Δημ. Συνεργασία Εκπ/κών: Και οι δυνάμεις της συνδικαλιστικής ανευθυνότητας είχαν “αυταπάτες”… Όχι μόνο ο Πρωθυπουργός!

0

Έχοντας ως βασική αρχή της δράσης και λειτουργίας τους, να λένε ότι θέλουν χωρίς να χρειάζεται και να προτείνουν κάτι, καθώς θεωρούν πως όποιος δηλώνει ανεξάρτητος (και ας είναι σκληρά ενταγμένος σε κομματικούς χώρους) και αντισυμβατικός (και ας είναι έτοιμος μόλις οι καταστάσεις γίνουν ευνοϊκές να συμβιβαστεί και να γίνει παρατρεχάμενος Υπουργών ή Διευθυντής εκπαίδευσης) έχει το γνωστό (εξευτελισμένο πια) αριστερό ηθικό πλεονέκτημα, για πολλά χρόνια επέβαλλαν στην συνδικαλιστική ζωή το “όχι σε όλα”!

Όχι στην εξομοίωση, όχι στο Ολοήμερο, όχι στα σχολεία ΕΑΕΠ! Σκέτο ΟΧΙ, χωρίς αντιπρόταση, χωρίς εναλλακτική λύση, χωρίς πολλή σκέψη! Ταυτόχρονα την ώρα που έλεγαν τα δικά τους δήθεν μεγάλα ΟΧΙ διατηρούσαν και την δυνατότητά τους να είναι και με τα αντίθετα από όσα έλεγαν!

Έτσι λοιπόν ενώ έλεγαν όχι στην εξομοίωση, τίποτα δεν τους εμπόδιζε να την παρακολουθήσουν κανονικά και στη συνέχεια να είναι πρώτοι και καλύτεροι στις μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές που χωρίς την εξομοίωση δεν μπορούσαν να πραγματοποιηθούν!

Ενώ έλεγαν όχι στα Ολοήμερα που βρήκαν εργασία χιλιάδες δάσκαλοι με αποτέλεσμα μέχρι και τα μνημονιακά χρόνια, όποιος τελείωνε Παιδαγωγική σχολή να διορίζεται αμέσως, ήταν  ταυτόχρονα και υπέρ των μαζικών διορισμών που χωρίς την ύπαρξη του Ολοήμερου δεν υπήρχε περίπτωση να γίνουν!

Ενώ έλεγαν όχι στα σχολεία ΕΑΕΠ που βρήκαν εργασία χιλιάδες εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, ήταν ταυτόχρονα υπέρ των μαζικών διορισμών εκπαιδευτικών ειδικοτήτων άσχετα αν χωρίς τα ΕΑΕΠ αυτοί δεν υπήρχε περίπτωση να βρουν εργασία στην εκπαίδευση!

Έτσι νόμιζαν πως υπηρετούσαν τις παραταξιακές τους επιδιώξεις και ως ένα βαθμό το είχαν πετύχει. Όλα αυτά βέβαια μέχρι τη στιγμή που ο Υπουργός Παιδείας και Προπαγάνδας Νίκος Φίλης, έκανε πράξη τα μεγάλα “όχι” που διατύπωναν και διεκδικούσαν οι δυνάμεις της συνδικαλιστικής ανευθυνότητας (Παρεμβάσεις-ΑΝΤΑΡΣΥΑ και ΕΡΑ) αλλά και το ΠΑΜΕ: Κατάργησε σε μια νύχτα για δημοσιονομικούς λόγους τα Ολοήμερα και τα σχολεία ΕΑΕΠ! Στη συνάντηση μάλιστα με την ΔΟΕ τους το είπε ξεκάθαρα: Μη μου πείτε τώρα ότι θα υπερασπιστείτε αυτά τα σχολεία γιατί θυμάμαι καλά τι υποστηρίζατε για αυτά!!

