Τα προβλήματα που έχουν προκύψει, καθώς και την αντικειμενικότητα της όλης διαδικασίας για την επιλογή Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου φέρνει στη Βουλή, με Επίκαιρη Ερώτησή του προς τον υπουργό Παιδείας, ο Βουλευτής της ΝΔ Κώστας Κατσαφάδος.
Στην Επίκαιρη Ερώτηση, ο Βουλευτής αναφέρεται στην προχειρότητα του νόμου 4547 που ψηφίστηκε τον Ιούνιο, καθώς ενάμιση μήνα μετά, η ανακοίνωση των επιλέξιμων Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, κατά κλάδο και Περιφερειακή Διεύθυνση, που προέβλεπε, φέρνει στην επιφάνεια, δομικά προβλήματα, τόσο της ίδιας καθ’ αυτής της διαδικασίας, όσο και των κριτηρίων που ακολουθήθηκαν.
Όπως υπογραμμίζει με το νέο πλαίσιο υποστηρικτικών δομών δεν υπάρχουν ουσιαστικά κίνητρα για την επιδίωξη κατάληψης της θέσης του Συντονιστή Εκπαιδευτικού έργου. Αποτέλεσμα αυτού είναι να υπάρχουν περιφερειακές διευθύνσεις, στις οποίες δεν υπήρξε ούτε μία δεκτή αίτηση και μάλιστα για ειδικότητες αιχμής, όπως των Μαθηματικών, Φυσικών, Οικονομίας, καθώς και τεχνολογικών μαθημάτων.
Επιπλέον, αναφερόμενος στην υπουργική απόφαση Φ.351.1/5/102172/Ε3, σημειώνει ότι περιέχει ασάφειες και κενά, με αποτέλεσμα το κάθε Συμβούλιο Επιλογής ανά την Ελλάδα να αποφασίζει κατά βούληση και να μην υπάρχει ενιαίος τρόπος αντιμετώπισης και επίλυσης των εμφανιζόμενων προβλημάτων.
Τέλος, σημειώνει ότι είναι αμφίβολο αν η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί ως τον Σεπτέμβριο που ανοίγουν τα σχολεία κι αν γίνει, θα είναι με προχειρότητα, αφού, για την ολοκλήρωση των συνεντεύξεων, την ανακοίνωση των τελικών πινάκων, τη δήλωση προτιμήσεων και την Υπουργική Απόφαση θα χρειαστούν τουλάχιστον 38 εργάσιμες ημέρες- και όλα αυτά εν μέσω Αυγούστου!
Η Επίκαιρη Ερώτηση του κ. Κώστα Κατσαφάδου έχει ως εξής:
«Στις 7 Ιουνίου ψηφίστηκε στη Βουλή ο νόμος 4547 με τη μορφή του επείγοντος, ένας νόμος πρόχειρος που όλοι τότε προβλέψαμε τα προβλήματα, τα οποία θα δημιουργούσε. Σχεδόν ενάμιση μήνα μετά, η ανακοίνωση των επιλέξιμων Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, κατά κλάδο και Περιφερειακή Διεύθυνση, φέρνει στην επιφάνεια, δομικά προβλήματα, τόσο της ίδιας καθ’ αυτής της διαδικασίας, όσο και των κριτηρίων που ακολουθήθηκαν, τα οποία επιβεβαιώνουν τις προβλέψεις μας.
Όπως φαίνεται, το νέο πλαίσιο υποστηρικτικών δομών δεν εμπνέει τους εκπαιδευτικούς και δεν υπάρχουν ουσιαστικά κίνητρα για την επιδίωξη κατάληψης της θέσης του Συντονιστή Εκπαιδευτικού έργου. Αποτέλεσμα αυτού ήταν να υπάρχουν περιφερειακές διευθύνσεις, στις οποίες δεν υπήρξε ούτε μία δεκτή αίτηση και μάλιστα για ειδικότητες αιχμής, όπως των Μαθηματικών, Φυσικών, Οικονομίας, καθώς και τεχνολογικών μαθημάτων.
