Categories: Εκπαίδευση

Συγχωνεύσεις, ΑΣΕΠ, 30ωρη παραμονή στο σχολείο και στο βάθος αξιολόγηση συμφωνήθηκαν μεταξύ Γαβρόγλου και θεσμών

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες το Υπουργείο Παιδείας συμφώνησε στη συνάντηση της Παρασκευής με τους θεσμούς και οριστικοποιήθηκαν το Σάββατο τα παρακάτω βασικά σημεία:

  • Διαμόρφωση κριτηρίων και χρονοδιαγράμματος για συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων. Χωρίς υποδείξεις για το πλαίσιο ή το όριο της παρέμβασης και υπό τη διακριτική ευχέρεια του υπουργείου. Στελέχη του, ήδη, διαβεβαιώνουν ότι σκοπός είναι να αντιμετωπιστούν ενδεδειγμένες και μόνον περιπτώσεις (βλ. συστεγασμένα σχολεία).
  • Τροποποιήσεις στη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης με τη συμμετοχή του ΑΣΕΠ είτε με εποπτικό ρόλο είτε με συνδρομή στις επιτροπές κρίσεων. Δεν αλλάζει ο ισχύων νόμος.
  • Αποχαρακτηρισμός της ώρας παροχής των σχολικών γευμάτων στους μαθητές ως διδακτικής ώρας εκτός κι αν πρόκειται για ολοήμερα στα οποία εντάσσεται στις διδακτικές ώρες και συνεπώς δεν αλλάζει κάτι. Σε κάθε περίπτωση, τα γεύματα θα παρέχονται μετά τη λήξη του διδακτικού ωραρίου.
  • Υποχρεωτική τήρηση από τους εκπαιδευτικούς του ισχύοντος εργασιακού ωραρίου των 30 ωρών εβδομαδιαίως.

Τι ισχύει για την 30ωρη παραμονή των εκπαιδευτικών στα σχολεία
Είναι δεδομένο ότι η 30ωρη παραμονή ισχύει από το 1985. Εκτιμούμε ότι ο υπουργός αναφέρεται στο ν. 1566/85, εκτός κι αν συμφώνησε σε κάτι νεότερο(;) Γιατί για να συμφώνησε για κάτι που ήδη ισχύει μάλλον τρελό μας ακούγεται! Μήπως το θ΄ρμα αυτό επαναδιατυπωθεί σε νόμο που θα ψηφιστεί προσεχώς προς αυστηρότερη κατεύθυνση;
Ο ν. 1566/85 για το συγκριμένο ζήτημα αναφέρει ότι ο κάθε εκπ/κός «… παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο, στις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα …». Δηλαδή ο νόμος θέτει τα ανώτατα όρια του εργασιακού ωραρίου του εκπ/κού για την ημέρα και τη βδομάδα. Δεν απαγορεύει ο νόμος κάποιος που έχει ολοκληρώσει το έργο το οποίο του έχει ανατεθεί ν’ αποχωρήσει πιο πριν. Και η ολοκλήρωση ή όχι των εξωδιδακτικών εργασιών που έχουν ανατεθεί ελέγχεται από τα όργανα διοίκησης της εκπ/σης.
Αν λοιπόν υπάρχει συμφωνία υποχρεωτικής παραμονής στο σχολείο 6 ώρες την ημέρα και 30 τη βδομάδα, που θα διατυπωθεί σε νέο νόμο, τότε αυτό είναι κάτι το διαφορετικό από αυτό που ορίζει ο ν. 1566/85 στα άρθρα 13 παραγρ 8 (για την Αθμια εκπ/ση) και 14 παραγρ 20 (για τη Βθμια εκπ/ση). Ελπίζουμε σύντομα να διευκρινιστεί αυτό το σημείο.

