Δημ. Συνεργασία Εκπ/κών: Με τους αγώνες μας έχουμε “θωρακίσει” τον δημόσιο χαρακτήρα του Νηπιαγωγείου!

0

Είκοσι ένα χρόνια μετά την προσπάθεια της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Βοιωτίας να υπαχθούν τα σχολεία στις υπηρεσίες της και δεκαεπτά χρόνια μετά την 2592/1999 απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, η οποία έκρινε ύστερα από προσφυγή της ΔΟΕ, ότι η Παιδεία ανήκει ευθέως στις αρμοδιότητες του Κράτους και απέκλεισε  τη μεταφορά αρμοδιοτήτων σχετικών με αυτήν στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης οποιουδήποτε βαθμού, η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) με απόφαση του συνεδρίου της προσπαθεί επαναφέρει στην επικαιρότητα το ίδιο θέμα το οποίο έχει κριθεί οριστικά με την απόφαση του ΣτΕ!  

Δεν είμαστε καθόλου σίγουροι ότι όλοι οι σύνεδροι της ΚΕΔΕ γνωρίζουν τόσο το άρθρο 16 του Συντάγματος της Χώρας όσο και την απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας αν και θα όφειλαν. Σε κάθε περίπτωση όμως, όλοι αντιλαμβάνονται πως η κατάθεση της πρότασής τους δεν οφείλεται σε ειλικρινές ενδιαφέρον για την Παιδεία αλλά μάλλον σε μια επιδίωξή τους να “εφαρμόσουν” με τον τρόπο που έχουν κάνει τόσα χρόνια στις υπηρεσίες τους και το σύστημα διορισμών στην εκπαίδευση… Με λίγα λόγια μάλλον εκλογικούς πελάτες ονειρεύονται…

Αν το ενδιαφέρον τους για την παιδεία ήταν πραγματικό, μάλλον θα έπρεπε στο συνέδριό τους να αναζητούν τρόπους να διαθέτουν στα σχολεία έγκαιρα και χωρίς περικοπές τα λιγοστά μνημονιακά κονδύλια του κράτους αλλά και να τα ενισχύουν με δικούς τους πόρους. Θα έπρεπε να αναζητούν τρόπους να φροντίζουν καλύτερα τις κτηριακές υποδομές, να εφοδιάζουν με καύσιμα ώστε να μην κρυώνουν οι μαθητές σε αίθουσες “ψυγεία”, να διαθέτουν σωστά τα αναλώσιμα, να επιβλέπουν καλύτερα την καθαριότητα των εξωτερικών χώρων, να αναζητούν λύσεις για την φύλαξη των εγκαταστάσεων και την προστασία από βανδαλισμούς, να μειώσουν την γραφειοκρατία ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι εκπαιδευτικοί που προσπαθούν να επιτελέσουν το έργο τους.

Αντί όλων αυτών που με ελάχιστες εξαιρέσεις γίνονται με απαράδεκτο τρόπο από τους ΟΤΑ, “ονειρεύονται” μεταφορά των Νηπιαγωγείων στις αρμοδιότητές τους. Προφανώς για να τα λειτουργήσουν με τον “άψογο” τρόπο που οι ίδιοι αλλά δυστυχώς για αυτούς και οι πολίτες, γνωρίζουν…

Δεν έχουμε κανενός είδους ανησυχία ότι η πρόταση αυτή μπορεί να έχει καμία απολύτως τύχη υλοποίησης. Είναι όχι μόνο αντισυνταγματική αλλά και ανεφάρμοστη. Με τη στρατηγική, τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες μας δεν έχουμε αφήσει πεδίο σε κανέναν στα πλαίσια του παρόντος Συντάγματος να αμφισβητήσει τον δημόσιο χαρακτήρα του Νηπιαγωγείου. Είναι όμως εξοργιστικό κάποιοι στην σημερινή εποχή να οραματίζονται ρουσφετολογικές δόξες του παρελθόντος!

Οι εκπαιδευτικοί και η κοινωνία ολόκληρη αγωνιούν για την κατάσταση στην εκπαίδευση. Παλεύουν για δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, στα πλαίσια των επιταγών του Συντάγματος της Χώρας.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα συνεχίζει να δίνει τον αγώνα για καλύτερη εκπαίδευση, για καλύτερο σχολείο. Θα είμαστε πάντα στην πρώτη γραμμή για να μην περάσουν τα σχέδια όσων επεξεργάζονται οπισθοδρομικές λύσεις. Όπως κάναμε το 1999 με την προσφυγή στο ΣτΕ που έβαλε φρένο στις επιδιώξεις των αμετανόητων, όπως κάναμε το 2006 με τον μεγάλο απεργιακό αγώνα που εξασφάλισε την υποχρεωτικότητα της προσχολικής αγωγής. Όπως κάνουμε στο παρόν και θα κάνουμε και στο μέλλον μέχρι να κερδίσουμε την δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά!

Αφήνουμε τους «οραματιστές» να αναζητούν τρόπους να ρουσφετολογήσουν, προχωράμε μπροστά χωρίς αυτούς για ένα καλύτερο Δημόσιο Νηπιαγωγείο!

Share.

Comments are closed.

WordPress Πρόσθετο Cookie από το Real Cookie Banner