Categories: Επιστήμη

Αιγυπτιακός πάπυρος αποκαλύπτει πώς φτιάχτηκαν οι πυραμίδες

Εδώ και αιώνες αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αινίγματα στον κόσμο: Πώς μία κοινωνία της εποχής του χαλκού, με ελάχιστες τεχνολογικές γνώσεις, κατόρθωσε να δημιουργήσει τη Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας, ένα από τα επτά θαύματα του κόσμου;

Σύμφωνα με τα διεθνή Μέσα, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν συναρπαστικές αποδείξεις που δείχνουν ότι οι Αιγύπτιοι μετέφεραν τεράστια τεμάχια ασβεστόλιθου και γρανίτη βάρους δυόμισι τόνων σε απόσταση 500 μιλίων για να χτίσουν την Πυραμίδα του Χέοπα, περίπου το 2600 π.Χ.

Με ύψος 146 μέτρα είναι η μεγαλύτερη από όλες τις πυραμίδες, ενώ μέχρι τον Μεσαίωνα ήταν το μεγαλύτερο οικοδόμημα που κατασκεύασε ο άνθρωπος. Τώρα όμως, η ανακάλυψη ενός αρχαίου παπύρου, ενός τελετουργικού σκάφους και ενός έξυπνου συστήματος υδραυλικών δίνουν στοιχεία για τις υποδομές της τεράστιας πυραμίδας.

Σύμφωνα με το λεπτομερές υλικό που εντόπισαν οι αρχαιολόγοι, χιλιάδες εξειδικευμένοι εργάτες μετέφεραν 170.000 τόνους ασβεστόλιθου κατά μήκος του Νείλου, πάνω σε ξύλινα σκάφη που συγκρατούνταν μεταξύ τους με σχοινιά. Για τη μεταφορά κατασκευάστηκε ειδικά ένα σύστημα καναλιών σε ένα εσωτερικό λιμάνι που δημιουργήθηκε λίγα μόλις μέτρα από τη βάση της πυραμίδας.

Η αρχαιολογική αυτή ανακάλυψη έγινε μέσω ενός πάπυρου που βρέθηκε στο λιμάνι Wadi Al-Jarf. Γραμμένος από τον Merer, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για μίας ελίτ ομάδας εργατών, δίνει μία εικόνα για τον ρόλο που έπαιξαν τα σκάφη στη κατασκευή της πυραμίδας και περιγράφει πώς οι πέτρες από ασβεστόλιθο μεταφέρονταν από την Τούρα στην Γκίζα.

Στο ημερολόγιό του επίσης ο Merer περιγράφει πώς η ομάδα του ενεπλάκη στη μετατροπή του τοπίου ανοίγοντας γιγαντιαία αναχώματα ώστε να εκτρέψει το νερό από τον Νείλο και να το διοχετεύσει προς την πυραμίδα μέσω καναλιών που δημιούργησαν εργάτες.

Αν και ήταν γνωστό εδώ και πολύ καιρό ότι ο γρανίτης που βρίσκεται στις εσωτερικές αίθουσες της πυραμίδας ήταν λαξευμένος στο Aswan, 533 μίλια νότια της Γκίζας και οι πέτρες από ασβεστόλιθο προέρχονταν από την Τούρα, οκτώ μίλια μακριά, οι αρχαιολόγοι διαφωνούσαν για τον τρόπο με τον οποίο μεταφέρθηκαν.

Σήμερα όμως, ο αρχαιολόγος Mark Lehner, αποκάλυψε στοιχεία για μία χαμένη πλωτή οδό κάτω από το αμμώδες οροπέδιο της Γκίζας.

Παράλληλα, μία ομάδα ειδικών με τη βοήθεια ειδικών ακτίνων λέιζερ κατάφερε να προσομοιάσει τα αρχαία σκάφη των Αιγυπτίων και να διαπιστώσει πώς ακριβώς έγινε η μεταφορά.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Κώστας Λύρος: Θλιβερή Πανελλαδική πρωτιά η ακύρωση του προϋπολογισμού του Δήμου Ι.Π. Μεσολογγίου

Ο πρώην Δήμαρχος της Ιεράς Πόλης Μεσολογγίου και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Δημιουργική Ανατροπή» -…

14 ώρες ago

«Βριλήσσια Δήμος Δημιουργίας» – Κώστας Βαφειάδης: Προβλήματα ασφαλείας στο θέατρο «Αλίκη Βουγιουκλάκη»

Η δημοτική παράταξη «Βριλήσσια Δήμος Δημιουργίας» με επικεφαλής τον Κώστα Βαφειάδη, με ανακοίνωσή της, επισημαίνει…

17 ώρες ago

Δήμος Ιερής Πόλης Μεσολογγίου: Πρόγραμμα Πολιτιστικού Καλοκαιριού 2024 Δήμου Ιερής Πόλης Μεσολογγίου

Ο Δήμος Ιερής Πόλης Μεσολογγίου ανακοινώνει με χαρά το πρόγραμμα των πολιτιστικών εκδηλώσεων για το…

18 ώρες ago

Δήμος Λυκόβρυσης – Πεύκης: Βραδιές θερινού σινεμά για μικρούς και  μεγάλους στο προαύλιο του 1ου Λυκείου Πεύκης!

Το προαύλιο του 1ου Γενικού Λυκείου Πεύκης (Λεωφόρος Ειρήνης 34) αυτόν τον μήνα γίνεται ο…

19 ώρες ago

Χαλάνδρι: Προετοιμασία και ενημέρωση ενόψει σεισμικού κινδύνου

Το πρώτο βήμα σε μια σειρά κινήσεων που θα ακολουθήσουν απο την Πολιτική Προστασία του…

20 ώρες ago