Μετωπική Τσίπρα – Μητσοτάκη στη Βουλή για την Παιδεία

0

Από τους υψηλούς τόνους της κοινοβουλευτικής συζήτησης για το νομοσχέδιο για την Παιδεία, δεν έλειψαν και οι αιχμηρές επιθέσεις: Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας είπε πως… ο αρχηγός της ΝΔ έχει «πολλά νεύρα» ενώ από την πλευρά του ο Κυριάκος Μητσοτάκης διαπίστωσε πως ο πρωθυπουργός… «χρειάζεται διακοπές».
«Τα νεύρα δεν κάνουν καλό» είπε ο πρωθυπουργός για τον πρόεδρο της ΝΔ και τον «παρότρυνε» αντί να «ανακαλύπτει κάτι κάθε τόσο και να ζητά μία εξεταστική κάθε δεκαπέντε μέρες, μήπως να φτιάχνανε στην Πειραιώς μία εξεταστική επιτροπή για να ανακαλύψετε την αιτία που σας προκαλεί τόσα νεύρα;». «Γιατί τα νεύρα, στο τέλος, δεν θα σας οδηγήσουν σε καλό», είπε.
Ο πρωθυπουργός καταλόγισε, ακόμη, στον κ. Μητσοτάκη ότι «έφτασε στο σημείο να χάσει και κάθε ίχνος της αστικής ευγένειας που τον διακρίνει κατά τα άλλα». «Φτάσατε στο σημείο την ημέρα των γενεθλίων μου, αντί για ευχές να μου απευθύνετε ύβρεις, ότι είμαι ψεύτης και κλέφτης» είπε.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΝΔ πέρασε στην αντεπίθεση, λέγοντας πως ο πρωθυπουργός «έχει χάσει την επαφή με την πραγματικότητα». «Χρειάζεστε διακοπές» είπε ο Κ.Μητσοτάκης. 
Τον κάλεσε, δε, να πάει να μιλήσει στους αγρότες «είτε καθισμένος σε σανό είτε ανεβασμένος σε τρακτέρ».

Τσίπρας: Αξιολόγηση χωρίς ακαδημαϊκή ζούγκλα
Ο κ. Τσίπρας υποστήριξε ότι «η άποψη της ΝΔ του κ. Μητσοτάκη για την αξιολόγηση, είναι μια ακραία φιλελεύθερη αντίληψη για τον τρόπο λειτουργίας της κοινωνίας και των πανεπιστημίων» και συμπλήρωσε: «Ριγμένα στην αρένα του ανταγωνισμού θα αλληλοσκοτώνονται για το ποιο θα επιβιώσει στο ακαδημαϊκό “σαρβάιβορ”. Όλοι εναντίον όλων και ο καθένας μόνος του. Αξιολόγηση ναι, ακαδημαϊκή ζούγκλα όχι».
«Όταν αναλάβαμε τη διακυβέρνηση βρεθήκαμε αντιμέτωποι με τις διαλυτικές συνθήκες που δημιούργησαν ακραίες παρεμβάσεις τα προηγούμενα χρόνια. Τη διαφθορά στην εκλογή πρυτανικών Αρχών την είχαν στήσει οι δικές σας φοιτητικές παρατάξεις, του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Φέρνουμε έναν νόμο πλαίσιο να ψηφίζονται χωριστά οι πρυτάνεις, από τους αντιπρυτάνεις. Οι πρυτανικές αρχές δεν είναι κόμματα», ανέφερε ο πρωθυπουργός και συνέχισε:
«Να δώσουμε τη δυνατότητα να διασφαλίζεται η ελεύθερη παρουσία όλων των ιδεών στα πανεπιστήμια, με σεβασμό των δημοκρατικών διαδικασιών. Ο μόνος τρόπος για να λύνονται τα προβλήματα είναι ο διάλογος μέσα στα πανεπιστημιακά ιδρύματα και όχι μαζικές αστυνομικές επιχειρήσεις που θυμίσουν άλλες εποχές».
Αναφερόμενος στα δίδακτρα των μεταπτυχιακών, ο κ. Τσίπρας είπε: «Σταματάμε τη φάμπρικα των πολύ υψηλών διδάκτρων στα μεταπτυχιακά που αυξάνουν τα έσοδα μιας μικρής μερίδας καθηγητών και από την άλλη αποκλείουν από τις σπουδές όσους φοιτητές δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα. Κανένας φοιτητής δεν θα αποκλείεται, εάν αδυνατεί να πληρώσει».

