Categories: Οικονομία

Τελεσίγραφο σε δανειολήπτες με «κόκκινα δάνεια»

Καμπανάκι στους «κόκκινους» δανειολήπτες χτυπά ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας των Τραπεζών, που τροποποιήθηκε με απόφαση της Τραπέζης της Ελλάδος (ΤτΕ) και δημοσιεύθηκε χθες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Το νέο πλαίσιο είναι δεσμευτικό τόσο για τις τράπεζες και τους δανειολήπτες όσο και για τα λεγόμενα funds. Στόχος του είναι να περιορίσει το πρόβλημα των μη εξυπηρετούμενων δανείων που προσεγγίζουν τα 110 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με την ΤτΕ, όπως δημοσιεύει ο Ελεύθερος Τύπος, «καθιερώνει γενικές αρχές συμπεριφοράς και υιοθετεί βέλτιστες πρακτικές, τόσο για τις δανείστριες τράπεζες όσο και για τους δανειολήπτες, με στόχο την εξεύρεση λύσεων ρύθμισης ή οριστικού διακανονισμού οφειλών σε καθυστέρηση, λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες και ιδιαιτερότητες κάθε δανειολήπτη».

Χρυσή τομή

Ως «κατάλληλη λύση» θεωρείται εκείνη που διασφαλίζει τη συμμόρφωση της τράπεζας με τις εποπτικές της υποχρεώσεις, λαμβάνοντας όμως παράλληλα υπόψη τη συνολική οικονομική κατάσταση του δανειολήπτη (δηλαδή εισοδήματα, ρευστοποιήσιμα περιουσιακά στοιχεία, λοιπές οφειλές και εναπομένον εισόδημα για την κάλυψη του ελάχιστου επιπέδου «εύλογων δαπανών διαβίωσης», εφόσον πρόκειται για φυσικό πρόσωπο).

Στο μεταξύ, εάν παρά το ότι αμφότερες οι συνθήκες τηρούνται, τα μέρη δεν συμφωνήσουν τελικώς σε κοινά αποδεκτή λύση, τότε η διαφωνία τους μπορεί να επιλύεται εξωδικαστικά μέσω του Συνηγόρου του Καταναλωτή ή άλλων φορέων με αντικείμενο τη διαμεσολάβηση.

Επικοινωνία

Στο αναθεωρημένο πλαίσιο, μεταξύ άλλων, αποσαφηνίζεται σειρά διαδικασιών επικοινωνίας μεταξύ τραπεζών-δανειοληπτών και λαμβάνεται ειδική μέριμνα για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις, για κοινωνικά ευπαθείς ομάδες και για περιπτώσεις δανείων με πολλαπλούς πιστωτές.

Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης καταβολής της δόσης, εν όλω ή εν μέρει, η τράπεζα αμέσως επικοινωνεί με το δανειολήπτη προκειμένου να του παράσχει συμβουλευτικού χαρακτήρα υπηρεσίες για την αντιμετώπιση της καθυστέρησης.

Αν η καθυστέρηση ξεπερνά τις 30 ημέρες, κάθε ίδρυμα εφαρμόζει τα ακόλουθα πέντε στάδια κατά το χειρισμό των δανειοληπτών με οφειλές που παρουσιάζουν καθυστερήσεις, καθώς και σε περιπτώσεις με ενδείξεις πιθανής καθυστέρησης:

  1. Επικοινωνία με το δανειολήπτη.
  2. Συγκέντρωση οικονομικών και άλλων πληροφοριών
  3. Αξιολόγηση των οικονομικών στοιχείων
  4. Πρόταση των κατάλληλων λύσεων στο δανειολήπτη
  5. Διαδικασία εξέτασης ενστάσεων.
Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Πασχαλινές ευχές

Καλό Πάσχα και Χρόνια Πολλά σε όλους. Μακάρι η Ανάσταση του Κυρίου να μαλακώσει τις…

14 ώρες ago

Συνομιλίες μεταξύ Χαμάς και Ισραήλ για κατάπαυση πυρός – Πρόοδο στις συνομιλίες βλέπει το Κάιρο

Κορυφώνεται η διπλωματική κινητικότητα στο Κάιρο της Αιγύπτου, καθώς αντιπροσωπεία της παλαιστινιακής ισλαμιστικής οργάνωσης Χαμάς βρέθηκε…

14 ώρες ago

Ο γνωστός δημοσιογράφος Πάρις Καρβουνόπουλος υπέστη Εγκεφαλικό – Μεταφέρθηκε άμεσα από την Πάρο στην Αθήνα

Ο γνωστός δημοσιογράφος, Πάρις Καρβουνόπουλος, υπέστη εγκεφαλικό επεισόδιο, όπως έγινε γνωστό, σήμερα το πρωί του…

15 ώρες ago

«Νίκη Πολιτών» – Γιάννης Σταθόπουλος: στην Στέγη Γερόντων

Αντιπροσωπεία της Ανεξάρτητης Δημοτικής  Κίνησης «ΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΩΝ Αγ. Παρασκευής», αποτελούμενη από τους Γιάννη Σταθόπουλο πρ.…

17 ώρες ago

Τα Βριλήσσια τιμούν τη Μητέρα – Τα παιδιά δημιουργούν στο πάρκο Μ. Θεοδωράκης!

Ο Δήμος Βριλησσίων σας προσκαλεί την Κυριακή 12 Μαΐου 2024 στο πάρκο Μίκης Θεοδωράκης (πρ. ΤΥΠΕΤ) για να…

17 ώρες ago

«Έφυγε» από τη ζωή η ηθοποιός Άννα Παναγιωτοπούλου, σε ηλικία 76 ετών

Πέθανε η ηθοποιός Άννα Παναγιωτοπούλου σε ηλικία 76 ετών Έφυγε από τη ζωή η ηθοποιός,…

21 ώρες ago