η Παράταξή μας ήδη, έγκαιρα, με την από 6.2.2019 ανακοίνωσή της φρόντισε να ζητήσει την παρέμβαση του Υπουργού Εσωτερικών και του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης προκειμένου να προληφθούν φαινόμενα επηρεασμού της κοινής γνώμης που αποτελούν απειλή για την απρόσκοπτη άσκηση του ύψιστου δημοκρατικού δικαιώματος των πολιτών.
Επειδή η προσπάθεια αυτή είναι βέβαιο ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα ενταθεί, σήμερα και ένα βήμα πριν καταφύγουμε στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και στην Εισαγγελία Καταπολέμησης της Διαφθοράς κρούουμε επιτακτικά τον κώδωνα του κινδύνου θέτοντας ορισμένα κρίσιμα ερωτήματα.
Ρωτάμε να μάθουμε :
- Ποιοι είναι οι εντολείς των δημοσκοπήσεων και ποιοι τις χρηματοδοτούν;
- Πόσο κοστίζει κάθε μία από αυτές τις δημοσκοπήσεις;
- Πόσες δημοσκοπήσεις έχουν γίνει μέχρι σήμερα για την Περιφέρεια Αττικής και πόσες έγιναν στις αντίστοιχες εκλογές του 2014. Πως εξηγείται το αυξημένο ενδιαφέρον για δημοσκοπήσεις στις παρούσες εκλογές, και ποιος ή ποιοι το υποκινούν;
- Πως εξηγούνται τα ανύπαρκτα δημοσκοπικά ποσοστά των μικρότερων παρατάξεων που στις προηγούμενες εκλογές έλαβαν αθροιστικά πάνω από 10 % και στις τελευταίες δημοσκοπήσεις λαμβάνουν 1 %;
- Πως εξηγούνται τα ελάχιστα δημοσκοπικά ποσοστά του ΚΚΕ και της ΧΑ που αθροιστικά στις προηγούμενες εκλογές έλαβαν πάνω από 20 % και στις δημοσκοπήσεις λαμβάνουν 8 %;
- Με ποιο μεθοδολογικά ορθό τρόπο διασφαλίζεται, αφενός το αξιόπιστο και αφετέρου το αδιάβλητο, ακέραιο και αμερόληπτο των δημοσκοπήσεων αυτών;
Και τέλος:
- Υπάρχουν επικεφαλής εταιρειών δημοσκοπήσεων που είναι ταυτόχρονα και επικεφαλής σε καμπάνιες υποψηφίων περιφερειαρχών;
Καλούμε τους πολίτες σε διαρκή εγρήγορση, τους καλούμε να ψηφίσουν ελεύθερα με βάση την κρίση και τη συνείδησή τους και να δώσουν ένα ηχηρό ράπισμα σε όσους επιχειρούν να επηρεάσουν βάναυσα τη βούλησή τους.»