Categories: Πολιτική

Χ. Σπίρτζης: Αύξηση της τιμής των απλών εισιτηρίων στα ΜΜΜ

«Αυτό που προγραμματίζουμε είναι, επειδή θα αυξηθεί έτσι ή αλλιώς κατά 10% το εισιτήριο, επειδή ανέβηκε ο συντελεστής ΦΠΑ από το 13% στο 23%, να μπορέσουμε να κρατήσουμε χαμηλά τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών που χρησιμοποιούν καθημερινά οι πολίτες που πηγαίνουν στις δουλειές με τα μέσα μεταφοράς και να επιβαρυνθεί λίγο περισσότερο το απλό εισιτήριο, το οποίο χρησιμοποιούν περιστασιακά τουρίστες ή άλλοι», διευκρίνισε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης αναφορικά με την τιμή των εισιτηρίων των μέσων μεταφοράς.

Μιλώντας στον ραδιοσταθμό «Βήμα FM», είπε ότι η μείωση της τιμής του εισιτηρίου έγινε από την κυβέρνηση Σαμαρά και δημιούργησε πολύ μεγάλη υστέρηση εσόδων και ελλείμματα στον ΟΑΣΑ. Ανέφερε πως «οι δύο εβδομάδες δωρεάν μετακινήσεων για τους πολίτες -κατά την περίοδο των capital controls- στοίχισαν 10 εκατ. ευρώ, ενώ τα ελλείμματα στο σύνολό τους ήταν 50 εκατ. ευρώ από τη μείωση των εισιτηρίων εκείνη τη χρονιά», σημειώνοντας ότι «αν ήταν υγιές το σκηνικό στον ΟΑΣΑ και στις αστικές μεταφορές δεν θα είχαμε πρόβλημα με τις δύο εβδομάδες ή δύο μήνες».

Αναφερόμενος στις ιδιωτικοποιήσεις, ο κ. Σπίρτζης τόνισε πως «η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΔΙΣΥ (σ.σ. θυγατρική του ΟΣΕ) και των περιφερειακών αεροδρομίων που προβλέπονται μέσα στη συμφωνία δεν μας βρίσκουν σύμφωνους σε σχέση με το πώς πρέπει να γίνονται οι ιδιωτικοποιήσεις και η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στη χώρα μας, αλλά είναι δέσμευση της χώρας που πρέπει να τηρήσουμε, -και πρέπει να ολοκληρώσει αυτό το πρόγραμμα για να βγει από την κρίση μέσα στην επόμενη τριετία». Ανέφερε δε πως προβλέπεται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΔΙΣΥ να ξεκινήσει ο διαγωνισμός, να ολοκληρωθεί αυτός των αεροδρομίων -έχει βγει η ανάδοχη, πλειοψηφούσα κοινοπραξία, η οποία είναι η Fraport- και πρέπει να γίνουν οι ανάλογες συνεννοήσεις για τη σύμβαση που θα υπογραφεί και έχει ήδη συνταχθεί το σχέδιό της. «Θεωρώ ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε συγκεκριμένη σύμβαση για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων», συμπλήρωσε. Για τον ΟΣΕ είπε ότι ο όμιλος «χρησιμοποίησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να μπορέσει να επιβιώσει» και «αυτό είχε ως συνέπεια να συσσωρευτούν όχι μόνο 800 εκατ. ευρώ, αλλά πολύ παραπάνω: 2,5 δισ. + 800 εκατ. ευρώ». «Τα 800 εκατ. ευρώ είναι η ενίσχυση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το ελληνικό Δημόσιο, την οποία θεωρούν κρατική ενίσχυση κάποιοι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επομένως, αν δεν διαγράψει το Δημόσιο αυτά τα χρήματα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα χρήματα θα ζητηθούν πίσω από την Επιτροπή, ως κρατική ενίσχυση, και μάλλον θα πρέπει να πληρώσουμε και πρόστιμο», επισήμανε.

Βασίλης Φουρτούνης

Recent Posts

Κάλεσμα Νίκου Φίλη για κοινή δράση όλων των δημοκρατικών δυνάμεων για την Ειρήνη στην Παλαιστίνη

Την κοινή δράση όλων των δημοκρατικών δυνάμεων για την Ειρήνη στην Παλαιστίνη ζητά με δήλωσή…

11 ώρες ago

H πασχαλινή προσευχή που χρησιμοποιούμε στα σχολεία έως την παραμονή της Ανάληψης του Κυρίου

Η αναστάσιμη προσευχή είναι αυτή που ακούγεται καθημερινά στα σχολεία, από τη Δευτέρα του Θωμά,…

14 ώρες ago

Η Χαμάς συμφώνησε σε κατάπαυση πυρός – Αποδέχτηκε την πρόταση Αιγύπτου και Κατάρ

Η Χαμάς δήλωσε σήμερα ότι αποδέχθηκε μια πρόταση από την Αίγυπτο και το Κατάρ για κατάπαυση…

16 ώρες ago

Αεροπορικά χτυπήματα του Ισραήλ στην ανατολική Ράφα – Θέμα χρόνου η χερσαία επίθεση

Ο ισραηλινός στρατός ενέτεινε σήμερα τους βομβαρδισμούς του εναντίον δύο συνοικιών στη Ράφα, στους κατοίκους της οποίας…

16 ώρες ago

Τι ισχύει για τα κατοχή και χρήση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία – 8 Ερωτήσεις- Απαντήσεις

Το νέο "ποινολόγιο" των μαθητών   για την κατοχή κινητών τηλεφώνων και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική…

22 ώρες ago

Τουρκία: Βαθαίνει ο εξισλαμισμός της παιδείας – Τη «Γαλάζια Πατρίδα» και το Κοράνι περιλαμβάνει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Ερντογάν

Σφοδρές αντιδράσεις από την αξιωματική αντιπολίτευση της Τουρκίας προκαλεί το σχέδιο νόμου, το οποίο προωθεί ο Ταγίπ Ερντογάν και…

23 ώρες ago