Categories: Επιστήμη

Αιγυπτιακός πάπυρος αποκαλύπτει πώς φτιάχτηκαν οι πυραμίδες

Εδώ και αιώνες αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αινίγματα στον κόσμο: Πώς μία κοινωνία της εποχής του χαλκού, με ελάχιστες τεχνολογικές γνώσεις, κατόρθωσε να δημιουργήσει τη Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας, ένα από τα επτά θαύματα του κόσμου;

Σύμφωνα με τα διεθνή Μέσα, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν συναρπαστικές αποδείξεις που δείχνουν ότι οι Αιγύπτιοι μετέφεραν τεράστια τεμάχια ασβεστόλιθου και γρανίτη βάρους δυόμισι τόνων σε απόσταση 500 μιλίων για να χτίσουν την Πυραμίδα του Χέοπα, περίπου το 2600 π.Χ.

Με ύψος 146 μέτρα είναι η μεγαλύτερη από όλες τις πυραμίδες, ενώ μέχρι τον Μεσαίωνα ήταν το μεγαλύτερο οικοδόμημα που κατασκεύασε ο άνθρωπος. Τώρα όμως, η ανακάλυψη ενός αρχαίου παπύρου, ενός τελετουργικού σκάφους και ενός έξυπνου συστήματος υδραυλικών δίνουν στοιχεία για τις υποδομές της τεράστιας πυραμίδας.

Σύμφωνα με το λεπτομερές υλικό που εντόπισαν οι αρχαιολόγοι, χιλιάδες εξειδικευμένοι εργάτες μετέφεραν 170.000 τόνους ασβεστόλιθου κατά μήκος του Νείλου, πάνω σε ξύλινα σκάφη που συγκρατούνταν μεταξύ τους με σχοινιά. Για τη μεταφορά κατασκευάστηκε ειδικά ένα σύστημα καναλιών σε ένα εσωτερικό λιμάνι που δημιουργήθηκε λίγα μόλις μέτρα από τη βάση της πυραμίδας.

Η αρχαιολογική αυτή ανακάλυψη έγινε μέσω ενός πάπυρου που βρέθηκε στο λιμάνι Wadi Al-Jarf. Γραμμένος από τον Merer, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για μίας ελίτ ομάδας εργατών, δίνει μία εικόνα για τον ρόλο που έπαιξαν τα σκάφη στη κατασκευή της πυραμίδας και περιγράφει πώς οι πέτρες από ασβεστόλιθο μεταφέρονταν από την Τούρα στην Γκίζα.

Στο ημερολόγιό του επίσης ο Merer περιγράφει πώς η ομάδα του ενεπλάκη στη μετατροπή του τοπίου ανοίγοντας γιγαντιαία αναχώματα ώστε να εκτρέψει το νερό από τον Νείλο και να το διοχετεύσει προς την πυραμίδα μέσω καναλιών που δημιούργησαν εργάτες.

Αν και ήταν γνωστό εδώ και πολύ καιρό ότι ο γρανίτης που βρίσκεται στις εσωτερικές αίθουσες της πυραμίδας ήταν λαξευμένος στο Aswan, 533 μίλια νότια της Γκίζας και οι πέτρες από ασβεστόλιθο προέρχονταν από την Τούρα, οκτώ μίλια μακριά, οι αρχαιολόγοι διαφωνούσαν για τον τρόπο με τον οποίο μεταφέρθηκαν.

Σήμερα όμως, ο αρχαιολόγος Mark Lehner, αποκάλυψε στοιχεία για μία χαμένη πλωτή οδό κάτω από το αμμώδες οροπέδιο της Γκίζας.

Παράλληλα, μία ομάδα ειδικών με τη βοήθεια ειδικών ακτίνων λέιζερ κατάφερε να προσομοιάσει τα αρχαία σκάφη των Αιγυπτίων και να διαπιστώσει πώς ακριβώς έγινε η μεταφορά.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Δήμος Αθηναίων: Αλήθειες και ψέματα για τα δημοτικά τέλη

Μετά τον κύκλο διαφωνιών που άνοιξε για τον Δήμο Αθηναίων και την αύξηση των τελών στις μικρομεσαίες…

47 λεπτά ago

ΑΔΕΔΥ: 25η Νοέμβρη 2024 – Διεκδικούμε ένα κόσμο ασφαλή χωρίς βία – Καμία ανοχή στην έμφυλη βία

Η 25η Νοεμβρίου καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ ως Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας…

1 ώρα ago

Η «Οινιαδών Ανάπτυξις» μέσω του προγράμματος “Oiniades Trails” θέτει τις βάσεις για τον περιπατητικό τουρισμό στις Οινιάδες!

Η «Εταιρία Διάσωσης, Αξιοποίησης και Ανάπτυξης Ιστορικών Ακινήτων και Φυσικών Μνημείων Οινιαδών – ΑΜΚΕ» με…

1 ώρα ago

Νίκος Ανδρουλάκης:  Με δικές μου ενέργειες από το 2017 νομοθετήθηκε το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νήσων – Γιατί η κυβέρνηση δεν το χρησιμοποίησε μέχρι σήμερα

Με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης,…

5 ώρες ago

BBC: Μετά από μέρες κλιμάκωσης, τι θα κάνει ο Πούτιν στη συνέχεια;

H διεθνής κοινότητα παρακολουθεί με αγωνία την κλιμάκωση στον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας μετά και τη…

8 ώρες ago

Ο Δήμαρχος  Αγίας Παρασκευής, Γιάννη Μυλωνάκη συναντήθηκε με τον Καθηγητή ΕΚΠΑ και Πρόεδρο του ΟΑΣΠ κ. Ευθύμιο Λέκκα

Η δρομολόγηση κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των πολιτικών πρόληψης στον…

9 ώρες ago