Νέο σύστημα διορισμών: Έχεις μεταπτυχιακό, διορίζεσαι!

0

Είναι απολύτως βέβαιο ότι το νέο σύστημα διορισμών στην εκπαίδευση, που δημοσιοποίησε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, θα προκαλέσει την επόμενη διετία εκρηκτική αύξηση της ζήτησης για μεταπτυχιακούς τίτλους.
Με δεδομένο ότι τα ελληνικά ΑΕΙ δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στη ζήτηση, είναι φανερό ότι πάρα πολλοί υποψήφιοι εκπαιδευτικοί – γύρω στις 30.000– θα καταφύγουν σε εξ αποστάσεως προγράμματα ή σε προγράμματα ιδιωτικά πανεπιστημίων χωρών της Ε.Ε., όπως της Κύπρου και της Βουλγαρίας.
Ένα άλλο στοιχείο από το ανακοινωθέν νέο σύστημα είναι το γεγονός ότι καταργώντας τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ οι 100.000 και πλέον εκπαιδευτικοί που έχουν μικρή ή και καθόλου προϋπηρεσία και θα μπορούσαν να αυξήσουν τις πιθανότητες διορισμού τους μέσω της επιτυχίας τους σε έναν διαγωνισμό ΑΣΕΠ, τώρα ουσιαστικά μένουν απέξω.
«Το νέο σύστημα καταργεί οριστικά τον διαγωνισμό ΑΣΕΠ και αποκλείει χιλιάδες αποφοίτους αλλά και εκπαιδευτικούς με μικρή ή και καθόλου προϋπηρεσία. Επιστρέφουμε πολλά χρόνια πίσω», ανέφερε χθες ο τομέας Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής.
Υπενθυμίζουμε ότι οι τρεις πυλώνες των κριτηρίων που θα μοριοδοτηθούν στη διαδικασία των διορισμών είναι η προϋπηρεσία σε θέση αναπληρωτή, τα ακαδημαϊκά προσόντα, και τα κοινωνικά κριτήρια (τέκνα, αναπηρία παιδιού ή συζύγου – χωρίς να έχουν επ’ ακριβώς).
Χαρακτηριστικά να πούμε ότι το διδακτορικό δίπλωμα θα παίρνει 40 μονάδες, ο μεταπτυχιακός τίτλος τουλάχιστον ενός ακαδημαϊκού έτους 20 μονάδες, το δεύτερο μεταπτυχιακό 7 μονάδες, το δεύτερο πτυχίο 16 μονάδες. Με αυτά δεδομένα τότε γίνεται απολύτως σαφές ότι το σύνολο των υποψηφίων θα σπεύσουν με οποιονδήποτε τρόπο να αποκτήσουν τα παραπάνω προσόντα που προσφέρουν τις περισσότερες μονάδες με αποτέλεσμα να ευτελίζονται ουσιαστικά και αυτοί καθεαυτοί οι τίτλοι.
Έτσι, όσοι έχουν καθυστερήσει το διδακτορικό τους ή τις σπουδές σε δεύτερο πτυχίο θα τα ολοκληρώσουν με κάθε τρόπο, αλλά η μεγάλη «μάχη» θα γίνει στα μεταπτυχιακά προγράμματα. Ως γνωστό μονοετή δεν υπάρχουν στην Ελλάδα, τουλάχιστον σε μεγάλο εύρος. Αντίθετα, ιδιωτικά ΑΕΙ γειτονικών χωρών και της Κύπρου έχουν μονοετή προγράμματα, εναρμονισμένα στις ευρωπαϊκές επιταγές της Συνθήκης της Μπολόνιας. Μάλιστα, πολλοί Έλληνες καθηγητές (συνταξιούχοι ή μη) έχουν ενεργό ρόλο στην υλοποίησή τους, μάλιστα κάποιοι από αυτούς έχουν υπάρξει στο παρελθόν, ίσως και τώρα, υπέρμαχοι την μη ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα μας!!!

Share.

Comments are closed.