Ας θυμηθούμε τι ακριβώς τους υπενθύμισε ο Υπουργός Παιδείας και Προπαγάνδας, ας θυμηθούμε τι έλεγαν οι δυνάμεις της συνδικαλιστικής ανευθυνότητας για τα Ολοήμερα και τα σχολεία ΕΑΕΠ όλα αυτά τα χρόνια:

  • Η συνεχής παραμονή των μαθητών σε ένα σχολικό χώρο, όπου η μία δραστηριότητα διαδέχεται την άλλη με έναν αυστηρά προκαθορισμένο ρυθμό, επί 8 τουλάχιστον ώρες είναι αντίθετη με την ομαλή ψυχική ανάπτυξη των παιδιών αυτής της ηλικίας. (http://www.paremvasis.gr/old-site/2003/ek160603.htm)
  • Σου μίλησαν τότε για το ολοήμερο, τα νέα γνωστικά αντικείμενα, τη συμβολή τους στην επίλυση των προβλημάτων των εργαζόμενων γονέων. Σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία σκέφτηκες. Και είδες παιδιά να εργάζονται 7 π.μ. με 4 μ.μ., σε ένα σχολείο ακατάλληλο για τέτοια παραμονή. Είδες τον ένα συνάδελφο να μετακινείται υποχρεωτικά – “περίσσευαν ώρες”. Είδες τις ειδικότητες και τους νεότερους συναδέλφους να “στρατωνίζονται” μαζί με τα παιδιά. (http://www.paremvasis.gr/old-site/2003/f19/n040203.htm)
  • Το σχολείο «ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος», είναι ένα σχολείο απρόσωπο, ένα δημοτικό σχολείο που λειτουργεί με όρους γυμνασίου, όπου η παιδικότητα συντρίβεται κάτω από το βάρος του καθημερινού 7ωρου. Το χαοτικό εκπαιδευτικό περιβάλλον, η εντατικοποίηση, η κινηματογραφική αλλαγή διδασκόντων και γνωστικών αντικειμένων, η αβάσταχτη κούραση από τα εξαντλητικά καθημερινά ωράρια, έχουν ολέθρια αποτελέσματα, ιδιαίτερα για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. (http://www.paremvasis.gr/old-site/2010/n071210.htm)
  • Ένα σχολείο που κατακερματίζει τη γνώση, την υποβιβάζει σε δεξιότητες, εξοντώνει την παιδική ηλικία, καταστρατηγεί ωράρια και εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, γιγαντώνει στην εκπαίδευση την επισφαλή, ελαστική και κακοπληρωμένη εργασία, μειώνει τις οργανικές θέσεις των σχολείων. (http://www.e-proodos.gr/index.php/paratakseis/ane-riz-prwtob/87–800-961-.html)
  • τα σχολεία ΕΑΕΠ ήταν το πρώτο βήμα για το Νέο Σχολείο της αγοράς της ημιμάθειας και των επιχειρήσεων και δεν έγιναν για την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης και την εξάλειψη των ανισοτήτων. (http://www.edupame.gr/content)

Τώρα λοιπόν βρέθηκαν σε μια στιγμή, μπροστά σε όλα όσα για πολλά χρόνια υποστήριζαν. Τώρα βρέθηκαν μπροστά στις αυταπάτες τους. Τώρα βρέθηκαν εκτεθειμένοι στα μάτια αυτών που τους είχαν πιστέψει.

Τώρα που δεν υπάρχει το Ολοήμερο και το ΕΑΕΠ σχολείο, μαζί με αυτά χάνονται και χιλιάδες θέσεις εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων! Χιλιάδες αναπληρωτές δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων τον ερχόμενο Σεπτέμβρη δεν θα έχουν δουλειά! Χιλιάδες μόνιμοι εκπαιδευτικοί θα μετακινηθούν μακριά από την οργανική τους θέση γιατί θα περισσεύουν ώρες διδασκαλίας! Χιλιάδες μόνιμοι εκπαιδευτικοί δεν θα πάρουν αποσπάσεις στον τόπο συμφερόντων τους! Πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί (και όχι μόνο ειδικοτήτων) θα μετακινούνται σε περισσότερα από ένα σχολεία για να συμπληρώνουν το ωράριό τους!

