«Η παραμονή της τσάντας των μαθητών στο σχολείο για ένα ή περισσότερα Σαββατοκύριακα τον μήνα χωρίς να συνοδεύεται από τις απαραίτητες αλλαγές στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (Α.Π.Σ.) και το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας (ΕΩΠΔ), αλλά και την αναγκαία αναδιάρθρωση και εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης των μαθημάτων, δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα στην εκπαιδευτική διαδικασία».
Αυτό απαντά το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε. στον υπουργό Παιδείας με αφορμή τη δράση «η τσάντα στο σχολείο», με την οποία καθιερώνεται η παραμονή της σχολικής τσάντας των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου για τουλάχιστον ένα Σαββατοκύριακο τον μήνα στο σχολείο.
Η δράση αυτή ανακοινώθηκε πανηγυρικά τις προηγούμενες ημέρες από το υπουργείο Παιδείας, επιθυμώντας μάλλον, το υπουργείο Παιδείας να καλύψει την έλλειψη νεότερων εξαγγελιών σχετικά με το νέο εξεταστικό σύστημα, κάτι το οποίο αναμενόταν να γίνει μέχρι το τέλος του χρόνου.
«Ο χώρος της εκπαίδευσης έχει ανάγκη από καλά μελετημένες, σχεδιασμένες και συνολικές αλλαγές και όχι από πρόχειρες, μεμονωμένες, αποσπασματικές και εμβαλωματικές παρεμβάσεις» αναφέρει σε ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ένωση των διευθυντών δημοτικών σχολείων.
«Αν πράγματι το υπουργείο Παιδείας θέλει να βοηθήσει ουσιαστικά τους μαθητές και τις οικογένειές τους δεν έχει παρά να υιοθετήσει την από χρόνια διατυπωμένη πρόταση της Ένωσης Διευθυντών για:
Εισαγωγή του γνωστικού αντικειμένου της Μελέτης-Προετοιμασίας των μαθημάτων για την επόμενη ημέρα για όλους τους μαθητές στο υποχρεωτικό πρόγραμμα, με στόχο, για τους μαθητές των μικρότερων τάξεων η τσάντα να μένει στο σχολείο, και για τους μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων, η απαλλαγή τους από το μεγαλύτερο μέρος των “κατ’ οίκον” εργασιών» καταλήγουν οι διευθυντές σχολείων.