Η Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς έχει πληγεί από την κρίση περισσότερο από άλλες Περιφέρειες, όμως με ευθύνη του δήμου, της Περιφέρειας και των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια δεν έχει προγραμματιστεί ούτε ένα έργο αναπτυξιακής υποδομής, ούτε φυσικά έχει ενταχθεί ένα πρόγραμμα στον άξονα της βιώσιμης ανάπτυξης του τρέχοντος ΕΣΠΑ.
Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς στον πρωτογενή τομέα, στη μεταποίηση, στον ειδικό τουρισμό, στην εκπαίδευση, στις ΑΠΕ και ιδιαίτερα στην αξιοποίηση του ισχυρού αιολικού δυναμικού της δεν έχουν αξιοποιηθεί από την Περιφέρεια και τις κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια.
Ένας από τους βασικούς λόγους είναι και η μη ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων για την οδική σύνδεση του Κιλκίς με τη Θεσσαλονίκη και τα μεγάλα οδικά δίκτυα της χώρας και της Ευρώπης.
Μάλιστα, τα δύο τμήματα Α/Κ ΑΣΥΡΟΥ-ΝΕΑ ΣΑΝΤΑ και Είσοδος Κιλκίς -που δημοπρατηθήκαν το 2010 και το 2011, αντίστοιχα, από την κρατική διοίκηση της Περιφέρειας και έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί αμφότερα μέχρι το 2015– έχουν πολύ μεγάλες καθυστερήσεις.
Το πρώτο έργο, προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ και μήκους 13 χιλιομέτρων, δεν έχει ασφαλή χρόνο ολοκλήρωσης με ευθύνη της Περιφέρειας, και ο περιφερειάρχης, για να μην εκτεθεί, δεν έκανε καμία αναφορά.
Το δεύτερο, μήκους 5,2 χλμ. και προϋπολογισμού περίπου 20 εκατ. ευρώ, το παρέδωσε ο περιφερειάρχης πριν από λίγες ημέρες σε λειτουργία και -για να δικαιολογήσει τον υπερδιπλάσιο από τον συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσής του, που χρειάστηκε για να κατασκευαστεί- δήλωσε ότι είχε προβλήματα στην κατασκευή και αναγκάστηκε να αλλάξει τη χάραξη. Έπρεπε να του πουν ότι αλλαγή χάραξης σε οδικό έργο δεν επιτρέπεται – συνεπώς δεν γνωρίζει τι ακριβώς έγινε. Τον ενημερώνω ότι είχε μικρά προβλήματα η κατασκευή, λόγω του ότι η ΔΕΗ κυρίως δεν μετακίνησε έγκαιρα τη γραμμή της. Τι έκανε όμως η Περιφέρεια για να πιέσει τη ΔΕΗ να κάνει στον συμφωνημένο χρόνο τη μετακίνηση και ποσό κόστισε στο Δημόσιο αυτή η καθυστέρηση στο έργο;
Του θυμίζω ακόμη ότι
1. Το επαρχιακό δίκτυο του Κιλκίς είναι ιδιαίτερα καταπονημένο, αφού για πολλά χρόνια δεν έχουν γίνει εργασίες βελτίωσής του. Δυστυχώς η Περιφέρεια δεν αξιοποίησε τις μελέτες που της πρόσφερε η ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ και αφορούσε συνολικά 190 χιλιόμετρα.
2. Ακόμη χειρότερα, δεν αξιοποιήθηκε από την Περιφέρεια η προκαταρκτική μελέτη που είχε εκπονηθεί, το 2011, από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και αφορούσε τον ιδιαίτερα επιβαρυμένο οδικό άξονα Δοϊράνη-Όρια με Περιφερειακή Ενότητα Σερρών-Γέφυρα Στρυμόνα. Έναν επικίνδυνο οδικό άξονα, που θα γίνει ακόμη πιο επικίνδυνος όταν τοποθετηθούν τα δύο πρόσθετα διόδια στον αυτοκινητόδρομο Προμαχώνας-Θεσσαλονίκη.
3. Δεν έχουν προχωρήσει καθόλου οι εργασίες αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής και ειδικότερα η σύνδεση της Βιομηχανικής ζώνης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, για να ενισχυθεί η εξαγωγική δραστηριότητα των σημαντικών βιομηχανικών μονάδων που δραστηριοποιούνται, παρά την κρίση, στο Κιλκίς και απασχολούν περισσότερους από τρεις χιλιάδες εργαζόμενους.
Στο Κιλκίς, όπως και στις άλλες Περιφερειακές Ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας, συνέχεια ακούνε για ανάπτυξη, αλλά δεν τη βλέπουν ούτε στα εισοδήματά τους ούτε στην απασχόληση.
* Ο Γιάννης Μαγκριώτης είναι συντονιστής της Πρωτοβουλίας για τη Νέα Σοσιαλδημοκρατία και πρώην υφυπουργός Υποδομών του ΠΑΣΟΚ
Προηγούμενα άρθρα
Το Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων επισκέφθηκε το πρωί του Σαββάτου 21 Δεκεμβρίου αντιπροσωπεία της περιφερειακής παράταξης…
Στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2025, ο Πρωθυπουργός παρουσίασε το μεγάλο αφήγημα της ΝΔ…
Χθες, την ημέρα του χειμερινού ηλιοστασίου, την πιο μικρή μέρα του χρόνου με το μεγαλύτερο…
Ο Δήμος Αθηναίων, θέλοντας να δώσει την ευκαιρία στις μαθήτριες και τους μαθητές να απολαύσουν…
Μια καταιγίδα οργής της ακροδεξιάς άναψε σε όλη την Ευρώπη το βράδυ της Παρασκευής, αφού…
Η Χαμάς και δύο ακόμη παλαιστινιακές οργανώσεις (ο Ισλαμικός Τζιχάντ και το Λαϊκό Μέτωπο για την Απελευθέρωση…