Μητσοτάκης: Ο νόμος Γαβρόγλου θα καταργηθεί
«Ο νόμος Γαβρόγλου θα καταργηθεί», τόνισε από το βήμα της Βουλής ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, σημειώνοντας πως αυτό το νομοσχέδιο στο μέλλον θα αποτελεί απλώς μία απόδειξη πως μία κυβέρνηση χωρίς σχέδιο και φραγμούς επιχείρησε στα μέσα του καλοκαιρού του 2017 να γυρίσει δεκαετίες πίσω την ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα μας.
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης έκανε λόγο για νομοθετική παρακμή του Κοινοβουλίου, που έχει ξεπεράσει κάθε όριο με την ανοχή του ίδιου του προεδρείου και του προέδρου του Κοινοβουλίου.
«Είναι συνένοχος σε αυτόν τον ευτελισμό της κοινοβουλευτικής διαδικασίας» πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης, εξηγώντας πως δεν μπορεί το προαύλιο της Βουλής να μετατρέπεται σε χώρο για κάθε είδους διαμαρτυρία και όταν η αστυνομία κάνει απλά τη δουλειά της, περίπου να εγκαλείται από τον πρόεδρο της Βουλής.
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπενθύμισε, παράλληλα, ότι έχει στείλει δύο επιστολές στον πρόεδρο της Βουλής για τα προβλήματα στη λειτουργία του Κοινοβουλίου, χωρίς να έχει λάβει καμία γραπτή απάντηση. «Τώρα για αυτό το θέμα σπεύσατε να μου απαντήσετε μέσα σε μία ημέρα», συμπλήρωσε και επανήλθε στα θέματα της Παιδείας.
Απευθυνόμενος στους βουλευτές των ΑΝΕΛ, σημείωσε ότι ως στελέχη και βουλευτές της ΝΔ στο παρελθόν -συμπεριλαμβανομένου του προέδρου τους- είχαν στηρίξει πολιτικές για την εκπαίδευση σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση από το σημερινό νομοσχέδιο. «Σήμερα θα ψηφίσετε ό,τι σας πουν για την καρέκλα», σχολίασε και έκανε λόγο για επικίνδυνη συγκυβέρνηση.

Κουτσούμπας: Προκλητικό πανηγύρι η έξοδος στις αγορές
Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση για το «προκλητικό πανηγύρι», όπως είπε, που έστησε για τη δοκιμαστική έξοδο στις αγορές, επικρίνοντας παράλληλα και την αντιπολίτευση για τον τρόπο που πολιτεύεται.
Ο Δημήτρης Κουτσούμπας παρεμβαίνοντας στη συζήτηση του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση, σημείωσε πως παρά τα όσα ισχυρίζεται η κυβέρνηση οι πολίτες παραμένουν γονατισμένοι και συνεχίζουν το ποδήλατο. Αναρωτήθηκε αν η επιστροφή στις αγορές σημαίνει και κατάργηση των μνημονιακών νόμων και πάγωμα των σκληρών μέτρων που έχουν περάσει, όπως η μείωση του αφορολόγητου και οι περικοπές στις συντάξεις.
«Κάνετε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να διαφοροποιηθείτε από τις κυβερνήσεις ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, αλλά μοιάζετε σαν δυο σταγόνες νερό», είπε προς τα κυβερνητικά έδρανα και πρόσθεσε ότι βολεύει όλες τις πλευρές κι γι αυτό συντηρείται η αντιπαράθεση για επιμέρους θέματα, όπως η εισβολή του Ρουβίκωνα στη Βουλή και οι αποκαλύψεις Βαρουφάκη.