Οι απόψεις του Υπουργού Κ. Γαβρόγλου
Χθες ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου μιλώντας στο Αναπτυξιακό Συνέδριο στην Κέρκυρα, ομολόγησε ότι υπέγραψε με τους θεσμούς (τρόικα):

  • Την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να βρίσκονται στο σχολείο 30 ώρες την εβδομάδα
  • Να τεθούν κριτήρια στις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων
  • Στην επιλογή των Στελεχών Εκπαίδευσης να συμμετέχει το ΑΣΕΠ
  • Αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης και αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων

Αναλυτικά είπε ο υπουργός:
«Άρχισε μια συζήτηση για να καταλήξουμε στο εξής:

  1. Την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να βρίσκονται στο σχολείο για 30 ώρες την εβδομάδα. Είναι αυτό που υπογράψαμε. Για όσους πιθανόν να μην το ξέρετε αυτό ισχύει από το 1985. Τελεία και παύλα.
  2. Είπαμε ότι θα νομοθετήσουμε κριτήρια συγχωνεύσεων και τα κριτήρια συγχωνεύσεων πρέπει να τα αποφασίσουμε όλοι. Δεν νοείται να έχουμε ένα σχολείο με τους ίδιους διαδρόμους κτλ και να συστεγάζονται δύο σχολεία, αντί να συστεγάζεται ένα. Έτσι δεν είναι; Δεν είναι κάτι το λογικό… Επειδή υπάρχουν δύο διευθυντές; Ωραία είναι και τριακόσια τέτοια σχολεία… Να βρούμε μία λύση.. Να γίνουν δύο υποδιευθυντές επειδή θα υπάρχει… αλά δεν μπορούμε να εμπλακούμε κι εμείς σε απίστευτες παθογένειες του παρελθόντος.
  3. Στην επιλογή των διευθυντικών στελεχών να εμπλέκονται και άτομα του ΑΣΕΠ, δηλαδή μα μην είναι αποκλειστικά μέσω του ΑΣΕΠ, αλλά να εμπλέκεται και ο ΑΣΕΠ στην επιλογή. Το θεωρήσαμε πάρα πολύ λογικό.
  4. Έτσι ή αλλιώς έχουμε και τη δικής δέσμευση για την αυτοαξιλόγηση των σχολικών μονάδων, την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης κτλ κτλ.

Αυτά συμφωνήσαμε. Αυτά συμφωνήσαμε»

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Πατριάρχης Βαρθολομαίος για Μαγδεμβούργο: Το Οικουμενικό Πατριαρχείο καταδικάζει κάθε μορφή βίας

Την επίθεση σε χριστουγεννιάτικη αγορά στο Μαγδεμβούργο της Γερμανίας καταδίκασε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, τονίζοντας…

2 ώρες ago

«Νέα Δυτική Ελλάδα» – Σπύρος Σκιαδαρέσης: Επίσκεψη στο Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων στην Πάτρα

Το Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων επισκέφθηκε το πρωί του Σαββάτου 21 Δεκεμβρίου αντιπροσωπεία της περιφερειακής παράταξης…

10 ώρες ago

Φίλιππος Σαχινίδης*: Το μεγάλο αφήγημα της ΝΔ και οι ρηγματώσεις του.

Στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2025, ο Πρωθυπουργός παρουσίασε το μεγάλο αφήγημα της ΝΔ…

11 ώρες ago

«Οινιαδών Ανάπτυξις»: Το Χειμερινό Ηλιοστάσιο στις Οινιάδες!

Χθες, την ημέρα του χειμερινού ηλιοστασίου, την πιο μικρή μέρα του χρόνου με το μεγαλύτερο…

11 ώρες ago

Δήμος Αθηναίων: Ανοιχτά θα παραμείνουν σχολικά προαύλια στις επτά Δημοτικές Κοινότητες της πόλης

Ο Δήμος Αθηναίων, θέλοντας να δώσει την ευκαιρία στις μαθήτριες και τους μαθητές να απολαύσουν…

1 ημέρα ago

Politico: Η ακροδεξιά της Ευρώπης εκμεταλλεύεται την επίθεση στο Μαγδεμβούργο για να χτυπήσει τη μετανάστευση και το Ισλάμ

Μια καταιγίδα οργής της ακροδεξιάς άναψε σε όλη την Ευρώπη το βράδυ της Παρασκευής, αφού…

1 ημέρα ago