Το δύσκολο έργο της αναβίωσης της ιστορικής φίρμας ελληνικών λευκών συσκευών ΙΖΟΛΑ έχει αναλάβει εδώ και έναν περίπου χρόνο η εισηγμένη εταιρεία Γ.Ε Δημητρίου Α.Ε.Ε, μέσα από νέας τεχνολογίας προϊόντα. Η εταιρεία που έγινε γνωστή στο πανελλήνιο για τα ποιοτικά προϊόντα και καταξιώθηκε για περίπου 5,5 δεκαετίες, κατασκεύασε την τελευταία ηλεκτρική συσκευή της το 1995 από το εργοστάσιο της Θήβας.
Ο σχεδιασμός τους επιτρέπει διακριτικές ρετρό αναφορές κυρίως στις ελεύθερες κουζίνες με τις εμαγιέ εστίες, ενώ τα υπόλοιπα προϊόντα της νέας εποχής ΙΖΟΛΑ υιοθετούν τη σύγχρονη σχεδιαστική ματιά χωρίς υπερβολές και τάση προς hi-tech αισθητική ταυτότητα.
Τα τεχνολογικά χαρακτηριστικά τους όμως είναι απόλυτα συνυφασμένα με τις σύγχρονες ανάγκες αλλά και με την εξέλιξη που έχει σημειωθεί στις λευκές συσκευές.
Ήδη, οι κουζίνες ΙΖΟΛΑ νέας εποχής, διατίθενται σε τρεις τύπους -εμαγιέ, κεραμικές και εντοιχιζόμενες- τόσο σε καταστήματα ηλεκτρικών συσκευών όσο και σε ηλεκτρονικά καταστήματα και οι τιμές τους είναι πολύ προσιτές για τον μέσο καταναλωτή. Η εταιρεία φιλοδοξεί να κερδίσει σημαντικό μερίδο στην αγορά, στην οποία κυριαρχούν τα γερμανικά brands, πιστεύοντας στην… φιλοπατρία των Ελλήνων αλλά και την υψηλή τεχνολογία που χρησιμοποιεί.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας, Γιώργο Δημητρίου, «η ΙΖΟΛΑ υπήρξε μια θρυλική μάρκα, υπόδειγμα δημιουργικότητας μέσα σε δύσκολες οικονομικές συγκυρίες και νιώθουμε υποχρεωμένοι να δώσουμε στη νέα γενιά καταναλωτών την ευκαιρία να τη γνωρίσει, να την εμπιστευτεί και να την αγαπήσει, όπως οι προηγούμενες».
Brand 86 ετών
Η ΙΖΟΛΑ μεσουράνησε στην ελληνική αγορά ως η βιομηχανία οικιακών συσκευών που έφερε “τον πολιτισμό στο σπίτι”, όπως επιβεβαίωνε το σύνθημα που την ακολουθούσε για πολλές δεκαετίες.
Ιδρύθηκε το 1930, δημιούργημα του δαιμόνιου επιχειρηματία από τη Θήβα, Παναγιώτη Δράκου. Για περισσότερο από 50 χρόνια αποτέλεσε μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές βιομηχανίες. Η περίπτωση της ΙΖΟΛΑ ταυτίστηκε με τη μάρκα που μεγαλουργεί, κυρίως για το καλό της πατρίδας και των εργαζομένων. Μετρώντας αρχικά δύο μονάδες παραγωγής υψηλής δυναμικότητας ( Εργοστάσιο Καλλιθέας και Θήβας) και στη συνέχεια περισσότερες, υπολογίζεται ότι κατασκεύαζε περίπου 800.000 συσκευές ετησίως, ενώ απασχολούσε περισσότερους από 2,500 εργαζόμενους.
Το 1951, η ΙΖΟΛΑ παρουσίασε την πρώτη κουζίνα και ένα χρόνο αργότερα το πρώτο ψυγείο, ελληνικής κατασκευής. Έκτοτε η μάρκα κατέλαβε την πρώτη θέση στις πωλήσεις ηλεκτρικών συσκευών, ξεπερνώντας σε μερίδια το 48% έως και τα μέσα της δεκαετίας 1990.
