Το Υπουργείο Παιδείας επανέρχεται στο σχέδιο που είχε εξαγγείλει τον Σεπτέμβριο του 2018 για το Λύκειο και την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η κύρια στόχευση της Κυβέρνησης και του Υπουργείου είναι η επικοινωνιακή και μόνον διαχείριση του θέματος, μέσα από την οποία ελπίζει σε πολιτικά οφέλη στην τρέχουσα προεκλογική περίοδο.
Την ίδια στιγμή αδιαφορεί για μαθητές και γονείς αιφνιδιάζοντας δύο σχεδόν μήνες πριν από τη λήξη του διδακτικού έτους.
Είναι προφανές, ότι το Υπουργείο δεν ενδιαφέρεται για την αναβάθμιση του Λυκείου – το σχέδιο που παρουσιάζει εξάλλου δεν έχει σχέση με αυτό-.
Εκείνο που πραγματικά ενδιαφέρει το Υπουργείο είναι η δημαγωγική εκμετάλλευση της «ελεύθερης πρόσβασης» και του «πλήγματος στην παραπαιδεία».
Η βασική επιχειρηματολογία της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για τις σχεδιαζόμενες αλλαγές, είναι η εξής:
- Η Γ΄ Λυκείου είναι σήμερα ακυρωμένη ως τάξη.
- Πλήττεται η παραπαιδεία.
- Δίνεται η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στα Παν/μια.
Πρόκειται για επιχειρήματα που δεν ισχύουν αφού:
- Με το επιχείρημα της «ακύρωσης» της Γ΄ Λυκείου, το Υπουργείο θεσμοθετεί την κατάργησή της! Αφαιρεί επίσημα και θεσμικά μία ολόκληρη χρονιά από τις εγκύκλιες σπουδές και υποτάσσει πλήρως το Λύκειο στο σύστημα πρόσβασης. Μιλάει για μία μεταρρύθμιση που γίνεται όχι με βάση το εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά με βάση εξωτερικά του χαρακτηριστικά (εξετάσεις για Τριτοβάθμια).
- Τα φροντιστήρια θα ενισχυθούν, επειδή η μετατροπή της Γ΄ Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος θα μεταφέρει το βάρος της προετοιμασίας στην προηγούμενη τάξη. Στην ουσία καταργείται και η Β΄ Λυκείου! 4 μόνον μαθήματα αποτελούν το 86% του συνολικού ωρολογίου προγράμματος της Γ΄ Λυκείου (25 από τις 29 ώρες). Πρόκειται λοιπόν για το πιο εύκολα διαχειρίσιμο πρόγραμμα από τα φροντιστήρια που έχει εμφανιστεί ποτέ!!
- Η ελεύθερη πρόσβαση είναι ένα εφεύρημα και ίσως ο βασικός λόγος για τον οποίο εισάγονται οι αλλαγές. Ακόμη και αν το σύστημα δεν ισχύσει ποτέ – πράγμα που είναι το πιθανότερο – , η Κυβέρνηση επιχειρεί με βάση την πληθωριστική δημαγωγική πολιτική της να διαφημίζει προεκλογικά την “ελεύθερη πρόσβαση” και την απαλλαγή των οικογενειών από το οικονομικό βάρος της προετοιμασίας των μαθητών για τις Πανελλαδικές!
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τελειώνει τη θητεία της με ένα ακόμα πρόχειρο, και γενικόλογο σχέδιο, σύμφωνο με τη γενικότερη αντιμεταρρυθμιστική εκπαιδευτική της πολιτική.