Categories: Εκπαίδευση

Διονύσης Λεϊμονής: Καλή σχολική χρονιά…

Με την ευκαιρία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, ενώ ακόμα οι μαθητές μας απολαμβάνουν τις τελευταίες μέρες των διακοπών τους, εύχομαι σε όλους τους εκπαιδευτικούς, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καλή δύναμη σε ένα έργο δύσκολο όσο και γοητευτικό, σε ένα έργο απαιτητικό όσο και δημιουργικό…

Ο εκπαιδευτικός καλείται κάθε χρόνο να ανταποκριθεί σε πολλές υποχρεώσεις, να επιτελέσει ένα έργο, που μπορεί το αποτέλεσμά του να μην είναι πασιφανές και «άμεσο», όπως για παράδειγμα του γιατρού, αλλά αυτό δεν αναιρεί τη σημασία και τη σοβαρότητά του.

Πλάθουμε χαρακτήρες, παιδαγωγούμε, αποτελούμε πρότυπα, στηρίζουμε ψυχολογικά, αναλαμβάνουμε ευθύνες, δίνουμε προσανατολισμό, διδάσκουμε και διδασκόμαστε μέσα στη σχολική τάξη, ανοίγουμε το σχολείο προς την κοινωνία, εξοικειώνουμε τους μαθητές μας με την τέχνη προετοιμάζοντάς τους καλύτερα για την ενήλικη ζωή.

Η σχολική τάξη είναι ιερή και μόνο όποιος μπήκε εκεί μέσα με παιδιά, μικρότερης ή μεγαλύτερης ηλικίας, παιδιά ή έφηβους μπορεί να φανταστεί και να αξιολογήσει τη σπουδαιότητα του να δώσεις, να παρέχεις, να χαρίσεις και να δημιουργήσεις, πάντα με τη σύμπραξη των μαθητών μας και την αγαστή συνεργασία βέβαια των γονέων και κηδεμόνων τους.

Η εξωσχολική κοινωνία γεύεται ένα μέρος των καρπών, που εμείς οι εκπαιδευτικοί έχουμε τη χαρά να απολαμβάνουμε άμεσα και συχνά καθημερινά, απολαμβάνοντας πολλές  και ποικίλες πολιτιστικές, αθλητικές και κοινωνικές δράσεις περί τα τέλη του σχολικού έτους. Τότε φαίνεται ξεκάθαρα προς τα έξω η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα πολύ βασικά για τη δόμηση του χαρακτήρα τους, για τη διαμόρφωση μιας συμπεριφοράς που συχνά γεννά ελπίδες για μια καλύτερη κοινωνία, μια κοινωνία έτοιμη να επιλύσει παλιότερα προβλήματα, να επουλώσει πληγές, να μπορεί να αισιοδοξεί και να ελπίζει.

Πίσω απ’ όλα αυτά άλλοτε αθέατος άλλοτε ορατός, κρύβεται ο εκπαιδευτικός που επιμένει και εμμένει στο καλό, που διαθέτει και προσωπικό χρόνο, γιατί δεν εργάζεται απλά στην υπηρεσία του, αλλά φέρει μια ευθύνη που απορρέει από μέσα του, μιας και διαφορετικά δεν μπορεί να σταθεί και να λειτουργήσει ως δάσκαλος. Καλή και δημιουργική χρονιά με δύναμη, φαντασία και όρεξη για την πρωτοτυπία, που θα αναδείξει τα ταλέντα, τις ικανότητες και τη φαντασία των μαθητών μας…

Διονύσης Λεϊμονής, Φιλόλογος-συγγραφέας

Προηγούμενα άρθρα

  1. Διονύσης Λεϊμονής: Πραγματικότητα και μυθοπλασία
  2. Διονύσης Λεϊμονής: Ο δάσκαλος σε έναν κόσμο που δεν αλλάζει
  3. Διονύσης Λεϊμονής: Περί φιλαναγνωσίας
  4. Διονύσης Λεϊμονής: Η τέρψη της ανάγνωσης
  5. Διονύσης Λεϊμονής: Ο δάσκαλος σε έναν κόσμο που δεν αλλάζει
  6. Διονύσης Λεϊμονής: Με μια πιρόγα αρμενίζουμε, διαβάζουμε κι ανακαλύπτουμε μαλάματα

 

 

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Δήμος Αθηναίων: Αλήθειες και ψέματα για τα δημοτικά τέλη

Μετά τον κύκλο διαφωνιών που άνοιξε για τον Δήμο Αθηναίων και την αύξηση των τελών στις μικρομεσαίες…

1 ώρα ago

ΑΔΕΔΥ: 25η Νοέμβρη 2024 – Διεκδικούμε ένα κόσμο ασφαλή χωρίς βία – Καμία ανοχή στην έμφυλη βία

Η 25η Νοεμβρίου καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ ως Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας…

2 ώρες ago

Η «Οινιαδών Ανάπτυξις» μέσω του προγράμματος “Oiniades Trails” θέτει τις βάσεις για τον περιπατητικό τουρισμό στις Οινιάδες!

Η «Εταιρία Διάσωσης, Αξιοποίησης και Ανάπτυξης Ιστορικών Ακινήτων και Φυσικών Μνημείων Οινιαδών – ΑΜΚΕ» με…

2 ώρες ago

Νίκος Ανδρουλάκης:  Με δικές μου ενέργειες από το 2017 νομοθετήθηκε το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νήσων – Γιατί η κυβέρνηση δεν το χρησιμοποίησε μέχρι σήμερα

Με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης,…

6 ώρες ago

BBC: Μετά από μέρες κλιμάκωσης, τι θα κάνει ο Πούτιν στη συνέχεια;

H διεθνής κοινότητα παρακολουθεί με αγωνία την κλιμάκωση στον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας μετά και τη…

8 ώρες ago

Ο Δήμαρχος  Αγίας Παρασκευής, Γιάννη Μυλωνάκη συναντήθηκε με τον Καθηγητή ΕΚΠΑ και Πρόεδρο του ΟΑΣΠ κ. Ευθύμιο Λέκκα

Η δρομολόγηση κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των πολιτικών πρόληψης στον…

9 ώρες ago