Τα δικαιώματα των επιβατών που ταξιδεύουν αεροπορικώς
Ενημερωτική καμπάνια για τα δικαιώματα των επιβατών που ταξιδεύουν αεροπορικώς πραγματοποιείται σήμερα, 13 Ιουλίου 2017, στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας και την Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή».
Με αφορμή αυτή τη δράση που έχει τίτλο «Ταξιδεύεις αεροπορικώς; Μάθε τα δικαιώματά σου και διεκδίκησέ τα!» το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας και η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» δίνουν 8 βασικές συμβουλές σε όσους σκοπεύουν να ταξιδέψουν αεροπορικώς και τους ενημερώνουν για τα δικαιώματά τους και πώς μπορούν να τα διεκδικήσουν, με απλές και χωρίς κόστος διαδικασίες εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών.
8 συμβουλές πριν ταξιδέψεις
Είτε αγοράζεις το εισιτήριό σου ηλεκτρονικά είτε όχι, είτε το προμηθεύεσαι απευθείας από την αεροπορική εταιρεία είτε μέσω πρακτορείου, πρέπει προηγουμένως:
Καθυστερήσεις ή ματαιώσεις πτήσεων
Αν καθυστερήσει η πτήση σου άνω των δύο ωρών και αναλόγως της απόστασης της πτήσης, έχεις δικαίωμα:
Ο αερομεταφορέας υποχρεούται να ενημερώνει τον επιβάτη για τα παραπάνω δικαιώματά του, καθώς και για τον λόγο της καθυστέρησης.
Αν αρνηθεί την επιβίβαση ο αερομεταφορέας, παρά τη θέλησή σου, αν και έχεις εισιτήριο (π.χ. λόγω υπεράριθμων κρατήσεων, μετάβασης σε μικρότερο αεροσκάφους με πρωτοβουλία της εταιρείας κλπ.) δικαιούσαι:
α. Αποζημίωση, ανάλογα με την απόσταση της πτήσης: – 250 ευρώ, για πτήσεις έως 1.500 χλμ. – 400 ευρώ, για όλες τις πτήσεις στο εσωτερικό της Ε.Ε. άνω των 1.500 χλμ. ή για όλες τις πτήσεις από 1.500 χλμ. έως 3.500 χλμ. – 600 ευρώ για όλες τις υπόλοιπες πτήσεις.
Αν ο αερομεταφορέας προσφέρει εναλλακτική πτήση με παρεμφερή ώρα άφιξης, η αποζημίωση μπορεί να μειωθεί κατά 50%.
β. Παροχή βοήθειας ίδιας με την καθυστέρηση πτήσης (δηλαδή κάλυψη των εξόδων διατροφής και διαμονής και μεταφορά από και προς το κατάλυμα, αν απαιτηθεί διανυκτέρευση).
Αν ματαιωθεί η πτήση, δικαιούσαι:
α. Επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σου (ολόκληρου ή μόνο του μέρους που δεν χρησιμοποιήθηκε).
β. Μεταφορά προς τον τελικό προορισμό με άλλη πτήση το συντομότερο δυνατό.
γ. Εκ νέου κράτηση για μεταγενέστερη ημερομηνία της επιλογής σου (εφόσον υπάρχουν θέσεις).
Ο επιβάτης δεν λαμβάνει αποζημίωση από τον αερομεταφορέα ιδίως: αν η ματαίωση οφειλόταν σε έκτακτες συνθήκες (καιρικές συνθήκες, απεργία εργαζομένων κλπ.) ή αν είχε προηγηθεί έγκαιρη ενημέρωση σχετικά με τη ματαίωση ή αν προσφέρθηκε εναλλακτική πτήση για την ίδια διαδρομή και με παρεμφερή ώρα άφιξης και είχε δοθεί έγκαιρη ενημέρωση, σύμφωνα με τις ειδικές προβλέψεις του Κανονισμού 261/2004.
Αν συμβεί απώλεια, καταστροφή, φθορά ή καθυστέρηση αποσκευών, δικαιούσαι:
Αποζημίωση από τον αερομεταφορέα έως το ποσό των 1.230 ευρώ, εκτός αν η φθορά ή η καταστροφή οφείλεται σε ελάττωμα της ίδιας της αποσκευής. Αν το περιεχόμενο της αποσκευής είναι μεγάλης αξίας, μπορείς, στον έλεγχο εισιτηρίων, να το δηλώσεις, πληρώνοντας ένα συμπληρωματικό ποσό για να λάβεις αποζημίωση για ό,τι δηλώσεις.
Για τη διεκδίκηση αποζημίωσης απαιτείται η υποβολή σχετικής έγγραφης δήλωσης εντός 7 ημερών από την παραλαβή των αποσκευών ή εντός 21 ημερών, εάν πρόκειται για καθυστερημένη παραλαβή.
Τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία όταν ταξιδεύουν με αεροπλάνο:
Αν η αεροπορική εταιρεία εδρεύει στην Ελλάδα, σε περίπτωση προβλήματος, οι πολίτες μπορούν να απευθυνθούν στην Ανεξάρτητη Αρχή Συνήγορος του Καταναλωτή
Από τους πολιτικούς δεν έλειψε ποτέ η δύναμη, έλειψε όμως η θέληση. Και η θέληση…
Ο πρώην Δήμαρχος της Ιεράς Πόλης Μεσολογγίου και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Δημιουργική Ανατροπή» -…
Η δημοτική παράταξη «Βριλήσσια Δήμος Δημιουργίας» με επικεφαλής τον Κώστα Βαφειάδη, με ανακοίνωσή της, επισημαίνει…
Ο Δήμος Ιερής Πόλης Μεσολογγίου ανακοινώνει με χαρά το πρόγραμμα των πολιτιστικών εκδηλώσεων για το…
Το προαύλιο του 1ου Γενικού Λυκείου Πεύκης (Λεωφόρος Ειρήνης 34) αυτόν τον μήνα γίνεται ο…
Το πρώτο βήμα σε μια σειρά κινήσεων που θα ακολουθήσουν απο την Πολιτική Προστασία του…