Σήμερα η ΙΖΟΛΑ, όπως τονίζει η Γ. Ε Δημητρίου, διατηρώντας τη μοναδικότητα και την ποιότητα που την αναδεικνύουν, επιστρέφει στην ελληνική αγορά, με νέα υψηλής αισθητικής και τεχνολογίας προϊόντα, που μπορούν να χαρακτηριστούν όπως και τότε, ως ”το κόσμημα του σπιτιού”. Διατηρώντας τη σταθερή κι αδιαπραγμάτευτη ποιότητα που είχε οικοδομήσει η μάρκα στην μακρόχρονη πορεία της στο παρελθόν, οι νέες συσκευές ΙΖΟΛΑ συμβαδίζουν σχεδιαστικά, με τις τάσεις της εποχής και τις ανάγκες του σύγχρονου νοικοκυριού και ταυτόχρονα προσφέρουν λύσεις στην ιδανική σχέση αξίας-τιμής.
Ο Γεώργιος Π. Δράκος, γιος του ιδρυτή της εταιρείας Π. Δράκου, το 1989 στο βιβλίο του “Στον αστερισμό της δημιουργίας – Η ιστορία μιας προσπάθειας”, γράφει: «Τον Σεπτέμβριο του 1951 αναγγείλαμε στις εφημερίδες ότι “με υπερηφάνεια παρουσιάζουμε την πρώτη ελληνική ηλεκτρική κουζίνα”. Εκόψαμε το πρώτο τιμολόγιο επ’ ονόματι του πατέρα μας, που δακρυσμένος έβγαλε και επλήρωσε την αξία της πρώτης κουζίνας σε χρυσάφι “για να πάει γούρι” – κατά την έκφρασή του. Τα αμέσως επόμενα τιμολόγια εκόπηκαν στο όνομα ακριβών φίλων, όπως ο Χριστόφορος Κατσάμπας, ο Ηλίας Ηλιόπουλος κ.ά. Στο τετράμηνο του 1951 επουλήσαμε 260 συσκευές. Τον Αύγουστο του 1952 κυκλοφορεί το πρώτο ελληνικό ψυγείο, ενώ ολόκληρο το 1952 επουλήσαμε 1.514 συσκευές. Το 1953 φθάσαμε τις 4.175. Τα μεγέθη βέβαια φαίνονται σήμερα αστεία και μικρά, αλλά το ελληνικό κοινό της εποχής άρχισε αγνοώντας τις σειρήνες της ξενομανίας και δίνει σιγά-σιγά την εμπιστοσύνη του στα προϊόντα που κατασκεύαζαν ελληνικά χέρια».
Το 1974, έπειτα από 23 χρόνια από την προαναφερόμενη αναφορά, ο Δράκος τονίζει πως «οι αριθμοί ομιλούν για το έργο του ομίλου της ΙΖΟΛΑ, τοποθετούμενοι στον πίνακα των 100 μεγαλυτέρων κατά το 1974 ελληνικών βιομηχανιών, δίνουν στον όμιλο την 5η θέση από πλευράς απασχολήσεως, την 7η από πλευράς ιδίων κεφαλαίων, την 9η από πλευράς συνολικών κεφαλαίων και τη 13η από πλευράς εξαγωγών!».
Το 1974 όμως είναι και η τελευταία καλή χρονιά για τον όμιλο. Η οικονομική κρίση -η πρώτη μετά τον πόλεμο -αλλάζει τα δεδομένα. Η εταιρεία βρίσκεται στη φάση υλοποίησης των επενδυτικών προγραμμάτων της -το εργοστάσιο της Θήβας -και οι Γερμανοί εξαγοράζουν την Πίτσος. Ο ανταγωνισμός κλιμακώνεται ανάμεσα στα μεγάλα ονόματα του κλάδου.
Το 1977 η Βιομέταλ Εσκιμό και η ΙΖΟΛΑ δημιουργούν την Ελίντα ΑΕ με συμμέτοχο την Εθνική Τράπεζα. Το παιχνίδι, όπως φάνηκε, είχε όμως κριθεί.
