ΟΟΣΑ: To 99% μαθητών της Γ’ Λυκείου πηγαίνουν φροντιστήριο

0

Η ανάγκη μόνιμων διορισμών, αύξησης της χρηματοδότησης στην Εκπαίδευση, η αποκέντρωση και αυτονομία των σχολικών μονάδων, οι αλλαγές στις πανελλαδικές, καθώς επίσης και η αξιολόγηση είναι θέματα που περιλαμβάνονται στη νέα, επικαιροποιημένη έκθεση του Ο.Ο.Σ.Α, με τίτλο: «Εκπαίδευση για ένα Λαμπρό Μέλλον στην Ελλάδα».
και την κατάργηση των Πανελληνίων εξετάσεων,.
Η έκθεση αυτή περιλαμβάνει και το καταπληκτικό το εύρημα ότι 99 στους 100 μαθητές της Γ’ Λυκείου στην Ελλάδα, παρακολουθούν φροντιστήρια ή ιδιαίτερα μαθήματα.
Οι επόμενες δύο χώρες στη λίστα είναι η Κορέα με το 90% των μαθητών να καταφεύγουν στα φροντιστήρια και η Κίνα με 85%.
Η Γκαμπριέλα Ράμος, πρόεδρος προσωπικού του ΟΟΣΑ, επεσήμανε ότι «η παραπαιδεία στην Ελλάδα λειτουργεί περισσότερο ως ένα παράλληλο εκπαιδευτικό σύστημα» και εκτίμησε ότι «θα πρέπει να αυξηθεί η ποιότητα προσφοράς των σχολικών μαθημάτων στο σχολείο για να αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση, όπως επίσης να υπάρχει υποστήριξη στους μαθητές που δεν έχουν τόσο υψηλές επιδόσεις με μαθήματα μετά το τέλος του σχολικού ωραρίου».
«Είναι πολύ σημαντικό να υπογραμμίσουμε ότι αυτή η αξιολόγηση και οι διαδικασίες θα πρέπει να δημιουργηθούν σε στενή συνεργασία με του καθηγητές και τα εργασιακά συνδικάτα ούτως ώστε οι δάσκαλοι και οι καθηγητές να μην τα βλέπουν ως μια τιμωρητική διαδικασία ή εργαλείο και δεν αναγνωρίζουν τις περιπλοκότητα και τις προκλήσεις οι οποίες υπάρχουν στο επάγγελμα», είπε παρουσιάζοντας την έκθεση η κ. Ράμος, όσον αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Ειδικότερα για το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ο ΟΟΣΑ ζήτησε την αλλαγή ή ακόμα και κατάργηση των Πανελληνίων Εξετάσεων προτείνοντας ένα σύστημα στο οποίο οι μαθητές θα εξετάζονται παραπάνω από μια φορές κατά τη διάρκεια των σχολικών τους ετών και όχι μόνο σε μια εξέταση. 
«Η έκθεση είναι, χωρίς αστερίσκους, εξαιρετικά βελτιωμένη σε σχέση με εκείνη του 2011», τόνισε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, κατά την παρουσίαση της έκθεσης χθες Πέμπτη, στο κτήριο του υπουργείου. Ο κ. Γαβρογλου σημείωσε ότι όταν ξεκίνησαν οι συζητήσεις με τον Οργανισμό, τον Ιανουάριο 2016, «υπήρχαν πολλές αποκλίσεις και ελάχιστες συγκλίσεις, ενώ τώρα (σ.σ. στη νέα έκθεση) υπάρχουν πολλές συγκλίσεις και ορισμένες αποκλίσεις».
Σχετικά με τους μόνιμους διορισμούς και τους αναπληρωτές ο κ. Γαβρόγλου επισήμανε: «Δεν μπορεί η υπάρχουσα κατάσταση να συνεχίσει με ένα συνεχώς αυξανόμενο ποσοστό αναπληρωτών καθηγητών να είναι στα σχολεία μας με συμβάσεις που είναι πραγματικά εξαιρετικά προβληματικές, με ανθρώπους που δίνουν όλο τους το είναι χρόνια για να στηρίξουν το εκπαιδευτικό μας σύστημα, που νομίζω σε όλο τον κόσμο δεν υπάρχει άλλο εκπαιδευτικό σύστημα που ποσοστιαία να βασίζεται σε τόσο μεγάλο ποσοστό αναπληρωτών καθηγητών, με ένα πληθυσμό των μονίμων εκπαιδευτικών με πολύ μεγάλο μέσο όρο ηλικίας και τα λοιπά. Η λύση σε αυτό είναι οι  μόνιμοι διορισμοί, ένας σημαντικός αριθμός. Έχουμε κάνει μια μελέτη γι’ αυτό, προχωρήσουμε σε ένα σημαντικότατο αριθμό μόνιμων διορισμών».
Από την πλευρά της, η κ. Ράμος σημείωσε ότι «εάν η ελληνική οικονομία επανέρχεται στην κανονικότητα και οι συμβάσεις των καθηγητών και δασκάλων, θα πρέπει να επανέλθουν στην κανονικότητα. Και αυτό είναι επείγον. Είναι επείγουσας σημασίας ζήτημα.»

Διαβάστε ολόκληρη την έκθεση του ΟΟΣΑ στα αγγλικά

Share.

Comments are closed.