Επιπλέον, η υπουργική απόφαση Φ.351.1/5/102172/Ε3 που δημοσιεύτηκε, περιέχει ασάφειες και κενά, σχετικά με την εφαρμογή της, με αποτέλεσμα το κάθε Συμβούλιο Επιλογής ανά την Ελλάδα να αποφασίζει κατά βούληση και να μην υπάρχει ενιαίος τρόπος αντιμετώπισης και επίλυσης των εμφανιζόμενων προβλημάτων.
Ειδικότερα, ερωτήματα δημιουργούνται, σχετικά με τον τρόπο που μπορεί να εμπλακούν οι αρμόδιοι διοικητικοί υπάλληλοι (τμήμα Γ ΄των Περιφερειακών Διευθύνσεων), στη διαδικασία επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, καθώς η υπουργική απόφαση καθιστά αποκλειστικό υπεύθυνο για όλες αυτές τις διαδικασίες το Συμβούλιο Επιλογής, ο τρόπος και τα κριτήρια συγκρότησης του οποίου αμφισβητούνται. Επίσης, είναι σχεδόν σίγουρο ότι τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί δεν πρόκειται να τηρηθούν ή αν τηρηθούν, θα γίνει με προχειρότητα, αφού για την ολοκλήρωση των συνεντεύξεων, την ανακοίνωση των τελικών πινάκων, τη δήλωση προτιμήσεων και την Υπουργική Απόφαση θα χρειαστούν τουλάχιστον 38 εργάσιμες ημέρες- και όλα αυτά εν μέσω Αυγούστου!
Ακόμα, υπάρχει πρόβλημα ισότιμης αντιμετώπισης όλων των υποψηφίων ΣΕΕ στον κλάδο της αειφορίας. Κλάδοι, όπως πχ οι Μουσικοί ή οι της Φυσικής αγωγής ουδέποτε είχαν τη δυνατότητα επιμόρφωσης ΤΠΕ (μοριοδότηση 1 μονάδα). Τέλος, με τον αναδρομικό χαρακτήρα του μη συνυπολογισμού της θητείας του Σχολικού Συμβούλου, πολλοί υποψήφιοι με αυξημένα προσόντα και εμπειρία δεν έγιναν δεκτοί.
Επειδή υπάρχει ο φόβος ότι εν μέσω Αυγούστου και με την πίεση των χρονοδιαγραμμάτων, θα γίνει σωρεία λαθών,
Επειδή είναι φανερό ότι οι σχεδιασμοί του υπουργείου θα οδηγήσουν, σχεδόν με μαθηματική ακρίβεια, σε παραλυσία της εκπαιδευτικής μηχανής, από το πρώτο περίπου δίμηνο του νέου σχολικού έτους,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Τι πρόκειται να πράξει, προκειμένου να μη χαθεί άλλη μια ευκαιρία για την αναβάθμιση του κύρους και της αξιοπιστίας των στελεχών της εκπαίδευσης, με δεδομένη την εκφρασμένη δυσπιστία των εκπαιδευτικών σχετικά με τις προθέσεις, τη σκοπιμότητα και την εγκυρότητα του συστήματος επιλογής που προωθείται; Πώς εξασφαλίζει την αντικειμενικότητα της διαδικασίας όταν το Συμβούλιο Επιλογής αμφισβητείται;
2. Με ποιον τρόπο πρόκειται να διασφαλίσει ότι η διαδικασία θα ολοκληρωθεί αρχές Σεπτεμβρίου και η νέα σχολική χρονιά θα διεξαχθεί χωρίς προβλήματα; Πώς πρόκειται να άρει τις αδικίες που δημιουργούνται κατά τη μοριοδότηση για την αειφορία;
Ο Ερωτών Βουλευτής,
Κώστας Κατσαφάδος
Βουλευτής Α’ Πειραιώς & Νήσων»