Το ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο που προέβαλλαν όλες αυτές οι συνδικαλιστικές δυνάμεις ως τον τύπο του σχολείου που επιθυμούν, είναι ξεκάθαρο ότι δεν χωρά στο πρόγραμμά του (8:15-13:15) όλους τους εκπαιδευτικούς. Είναι σχολείο του παρελθόντος. Εκτός αν έχουν κάποιο καλά κρυμμένο μυστικό, το οποίο τους καλούμε αν το έχουν να το καταθέσουν. Να μας πουν αναλυτικά πώς θα χωρέσουν στο κουτσουρεμένο πρόγραμμα του σχολείου που ήθελαν και που δημιουργεί ο Υπουργός Φίλης οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί. Όχι γενικολογίες, αοριστίες παραμύθια, ψευδαισθήσεις, μαξιμαλιστικές διεκδικήσεις και διατύπωση ευχών… Όλοι πάντως γνωρίζουμε πια ότι δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις…

Ενώ λοιπόν θα περίμενε κανείς ή να δηλώσουν και αυτοί τις αυταπάτες τους δημόσια, όπως ο Πρωθυπουργός, ή τουλάχιστον να παραδεχτούν δια της σιωπής το λάθος τους, θεωρούν πως μπορούν να συνεχίζουν την ίδια τακτική!

Σα να μην συμβαίνει τίποτα, με μια μακροσκελή τους ανακοίνωση, αφού αραδιάζουν τα γνωστά ξεπερασμένα επαναστατικά τσιτάτα τους για έναν κόσμο που υπάρχει μόνο στο μυαλό τους και πουθενά αλλού, αφού περιγράφουν τις χιλιάδες απολύσεις και τις θέσεις που χάνονται λόγω του κλεισίματος των σχολείων που οι ίδιοι πολεμούσαν να κλείσουν, ζητούν την απόσυρση της Υπουργικής απόφασης Φίλη! Δηλαδή ζητούν, να μην καταργηθεί το Ολοήμερο και το σχολείο ΕΑΕΠ!! Δηλαδή να μην καταργηθούν τα σχολεία που πάλευαν οι ίδιοι να καταργηθούν και τα αποκαλούσαν παιδοφυλακτήρια και σχολεία κάτεργα!! Εκτός αν επιθυμούν με βάση τα όχι που έχουν διατυπώσει για τα πάντα, να επιστρέψουμε στο αλληλοδιδακτικό σχολείο, το οποίο απ όσο γνωρίζουμε (δεν είμαστε βέβαια και πολύ σίγουροι) είναι το μόνο σχολείο που δεν έχουν ακόμα ζητήσει την κατάργησή του…

Ο απόλυτος παραλογισμός, η απόλυτη διαστροφή της πραγματικότητας! Η ανευθυνότητα σε όλο της το μεγαλείο στην Χώρα των Λωτοφάγων και των σύγχρονων Σανοφάγων…

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ είναι η μόνη παράταξη που διαχρονικά στήριξε το θεσμό του ολοήμερου δημοτικού σχολείου και νηπιαγωγείου από το 1985 όταν με δική της πρόταση, που υιοθέτησε ο κλάδος, η καθιέρωσή του μπήκε στα αιτήματά του. Ως παράταξη στηρίξαμε και τα σχολεία ΕΑΕΠ διεκδικώντας τη γενίκευσή τους σε όλα τα δημοτικά της Χώρας. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι τόσο τα Ολοήμερα, όσο και τα ΕΑΕΠ δεν είχαν προβλήματα. Είναι άλλο όμως να ζητάς τη βελτίωσή τους κι άλλο την κατάργησή τους. Τώρα που ο κύριος Φίλης ως υπουργός Παιδείας και Προπαγάνδας αξιοποιεί τα επιχειρήματα των οπαδών του “Όχι σε όλα” τι έχουν να πουν όλοι αυτοί στους χιλιάδες συναδέλφους που του χρόνου θα είναι άνεργοι;

Το “Όχι σε όλα” μακροπρόθεσμα φέρνει εντελώς αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που επιδιώκει! Το “Όχι σε όλα” είναι μόνο για αυτούς που θέλουν να κρύψουν την γύμνια των επιχειρημάτων τους! Το “Όχι σε όλα” είναι μόνο για αυτούς που δεν έχουν πρόταση, που δεν ξέρουν ποιο σχολείο θέλουν! Το “Όχι σε όλα” δεν έχει θέση ανάμεσά μας!

ΝΑΙ, στη σύνθεση, στην πρόταση, στην ενότητα, στον Αγώνα!

Share.

Comments are closed.

WordPress Πρόσθετο Cookie από το Real Cookie Banner