Categories: Κοινωνία

Ακραίο το καιρικό φαινόμενο αλλά ακρότατη και η ανθρώπινη αυθαιρεσία αναφέρει το πόρισμα για τις πλημμύρες στην Μάνδρα

Ακραίο μεν το καιρικό φαινόμενο, ακρότατη δε η ανθρώπινη αυθαιρεσία και η γραφειοκρατία. Αυτό, συνοπτικά, προκύπτει για τις αιτίες των φονικών πλημμυρών που έπληξαν τη Μάνδρα (με τραγικό απολογισμό 24 νεκρούς), βάσει του πορίσματος κλιμακίου επιθεωρητών του γραφείου της Γενικής Επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης, που αποκαλύπτει σήμερα η Εφημερίδα των Συντακτών
Ναι μεν οι επιθεωρητές διαπίστωσαν ότι όντως η βροχόπτωση στον ορεινό όγκο (όρος Πατέρα) ήταν καταιγιστική, ότι αναφορικά με την πόλη της Μάνδρας είχε κρίσιμο ρόλο στην εξέλιξη των γεγονότων η ταυτόχρονη άφιξη των πλημμυρικών υδάτων των χειμάρρων Σούρες και Αγ. Αικατερίνης και μάλιστα στη μέγιστη παροχή τους -με τις κοίτες των ομώνυμων ρεμάτων να έχουν επιχωματωθεί, έως και… χαθεί κάτω από τον οικιστικό ιστό- αλλά, παράλληλα, με την έκθεσή τους αναδεικνύουν τις ευθύνες των δημόσιων υπηρεσιών, τόσο ως προς τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων όσο και ως προς… το μπάζωμα ενός εκ των δύο ρεμάτων, με το αυθαίρετο δημοτικό αμαξοστάσιο Μάνδρας!
Τα συμπεράσματα των επιθεωρητών είναι ιδιαίτερα σκληρά για το Δασαρχείο Αιγάλεω, ως προς την υλοποίηση του έργου της εκτροπής της Αγ. Αικατερίνης. Καταλογίζουν στις δασικές υπηρεσίες «εμμονές και αγκυλώσεις επί τυπικών θεμάτων και όχι επί της ουσίας» καθώς και «λανθασμένη αξιολόγηση των προτεραιοτήτων και της σημασίας και του επείγοντος της δημοπράτησης του έργου», το οποίο, κατά την άποψη των επιθεωρητών, ήταν άκρως αναγκαίο για την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής και «θα αντιμετώπιζε σοβαρά τις αρνητικές επιπτώσεις στη Μάνδρα ενός ενδεχόμενου πλημμυρικού φαινομένου όπως αυτό που συνέβη τη 15η Νοέμβρη».

Οι επιθεωρητές διαπίστωσαν ότι:

  1. ο μεγαλύτερος αριθμός απώλειας ανθρώπινων ζωών αφορούσε το ανάντη τμήμα του ποταμού Σούρες,
  2. για παροχές νερού τέτοιου ή παρόμοιου μεγέθους η ΠΕΟΕΘ (Παλαιά Εθνική Οδός Ελευσίνας – Θήβας) λειτουργεί ως κοίτη χειμάρρου,
  3. η κλίση του δρόμου είναι μεγάλη και το οδόστρωμα λειτουργεί ως πυθμένας της κοίτης με αποτέλεσμα να αυξάνει την ταχύτητα του νερού και τη συρτική του δύναμη,
  4. η υπάρχουσα εγκεκριμένη μελέτη αφορά το πιο πεδινό τμήμα του χειμάρρου.
    Αναλυτικά τα βασικά σημεία του πορίσματος στην έντυπη έκδοσης της Εφημερίδας των Συντακτών.
Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Δήμος Αθηναίων: Σαρωτικές αλλαγές στη Δημοτική Αστυνομία

Ο Δήμος Αθηναίων προχωρά σε σαρωτικές αλλαγές στη δημοτική αστυνομία, σε συνέχεια της εξάρθρωσης του…

4 ώρες ago

Οι τελευταίες εκτιμήσεις για τις Βάσεις 2024 που ανακοινώνονται πιθανότατα στις 29 Ιουλίου

Τέλος Ιουλίου με αρχές Αυγούστου με την πιθανότερη ημερομηνία να είναι τη Δευτέρα 29 Ιουλίου,…

6 ώρες ago

Ο πρόεδρος Μπάιντεν αποχωρεί από την προεδρική κούρσα και υποστηρίζει την Κάμαλα Χάρις

Κάτω από το βάρος αυξανόμενων πιέσεων και όντας αντιμέτωπος με ολοένα ευρύτερη αμφισβήτηση εξαιτίας των…

13 ώρες ago

Τομέας Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ: Ξεπέρασαν τα 100 τα άρθρα του νόμου Κεραμέως που τροποποίησε ο κ. Πιερρακάκης

Δεύτερη φορά ο ίδιος υπουργός παιδείας φέρνει προς τροποποίηση άρθρα του νόμου Κεραμέως του 2022,…

13 ώρες ago

Μεσολόγγι – Όλγα Δασκαλή: Χτίστε με πέτρα, αφήστε τα άχυρα. Οχυρωθείτε κ. Δήμαρχε και διοικήστε με διαφάνεια, σοβαρότητα και ουσία

«Ενώ θα έπρεπε να συζητάμε θέματα ουσίας όπως το νομοσχέδιο για τον τουρισμό, την ενίσχυση…

15 ώρες ago

Formula 1 – Hungarian GP: Πρώτη νίκη του Όσκαρ Πιάστρι – Η McLaren τα έκανε θάλασσα με τους οδηγούς της

Με μια απίστευτη εμφάνισή της η McLaren κατάφερε να πετύχει το απόλυτο στο Grand Prix…

1 ημέρα ago