Categories: Εκπαίδευση

Διαμαρτυρία της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας: Οι Δάσκαλοι πρέπει να ξέρουν Μαθηματικά

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία εκφράζει την ανησυχία και την αντίθεσή της σε επιμέρους ρυθμίσεις του υπό ψήφιση Νομοσχεδίου που οδηγούν σε υποβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης ή στην περιθωριοποίηση της βαρύτητας των σχετικών μαθημάτων μέσα στο σχολείο και στα προσόντα των υποψηφίων που διαγωνίζονται για τη συνέχιση των σπουδών τους στα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Δυστυχώς το Υπουργείο, ενώ ορθά επιδιώκει την αναβάθμιση του Λυκείου δεν δείχνει να παρακολουθεί τις ευρωπαϊκές και διεθνείς κατευθύνσεις ενίσχυσης της μαθηματικής και επιστημονικής εκπαίδευσης. Αντίθετα, φαίνεται να ακολουθεί την πεπατημένη με δημοσιογραφικές διαρροές για πρόχειρες και ξαφνικές επεμβάσεις στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, προκαλώντας απορρύθμιση και εκπαιδευτική υποβάθμιση.

Ανάμεσα στις φημολογούμενες ρυθμίσεις της «τελευταίας στιγμής» καταγράφεται ο αποκλεισμός της μαθηματικής ικανότητας από το προσοντολόγιο των υποψηφίων για την πρόσβαση σε μια σειρά από ανώτατες σχολές, όπως οι Επιστήμες της Εκπαίδευσης, οι Ιατρικές Σχολές και οι Ανθρωπιστικές-Κοινωνιολογικές κατευθύνσεις.

Με αυξημένη ανησυχία παρατηρούμε ότι οι Επιστήμες της Εκπαίδευσης αφενός δεν περιλαμβάνονται σε έναν ενιαίο και πολυμεταβλητό σχεδιασμό με την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση (τις καθηγητικές σχολές), αφετέρου ότι η μαθηματική ικανότητα εξορίζεται από το ακαδημαϊκό προφίλ των υποψηφίων για σπουδές με προοπτική απασχόλησης στην προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Η ΕΜΕ καλεί το Υπουργείο να αποφύγει το επιστημολογικό και εκπαιδευτικό ολίσθημα που θα μετατρέψει την Ελλάδα στην μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που αποκρύπτει από τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό τη σημασία των μαθηματικών στην ανάπτυξη της ανθρώπινης σκέψης, στην κατανόηση των επιστημών και στην οργάνωση του σύγχρονου πολιτισμού. 

Ζητούμε να ανοίξει ένας έντιμα αντιπροσωπευτικός, υπεύθυνος και δημοκρατικός διάλογος του ΙΕΠ και του Υπουργείου με τις επιστημονικές ενώσεις και την εκπαιδευτική κοινότητα.

Η ΕΜΕ είναι πρόθυμη να συμβάλλει με συγκεκριμένες προτάσεις και συστηματική παρουσία,  ώστε η ελληνική εκπαίδευση να συμμετάσχει με κριτικό και δημιουργικό τρόπο στην διαμορφούμενη νέα διεθνή εκπαιδευτική πραγματικότητα και στην επαυξημένη πραγματικότητα της ψηφιακότητας και του διαδικτύου, στην οποία ο ρόλος και η σημασία των μαθηματικών εμφανίζεται όλο και πιο βαρύνων για την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και ενεργών πολιτών. 

Ας αποφύγει το Υπουργείο την επανάληψη των λαθών του παραγοντισμού και των υποκειμενισμών και παραγοντισμών που αναπαράγουν μια περιθωριακή εικόνα της ελληνικής εκπαίδευσης. Να στραφεί με υπεύθυνο και σοβαρό τρόπο στην αναβάθμιση της μαθηματικής και επιστημονικής σκέψης και της κριτικής ψηφιακής κατάρτισης όλων των παιδιών.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Επίσημη ανακοίνωση της Euroleague: Δικαιώνει Ολυμπιακό και Μπαρτζώκα για την “αλλοίωση” στο ΣΕΦ

Η Euroleague πήρε επίσημη θέση για τις επίμαχες φάσεις στα παιχνίδια του Ολυμπιακού με την…

9 ώρες ago

Δήμος Βριλησσίων: Μετά από πολλά χρόνια φωτίστηκε και αναβαθμίστηκε το πάρκο της Ρεματιάς

Συντονισμένη επιχείρηση των υπηρεσίων του Δήμου Βριλησσίων για την  λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση του πάρκου…

11 ώρες ago

«Δημιουργική Ανατροπή» – Κώστας Λύρος: Εορτές Εξόδου 2024 – Χαμηλότερες του κύρους του Δήμου και του θεσμού

Ανακοίνωση με την όποια ασκεί δριμεία κριτική στη Δημοτική Αρχή για τον τρόπο που οργανώθηκαν…

12 ώρες ago

Δημήτρης Βερβεσός πρόεδρος ΔΔΑ: Στην πρωτόδικη απόφαση για το Μάτι, δεν ίσχυε ο «νόμος Φλωρίδη»

Στη διευκρίνιση ότι δεν ισχύει ο νόμος Φλωρίδη στην πρωτόδικη απόφαση για το Μάτι προχώρησε…

16 ώρες ago

Ασημακοπούλου Leaks: Κομματικό στέλεχος υπέδειξε για τη διαρροή ο Θεοδωρόπουλος

Κομματικό στέλεχος, το οποίο δεν κατονόμασε, υπέδειξε ως πηγή των email που μεταβίβασε στην Άννα…

22 ώρες ago

Πασχαλινό Γλέντι στο Δήμο Λυκόβρυσης – Πεύκης!

Γιορτάζουμε το Πάσχα στο Δήμο Λυκόβρυσης – Πεύκης, με πλούσιο φαγητό, μουσική, χορό και πολλές…

23 ώρες ago