Το 1984 η εταιρεία πέρασε στον Οργανισμό Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων και ως το 1995 που σταμάτησε η βιομηχανική παραγωγή και μερικά χρόνια αργότερα, με κλειστό το εργοστάσιο, την εταιρεία ακολούθησαν σκάνδαλα, κακοδιαχείριση, δικαστήρια και δημόσιες αντιπαραθέσεις. Μαζί της όμως έκλεισε και μια ολόκληρη περίοδος βιομηχανικής δραστηριότητας στην ελληνική οικονομία. Έτσι έμειναν κληρονομιά τα εμπορικά σήματα τα οποία συνεχίζουν, όπως φαίνεται, να «μιλάνε» στους καταναλωτές. Η εμπορική αναβίωση της φίρμας ΙΖΟΛΑ και μάλιστα την περίοδο της κρίσης ίσως να σηματοδοτεί και μια νέα εποχή.
Αναγνωρισιμότητα
Η φίρμα της ΙΖΟΛΑ δεν είναι ανήκει μόνο στο παρελθόν. Κι αυτό επισημαίνεται γιατί η αναγνωρισιμότητά της στις ηλικίες από 15 ως και 44 ετών είναι 85% και φυσικά στις ηλικίες άνω των 44 ετών είναι 100%. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι το κίνητρο για τον κ. Γιώργο Δημητρίου ήταν πολύ ισχυρό για να αποφασίσει έξι χρόνια μετά την απόκτηση του σήματος της Ιζόλα να το προωθήσει στην αγορά. Έτσι κι αλλιώς το περιβάλλον της αγοράς είναι δεκτικό στην αναβίωση των παλιών και κυρίως επιτυχημένων ελληνικών brand names, γεγονός που διαπιστώνεται και σε άλλους κλάδους,. Όπως για παράδειγμα, στη ζυθοποιία, όπου η μπίρα FIX κάνει μια νέα εντυπωσιακή διαδρομή στην αγορά του κλάδου της.
Παραγωγή στην Πολωνία
Η παραγωγή των ηλεκτρικών συσκευών ΙΖΟΛΑ γίνεται στην Πολωνία, σε ένα σύγχρονο εργοστάσιο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, ακολουθώντας την πολιτική αρκετών μεγάλων πολυεθνικών ομίλων του κλάδου που παράγουν τα προϊόντα τους σε εργοστάσια που δεν τους ανήκουν.
Η αρχική επένδυση ανερχόταν στα 3 εκατ. ευρώ, ενώ η εταιρεία Γ.Ε. Δημητρίου ΑΕΕ υπολογίζει ότι στην πλήρη εξέλιξη του όλου project, η επένδυση θα ανέλθει στα 10 εκατ. ευρώ.
Φιλοδοξία της εταιρείας πάντως είναι, εφόσον αυτή η προσπάθεια εξελιχθεί ικανοποιητικά στην ελληνική αγορά, τα προϊόντα ΙΖΟΛΑ να σταδιοδρομήσουν και σε ξένες αγορές.
Πηγή: http://www.economy365.gr/
«Η δήθεν εξαγγελία του Πρωθυπουργού για μηδενική συμμετοχή των χαμηλοσυνταξιούχων, πρώην δικαιούχων του ΕΚΑΣ, στην…
Τη δυνατότητα να παραλάβουν τις πινακίδες των οχημάτων τους, που είχαν αφαιρεθεί από τη Δημοτική…
Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα, 16/2/2024, ύστερα από αίτημα του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (Δ.Ο.Ε), συνάντηση…
Η παράταξη «Χαλάνδρι στο Φως», με επικεφαλής τον Χάρη Ρώμα, καταψήφισε τον Προϋπολογισμό του Δήμου…
Η παράταξη «Αγαπάμε το Χαλάνδρι», με επικεφαλής την Κρίστη Αγαπητού, στη διπλή συνεδρίαση του Δημοτικού…
Σε προηγούμενο άρθρο μας, σας είχαμε μιλήσει για την δεύτερη ανοιχτή διαβούλευση με θέμα το…