Πρώτο ταξίδι της Cosco στην κρουαζιέρα με Home port τον Πειραιά

0

Με απευθείας πτήσεις από την Κίνα σχεδιάζει να φέρνει η Cosco Κινέζους τουρίστες στην Ελλάδα, προκειμένου να επιβιβάζονται στα κρουαζιερόπλοια και να κάνουν ταξίδια με βάση το λιμάνι του Πειραιά. Η είδηση αυτή κυκλοφόρησε στο πλαίσιο της χθεσινής εκδήλωσης για τον νέο προβλήτα κρουαζιέρας του ΟΛΠ.

Η έλευση άλλωστε των Κινέζων τουριστών στη χώρα μας, σε συνδυασμό με την ενδυνάμωση των πτήσεων από τις ΗΠΑ, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για να αναπτυχθεί το home port, αφού η εσωτερική κίνηση στην κρουαζιέρα είναι ελάχιστη. Οι Κινέζοι τουρίστες, άλλωστε, είναι και το «κίνητρο» προκειμένου να πειστούν οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας ώστε να εντείνουν την παρουσία τους στη χώρα μας, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο που μόνο η Ελλάδα θεωρείται ασφαλής προορισμός για κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο.

Ο πρόεδρος του ομίλου Cosco capt. Xu Lirong, ο οποίος βρέθηκε χθες στον ΟΛΠ προκειμένου να παραστεί στο πρώτο έργο που ολοκληρώθηκε στον Πειραιά με τη νέα διοίκηση του λιμανιού, τόνισε ότι στην Κίνα, αλλά και στην Άπω Ανατολή σημειώνεται μεγάλη ανάπτυξη της κρουαζιέρας και ήδη υπάρχει τεράστια ζήτηση από τους Κινέζους για τουρισμό στο εξωτερικό. «Τα ταξίδια με κρουαζιερόπλοια έχουν γίνει νέα μόδα στην Κίνα. Ίδια μόδα έχει γίνει και ο τουρισμός στην Ελλάδα, μετά τα εκτενή ρεπορτάζ για τη στρατηγική συνεργασία της Cosco Shipping με τον ΟΛΠ. Οι Κινέζοι γνωρίζουν τώρα όλο και περισσότερο την Ελλάδα και η Ελλάδα έχει γίνει ο πόλος έλξης για χιλιάδες Κινέζους τουρίστες» σημείωσε χαρακτηριστικά ο ισχυρός άντρας του μεγαλύτερου ναυτιλιακού ομίλου της Κίνας.

Το έργο κατασκευάστηκε με πλωτά κιβώτια οπλισμένου σκυροδέματος και δίνει μια επιπλέον θέση πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων άνω των 250 μέτρων αφού έχει μήκος 284 μ. και βάθος 11 μ. ενώ ο χερσαίος χώρος είναι 8.415 τ.μ. Έτσι οι συνολικές θέσεις παραβολής για πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων διαμορφώνονται σε 10 (ανάλογα με το μέγεθος των πλοίων). 

Η Cosco σχεδιάζει επίσης να αναπτύξει και τη νέα βάση κρουαζιέρας που θα μπορεί να φιλοξενήσει από τρία, στην πρώτη φάση, μέχρι και έξι σύγχρονα κρουαζιερόπλοια τελευταίας γενιάς. Για το λόγο αυτό ο πρόεδρος του κινέζικού ομίλου ζήτησε την υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης και άλλων αρμόδιων φορέων. Η διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά σήμερα είναι περίπου 1 εκατ. τον χρόνο, ενώ ο βραχυπρόθεσμος σκοπός της Cosco είναι να την αυξήσει στο 1,5 εκατ. και μακροπρόθεσμα στα 3 εκατ.

«H Cosco Shipping είναι πρόθυμη να καταβάλει κοινές προσπάθειες και να συντονιστεί με την ελληνική κυβέρνηση, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το ΤΑΙΠΕΔ, τον Δήμο Πειραιά και άλλους συνεργάτες και πελάτες. Πιστεύουμε ότι η μοίρα μας -και των Ελλήνων και των Κινέζων υπαλλήλων- είναι συνδεδεμένη. Με σκληρή δουλειά θα κάνουμε μαζί το λιμάνι του Πειραιά το πιο λαμπερό μαργαριτάρι της Μεσογείου», κατέληξε ο capt. Lirong.

Το μεγάλο έργο για τον νέο ΟΛΠ θα είναι η επέκταση της βάσης κρουαζιέρας έξω από τα όρια του σημερινού λιμανιού και από την πλευρά που «κοιτάζει» προς το Φάληρο. Πρόκειται για ένα έργο που όταν ολοκληρωθεί θα έχει τη μορφή τρίαινας.

Η πρώτη φάση, με προϋπολογισμό 120 εκατ. ευρώ, είναι κατά 95% επιδοτούμενη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και προβλέπει τη δημιουργία δύο έως τριών θέσεων πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων. Η δεύτερη φάση, η οποία δεν είναι στα υποχρεωτικά έργα, θα διπλασιάσει τις δυνατότητες της νέας βάσης.

«Ολοκληρώθηκε η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και παρά την όποια άποψη μπορεί να έχει ο καθένας για τον τρόπο της ιδιωτικοποίησης, πρέπει να κοιτάμε το αύριο. Θεωρώ ότι το αύριο είναι αισιόδοξο». Την επισήμανση αυτή έκανε ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης στα εγκαίνια του νέου προβλήτα κρουαζιέρας.

 «Οι νέοι επενδυτές έχουν πολύ μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση των λιμανιών», σημείωσε ο κ. Μώραλης και προσέθεσε: «Λένε ότι θέλουν να κάνουν το λιμάνι του Πειραιά το μαργαριτάρι της Μεσογείου και πιστεύω ότι μπορεί να γίνει. Αυτό που με απασχολεί περισσότερο είναι οι επενδύσεις στο λιμάνι, στη χερσαία λιμενική ζώνη, να έχουν θετική επίδραση και στον Δήμο Πειραιά, αλλά και στους όμορους δήμους. Αυτό θα είναι μια επιτυχία, η ανάπτυξη δηλαδή του λιμανιού, να φέρει ανάπτυξη και στις πόλεις μας και στους δημότες, κάτι το οποίο πιστεύω πως μπορεί να γίνει».

Share.

Comments are closed.

WordPress Πρόσθετο Cookie από το Real Cookie Banner