Είναι δεδομένο ότι ο τουρισμός έχει αντίστοιχη δύναμη με την βιομηχανία και έτσι όπως όταν ένα εργοστάσιο κλείνει και χάνουν την δουλειά τους κάποιοι άνθρωποι έτσι και όταν μία αεροπορική εταιρεία αποφασίσει να κλείσει μια βάση της σε κάποια πόλη αυτό θα στοιχίσει σε θέσεις εργασίας.
Αυτό το γνωρίζει πολύ καλά η Ryanair η οποία επικαλούμενη το χαμηλό κόστος λειτουργίας της απεχθάνεται οποιαδήποτε εξωτερική οικονομική επιβάρυνση πόσο μάλλον όταν αυτή θα βοηθήσει ανταγωνιστή της. Έτσι την Τετάρτη ανακοίνωσε ότι θα κλείσει δύο βάσεις (σε Πεσκάρα και στην πόλη Alghero στην Σαρδηνία) από τις συνολικά 15 που διαθέτει στην Ιταλία κάτι που μεταφράζεται σε 16 λιγότερες συνδέσεις και 600 θέσεις εργασίας.
Η εταιρεία χαμηλού κόστους προχώρησε σε αυτή την κίνηση μετά από την απόφαση της ιταλικής κυβέρνησης να αυξήσει τον φόρο αεροπορικών αναχωρήσεων ανά επιβάτη κατά 40% από 6,5 ευρώ στα 9 ευρώ με στόχο να χρησιμοποιήσει τα χρήματα που θα συγκεντρώσει για αποζημίωσεις προσωπικού της Alitalia που πρόκειται να απολυθεί.
Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Ryanair το κλείσιμο των δύο βάσεων καθώς και η διακοπή πτήσεων από και προς την πόλη Crotone πέρα από τις 600 χαμένες θέσεις εργασίας μεταφράζεται και σε 800.000 λιγότερες θέσεις επιβατών με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό τόσο για την αεροπορική διασύνδεση της χώρας όσο και για τα έσοδα του ιταλικού κράτους.
Η ίδια πάντως Ryanair δεν δείχνει να ανησυχεί καθώς όπως δήλωσε ο εμπορικός διευθυντής του ομίλου «η Ryanair δεν έχει άλλη επιλογή από το να κλείσει τις δύο αυτές βάσεις και να μεταφέρει τα αεροπλάνα της, τους πιλότους της και το προσωπικό της σε χώρες που έχουν χαμηλότερο ταξιδιωτικό κόστος. Θα έχουμε μία χρυσή ευκαιρία ανάπτυξης σε προορισμούς όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Ελλάδα οι οποίες έχουν χαμηλότερο τουριστικό κόστος από ότι η Ιταλία».
Εδώ αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι την ίδια στάση είχε τηρήσει και στην περίπτωση του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος όπου για να δημιουργήσει βάση απαιτούσε την μείωση των τελών κάτι που τελικά δεν κέρδισε.