Δημ. Συν. Εκπ/κών: Οι Πρόωρες αποχωρήσεις των νηπίων είναι διέξοδος ή παγίδα;

0

Το Δημόσιο Νηπιαγωγείο συνεχίζει να αποτελεί τον αδύναμο κρίκο της εκπαίδευσης, παρά την κοινά αποδεκτή καθοριστική σημασία που έχει, για τη μαθησιακή πορεία των παιδιών. Για ακόμη μια φορά η προσχολική εκπαίδευση αποτελεί θύμα ενός ανύπαρκτου προγραμματισμού, μιας εκπαιδευτικής πολιτικής που δεν την συμπεριλαμβάνει. Είναι λοιπόν η ώρα να ειπωθούν για ακόμη μια φορά οι αλήθειες για τα νηπιαγωγεία, αλήθειες που αφορούν παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει το νηπιαγωγείο ως συμπλήρωμα της εκπαίδευσης και όχι ως ισότιμο κομμάτι της, αφού καμία απόφαση με βελτιωτικά χαρακτηριστικά, δεν αφορά τα νηπιαγωγεία και ούτε φαίνεται καμιά ουσιαστική και σοβαρή πρόθεση μελέτης, των ιδιαίτερων προβλημάτων που χαρακτηρίζουν την προσχολική εκπαίδευση εδώ και χρόνια..

Ο θεσμός του ολοήμερου Νηπιαγωγείου, ένας καινοτόμος θεσμός, που στηρίχτηκε και λειτούργησε με επιτυχία, που εντάχθηκε στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με σκοπό να ανταποκριθεί στις σύγχρονες κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανάγκες, εξασφαλίζοντας σε όλα τα νήπια ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση, ενισχύοντας το ρόλο της κρατικής μέριμνας, με στόχο τη μείωση των μορφωτικών και κοινωνικών ανισοτήτων, διαλύεται, με συνέπειες που αφορούν, τα παιδιά, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.

Η πολιτεία με την ανύπαρκτη υλική και θεσμική της συμπαράσταση τορπιλίζει το ολοήμερο νηπιαγωγείο, αδιαφορώντας για τις συνέπειες. Η ανύπαρκτη οικονομική στήριξη του ολοήμερου, που υπολειτουργούσε, συμπληρώνεται με την δυνατότητα πρόωρης αποχώρησης από το πρόγραμμα του ολοήμερου στις 2μ.μ. Οι πρόωρες αποχωρήσεις, που σε πολλούς νομούς της Χώρας έκλεισαν ολοήμερα τμήματα είναι η αρχή της διάλυσης ενός καινοτόμου προγράμματος, που έχει πολλαπλά οφέλη.

Η εκπαίδευση έχει φιλοσοφία και στόχους, το πρόγραμμα του ολοήμερου είναι ενιαίο και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να λειτουργεί με διαφορετικές ταχύτητες, διαλύοντας το παιδοκεντρικό μαθησιακό κλίμα και την επιστημονικότητα του προγράμματος, το οποίο βασίζεται σε ηλικιακά και αναπτυξιακά κατάλληλες διδακτικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις, σύμφωνες με τις σύγχρονες τάσεις στην Προσχολική Εκπαίδευση.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών ΠΕ απαιτεί:

  • άμεση κάλυψη των κενών στα ολοήμερα νηπιαγωγεία
  • ουσιαστική οικονομική στήριξη και άμεσο εξοπλισμό των ολοήμερων τμημάτων
  • εφαρμογή του ωραρίου αποχώρησης στο ολοήμερο νηπιαγωγείο. Όχι στις αθρόες πρόωρες αποχωρήσεις
Share.

Comments are closed.

WordPress Πρόσθετο Cookie από το Real Cookie Banner