Ανδρέας Μπαγιώργος*: «Κλέβοντας» εκπαιδευτικούς και ώρες διδασκαλίας, αφήνοντας χιλιάδες στην ανεργία, ξεκινά το “Νέο” σχολείο…

0

Μπορεί τα σχολεία να άνοιξαν φέτος με τους εκπαιδευτικούς στην θέση τους μετά το «πετσόκομμα» απ’ όλα σχεδόν τα σχολεία εκπαιδευτικών,

  • αφού το υπουργείο αντιμετώπισε με μνημονική πολιτική και με «λογιστικά» κριτήρια την εκπ/ση (τόσοι εκπ/κοί Χ τόσο διδακτικό ωράριο ΙΣΟΝ τόσο, συν το ολοήμερο ΙΣΟΝ τόσο και πάλι περισσεύουν)
  • αφού διέγραψαν το ολοήμερο σχολείο που έφερε χιλιάδες διορισμούς και εξυπηρέτησε πραγματικές εκπ/κες ανάγκες μαθητών
  • αφού «πετάχτηκε» ένας μεγάλος αριθμός συναδέλφων ειδικοτήτων έξω από τα σχολεία !!
  • αφού απαξιώθηκε το νηπιαγωγείο και το σημαντικός του ρόλος στην εκπ/ση!!
  • αφού γύρισαν την πλάτη στην Ειδική Αγωγή και στις ιδιαίτερες εκπ/κες ανάγκες της..!!

Με τις πρόσφατες προσλήψεις έχουμε ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ: 10.110 συνολικές προσλήψεις αναπληρωτών στην ΠΕ.

Εξ αυτών οι 9.699 είναι πλήρους ωραρίου και οι 411 μειωμένου (385 ειδικότητες και 26 δάσκαλοι).

Αναλυτικά:

  • Γενική αγωγή (ΠΕ 60 και 70): 4293 ΠΕ 60:1554 και ΠΕ 70: 2739 (26 Μ).
  • Ειδικότητες: 3008 (385 Μ)
  • Ειδική αγωγή: 2809

Υπενθυμίζω ότι πέρυσι, μέχρι το τέλος της χρονιάς, είχαν προσληφθεί 13.866 αναπληρωτές. Υπολείπονται δηλ. για να φτάσουμε στα περσινά επίπεδα 3756 προσλήψεις.

Ελάχιστες αν θα γίνουν ακόμη γιατί οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό φέτος στα δημοτικά σχολεία είναι μειωμένες σε σχέση με τις προηγούμενες σχολικές χρονιές λόγω του «πετσοκόμματος » και το κλέψιμο των ωρών από τους μαθητές στην πρωινή ζώνη και το ολοήμερο.

Ωστόσο, το πρόβλημα με τα κενά στα σχολεία δε λύθηκε παρά το γεγονός πως συμπληρώθηκε ένας μήνας λειτουργίας των σχολείων. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στα ολοήμερα τμήματα, όπου άλλα δε λειτουργούν καθόλου και άλλα υπολειτουργούν.

Οι αιτίες:

  • Παντελή ανυπαρξία στοιχειώδους προγραμματισμού.
  • Κακοδιαχείριση προσωπικού.
  • Μη έγκαιρη διάθεση των πλεοναζόντων εκπαιδευτικών των κοινών ειδικοτήτων από τη Β/θμια εκπ/ση. Χρόνιο πρόβλημα και αναχρονιστικές γραφειοκρατικές αντιλήψεις. Παραμένουμε ακόμη στο χτες.

Τελικά το « Άριστα » ήταν για τις εκατοντάδες χαμένες διδακτικές ώρες και τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που θα μείνουν άνεργοι. Εξοικονόμησαν ώρες και εκπαιδευτικούς, αλλά εξαφάνισαν την ποιότητα, τη δημιουργικότητα, την καινοτομία!

Είναι η ώρα να πούμε «ΦΤΑΝΕΙ», ώρα να τους αλλάξουμε ρότα, ώρα να κρατήσουμε όρθιο το δημόσιο σχολείο και να στηρίξουμε τους εκπ/κους.

Οι εκπαιδευτικοί της τάξης θα συνεχίσουν να αγωνίζονται για το ποιοτικό δημόσιο σχολείο, για το δικαίωμα των ίσων ευκαιριών ….για μια ζωή αξιοπρέπειας ….

*Ο Ανδρέας Μπαγιώργος είναι υποψήφιος αιρετός με τη Δημοκρατική Συνεργασία για το ΠΥΣΠΕ Αχαΐας, το ΑΠΥΣΠΕ Δυτικής Ελλάδος και για το ΚΥΣΠΕ

Προηγούμενα άρθρα

Share.

Comments are closed.