Ανοιχτή επιστολή έστειλαν εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Θεσσαλονίκης προς τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, σχετικά με τις επιλογές διευθυντών σχολικών μονάδων.
Στην επιστολή τους εκφράζουν τις απορίες τους για τον τρόπο που λειτούργησε το νέο διάταγμα επιλογής στελεχών και την αναστάτωση που θα επιφέρει σε κάποια σχολεία ο νέος τρόπος επιλογής, λόγω του γεγονότος ότι δεν ελήφθη καθόλου υπ’ όψιν η διαδικασία έκφρασης γνώμης των συνηπηρατούντων
Ακολουθεί η επιστολή
«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Με τον ν. 4327/2015 σύμφωνα με τον οποίον η γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων έκρινε σε μεγάλο βαθμό την επιλογή Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας, σε συγκεκριμένο Σχολείο της Θεσσαλονίκης εξελέγη με τη συντριπτική πλειοψηφία των 56 ψήφων, ο κ. Α.Β. ενώ η μέχρι τότε διευθύντρια Ε.Μ. έλαβε μόλις 5 ψήφους, καθώς ο τρόπος διοίκησής της επέφερε διάσπαση της συλλογικότητας του Συλλόγου Διδασκόντων, με άμεσο αντίκτυπο τη δημιουργία αρνητικού παιδαγωγικού κλίματος.
Με τον ν. 4473/2017 ζητήθηκε, μέσα από συγκεκριμένη διαδικασία, η έκφραση γνώμης του συλλόγου διδασκόντων, χωρίς να γίνεται σαφές με ποιον τρόπο αυτή θα διαμορφώσει το τελικό αποτέλεσμα.
Κατά τη διαδικασία αυτή, ο διευθυντής του συγκεκριμένου Σχολείου Θεσσαλονίκης κ. Α.Β., μετά από δύο έτη θητείας κατά τα οποία το σύνολο της Σχολικής Μονάδας (μαθητές, γονείς, διδακτικό προσωπικό) λειτούργησε σε κλίμα συναίνεσης και αγαστής συνεργασίας, με εκπληκτικά αποτελέσματα σε όλα τα επίπεδα, έλαβε 65 θετικές ψήφους (και στα 4 προδιατυπωμένα ερωτήματα) σε σύνολο 65 ψηφισάντων.
Ωστόσο, η γνώμη του συλλόγου διδασκόντων δεν ελήφθη, όπως αποδείχθηκε, υπόψη σε κανένα στάδιο της διαδικασίας επιλογής (ούτε καν στη συνέντευξη, της οποίας τα αποτελέσματα, κυμαίνονται μεταξύ βαθμολογίας 6-8). Συνέπεια δε τούτου ήταν να επικρατήσουν τα αντικειμενικά κριτήρια της «επιστημονικής και παιδαγωγικής επάρκειας», γεγονός που έδωσε τη δυνατότητα στην αποπεμφθείσα με τον προηγούμενο νόμο κ. Ε.Μ. να επιστρέψει στο σχολείο.
Εάν λοιπόν, κ. Υπουργέ, όπως καλόγνωμα δεχόμαστε, ενδιαφέρεστε πραγματικά για «την ανάπτυξη κλίματος συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών, τη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης για την ανάπτυξη του κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος, την ανάπτυξη παιδαγωγικών πρωτοβουλιών και τις οργανωτικές/διοικητικές ικανότητες των διευθυντών σχολικών μονάδων», όπως υποδεικνύουν τα ερωτήματα που εσείς απευθύνατε στους συλλόγους διδασκόντων, επιτρέψτε μας να διερωτηθούμε:
Κύριε Υπουργέ,
Λαμβάνοντας υπόψη:
Θέλουμε να εκφράσουμε την απορία μας πώς συνάδουντα παραπάνω με τις δημοκρατικές αρχές που επιθυμεί να υπηρετήσει η Κυβέρνησή σας και εν τέλει σε ποιον βαθμό αποκαθίσταται το περί δικαίου αίσθημα ολόκληρης της σχολικής κοινότητας σε μια διαδικασία που δεν έχει μόνο διοικητικές, αλλά και παιδαγωγικές προεκτάσεις.
Με εκτίμηση,
Εκπαιδευτικοί του Σχολείου
Θεσσαλονίκη, 29 Ιουλίου 2017»
Την επίθεση σε χριστουγεννιάτικη αγορά στο Μαγδεμβούργο της Γερμανίας καταδίκασε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, τονίζοντας…
Το Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων επισκέφθηκε το πρωί του Σαββάτου 21 Δεκεμβρίου αντιπροσωπεία της περιφερειακής παράταξης…
Στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2025, ο Πρωθυπουργός παρουσίασε το μεγάλο αφήγημα της ΝΔ…
Χθες, την ημέρα του χειμερινού ηλιοστασίου, την πιο μικρή μέρα του χρόνου με το μεγαλύτερο…
Ο Δήμος Αθηναίων, θέλοντας να δώσει την ευκαιρία στις μαθήτριες και τους μαθητές να απολαύσουν…
Μια καταιγίδα οργής της ακροδεξιάς άναψε σε όλη την Ευρώπη το βράδυ της Παρασκευής, αφού…