Γεννηματά: Καμιά ανοχή στην απαξίωση και ισοπέδωση της ανώτατης εκπαίδευσης
Από το βήμα της Βουλής, η κ. Φώφη Γεννηματά εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στη συγκυβέρνηση Τσίπρα – Καμμένου.
«Αν σας ενοχλούν οι εξεταστικές, σας έχω τη λύση, δεν έχετε παρά να συνυπογράψετε τη μια και μοναδική εξεταστική για να δούμε τι έγινε από τότε που μπήκαμε στο ευρώ μέχρι σήμερα, με προτεραιότητα στην τελευταία περίοδο» τόνισε η κα. Γεννηματά στην αρχή του λόγου της με αφορμή την διαμάχη του πρωθυπουργού με τον κ. Μητσοτάκη για τις εξεταστικές.
«Σταματήστε να παίζετε με τη νέα γενιά και τις εξετάσεις. Δευτέρα- Τετάρτη-Παρασκευή τις  καταργείτε, Τρίτη- Πέμπτη- Σάββατο το παίρνετε πίσω» επισήμανε για το θέμα της Παιδείας ενώ πρόσθεσε για τον πρωθυπουργό πως: «Ο κ. Τσίπρας φαντασιώνεται μια ανύπαρκτη πραγματικότητα.  Έχοντας κλειστεί στα ελεγχόμενα ακροατήρια, στην διαδρομή του από το Μέγαρο Μαξίμου στο Μέγαρο Μουσικής τα βρίσκει όλα υπέροχα.  Δυστυχώς οι «γελαστοί άνθρωποι», που βλέπει να τον υποδέχονται είναι μόνο οι βουλευτές του και οι διορισμένοι μετακλητοί στο Δημόσιο των ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ. Οι άλλοι, οι πολλοί Έλληνες δεν γελούν καθόλου, ιδιαίτερα αυτές τις ημέρες που άρχισαν να πληρώνουν τις δόσεις, της πολύ βαριάς φορολογίας που επέβαλε».
Τέλος, όσον αφορά το νομοσχέδιο προς ψήφιση για την Παιδεία, η κ. Γεννηματά ανέφερε χαρακτηριστικά: «Για την Δημοκρατική Συμπαράταξη το εκπαιδευτικό σύστημα είναι κύριος παράγοντας για την ανάπτυξη της χώρας, είναι όμως και πυλώνας του κοινωνικού κράτους.  Γιατί μπορεί να αναδιανείμει ευκαιρίες κυρίως προς τους νέους πολίτες που έχουν περισσότερη ανάγκη. Σήμερα το μεγάλο μας στοίχημα είναι να επενδύσουμε στην Γνώση, με ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα σε όλες τις βαθμίδες».

Σταύρος Θεοδωράκης: Ο νόμος είναι παλιομοδίτικος και αριστερίστικος αχταρμάς με ακροδεξιά φρένα
«Οι φοιτητές απόντες, οι καθηγητές απόντες, αλλά η κυβερνητική πλειοψηφία προσπαθεί όπως – όπως να πάρει αποφάσεις» κατηγόρησε την κυβέρνηση, μιλώντας στη Βουλή στο νομοσχέδιο για την Παιδεία, ο Σταύρος Θεοδωράκης.
Ο επικεφαλής του Ποταμιού στηλίτευσε την κυβέρνηση ότι αυτό το νομοσχέδιο είναι «το τέταρτο επεισόδιο από τα έξι που θα παιχτούν στη βουλή την καλοκαιρινή περίοδο» και υποστήριξε ότι «ο νόμος που θα ψηφίζουν σήμερα οι ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ είναι ένας παλιομοδίτικος νόμος, αριστερίστικος αχταρμάς με ακροδεξιά φρένα».
Ο πρόεδρος της Κ.Ο. του Ποταμιού στην ομιλία του υποστήριξε ότι ο συγκεκριμένος νόμος «διώχνει τους νέους, τους στερεί την ελπίδα και κρατά τη χώρα μακριά από τη σύγχρονη πραγματικότητα» και απευθυνόμενος στους κυβερνητικούς βουλευτές ότι «για αυτούς πάνω από όλα είναι το κόμμα, οι συμβιβασμοί και η συντήρηση» ενώ υπογράμμισε ότι η «η Ελλάδα ποτέ δεν ευτύχησε να έχει ακομμάτιστα πανεπιστήμια καθώς το κομματικό κράτος ήθελε πάντα ένα πανεπιστήμιο στα μέτρα του».

Share.

Comments are closed.